» دانش کسب و کار » اطلاعات مشاغل » از صفر تا صد شغل یوتیوبری؛ راهنمای جامع برای تبدیل شدن به یک ستاره
اطلاعات مشاغل

از صفر تا صد شغل یوتیوبری؛ راهنمای جامع برای تبدیل شدن به یک ستاره

1403/03/06 0041

یوتیوبری شغلی جذاب و پویا است که در سال‌های اخیر به شدت محبوب شده است. یوتیوبرها با تولید محتوای ویدیویی در زمینه‌های مختلف، مخاطبان زیادی را به خود جذب می‌کنند و از این طریق به کسب درآمد می‌پردازند. اما چگونه می‌توان یوتیوبر شد؟ در ادامه ی این مقاله از موزستان به این سوال پاسخ خواهیم داد.

 

همه چیز درباره شغل یوتیوبر+مهارت ها و درآمد

بسیاری از طرفداران یوتیوب کنجکاو هستند که چگونه یک یوتیوبر شوند، به شهرت برسند و مهمتر از همه، از این راه کسب درآمد کنند. با اینکه ممکن است پیچیده به نظر برسد، اما همه افراد در ابتدای کار با مشکلاتی روبرو می شوند. حتی یوتیوبرهای مشهور هم در ابتدا هیچ دنبال کننده و هیچ بازدید کننده ای نداشتند. پس اگر به دنبال ساخت یک حرفه در یوتیوب هستید اما نمی دانید از کجا شروع کنید، این مقاله نجات دهنده شماست.

حالا بیایید شروع کنیم.

 

شغل یوتیوبر, شغل یوتیوبر چیست

 

یوتیوبر شدن به عنوان یک شغل به چه معناست؟

در یوتیوب انواع مختلفی از تولیدکنندگان محتوا وجود دارند: کسانی که یوتیوب را به عنوان شغل دوم در کنار شغل اصلی خودشان دارند و کسانی که به صورت تمام وقت در یوتیوب فعالیت می کنند. انتخاب یوتیوب به عنوان یک شغل به این معنی است که کار شما به طور تمام وقت ساخت محتوا در این پلتفرم است و درآمد اصلی شما از همین طریق تامین می شود.

  

مزایای یوتیوبر شدن به عنوان یک شغل

شروع به کار در یوتیوب هرگز به این آسانی نبوده است. تقریبا هر کسی می تواند یک ویدیوی یوتیوب ضبط و آپلود کند، بنابراین اگر به فکر آن بوده اید، ارزش امتحان کردن را دارد. بعلاوه، مزایای زیادی برای یک یوتیوبر حرفه ای بودن وجود دارد. بیایید به چند مورد از آنها نگاه کنیم.

 

شما رئیس خودتان هستید

وقتی یک کانال یوتیوب را اداره می کنید، می توانید به دلخواه خود سازماندهی و کار کنید. شما بر تمام کارهایی که در کانال شما انجام می شود، قدرت خلاقانه و اجرایی دارید.

شما برنامه کاری خود، اینکه هر چند وقت یکبار ویدیو تولید کنید، استراتژی ایده پردازی و تولید محتوای خود، اینکه با چه کسانی همکاری می کنید، کدام محصولات را تبلیغ می کنید و غیره را خودتان تعریف می کنید. شما می توانید تصمیم بگیرید که آیا با یک شرکت تولید ویدیو کار می کنید یا خیر، اینکه آیا برای خودتان کمک استخدام می کنید یا همه کارها را خودتان انجام می دهید. همه تصمیمات مرتبط با کار بر عهده شماست.

 

شما به راحتی می توانید شروع کنید

دومین چیزی که در مورد ایده تبدیل شدن به یک یوتیوبر حرفه ای دوست خواهید داشت این است که برای شروع به چیز زیادی نیاز ندارید. پلتفرم یوتیوب تقریباً برای هرکسی که یک دوربین دارد قابل دسترسی است. مصاحبه ای وجود ندارد، محدودیت سنی وجود ندارد و به معنای واقعی کلمه می توانید آن را بدون هیچ سرمایه یا شریک خاصی، در هر مکان و هر زمانی شروع کنید.

 

نیازی به سرمایه اولیه نیست

یوتیوب از سازندگان محتوا نمی خواهد قبل از شروع تولید محتوا در پلتفرم، هزینه ای پرداخت کنند. اما باید اعتراف کرد که به برخی تجهیزات و شاید یک ابزار ویرایش ویدیو نیاز خواهید داشت.

 

نیازی به تجربه قبلی نیست

تنها چیزی که نیاز دارید سخت کوشی، پشتکار و مهارت لازم برای ساخت ویدیوهای خود و حفظ علاقه مخاطبان است. برای این کار نیازی به تجربه قبلی نیست و می توانید در حین کار یاد بگیرید.

 

نیازی به مدرک تحصیلی نیست

برای تبدیل شدن به یک یوتیوبر حرفه ای هیچ آموزشی مورد نیاز نیست.

 

به شما اجازه می دهد تا علایق خود را دنبال کنید

به عنوان یک یوتیوبر، می توانید در مورد موضوعاتی که از آنها لذت می برید صحبت کنید. ایده ای دارید؟ فقط فیلمنامه را بنویسید، استوری بورد را طراحی کنید، دوربین را روشن کنید، فیلمبرداری کنید و آن را پست کنید. یوتیوب به شما امکان می دهد تا علایق خود را دنبال کنید، خلاق باشید و کاری را که دوست دارید انجام دهید.

 

شغل یوتیوبر, شغل یوتیوبر چیست

 

معایب یوتیوبر شدن به عنوان یک شغل

قبل از اینکه شروع به ساخت یک حساب کاربری در یوتیوب کنید، به خاطر داشته باشید که انتخاب شغل یوتیوبر بودن همه اش خوشی نیست. در حالی که مزایایی داشت، چند مورد هم وجود دارد که شاید از این شغل خوشتان نیاید.

 

این یک طرح پولدار شدن سریع نیست

اگر فکر می کنید که تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک حساب کاربری ایجاد کنید، یک یا دو ویدیو ضبط کنید، بلافاصله بازدیدهای زیادی کسب کنید و شروع به نقد کردن پول کنید، سخت در اشتباه هستید. از آنجایی که کسی شما را در روزهای اولیه نمی شناسد، همیشه رتبه بندی یا دیده شدن در پلتفرم دشوار است. به همین دلیل است که شما باید محتوای خود را در پلتفرم های خارج از یوتیوب نیز توزیع کنید.

موفقیت زمانی اتفاق می افتد که در نهایت بتوانید به طور طبیعی صدها هزار یا میلیون ها بازدیدکننده به دست آورید و این کار زمان می برد. این معمولا پس از چند ماه یا حتی سال ها تلاش سخت و مداوم به دست می آید.

 

به پوستی کلفت نیاز دارد

حتی باهوش ترین افراد هم گاهی مورد انتقاد قرار می گیرند. در یوتیوب، این حتی یک روال روزانه است. در حالی که ممکن است به عنوان انتقاد سازنده در نظر گرفته شود، اما برخی از بازخوردها ممکن است شما را به طور متفاوتی تحت تاثیر قرار دهند.

متأسفانه، شما همیشه نمی توانید جلوی افراد را برای انتقاد از کارتان یا گذاشتن نظرات بد بگیرید. این مثال را ببینید که نشان می‌دهد مردم در مورد دن لاک (Dan Lok) نظرات بدی در یوتیوب می‌گذارند.

 

هر کس حق دارد نظر خود را داشته باشد. مهم این است که بتوانید با انتقادات منفی برخورد کنید و این نیاز به انعطاف پذیری دارد. همچنین، ممکن است متوجه شوید که ایده‌هایتان کپی شده‌اند یا بدتر از آن، حساب کاربری‌تان به دلیلی که نمی‌توانید درک کنید، لغو شود.

 

این چالش ها برای یوتیوبرها رایج است و می تواند عزم شما را برای ادامه حرفه یوتیوبر بودن آزمایش کند. بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که برای مسائل خود را آماده کنید و بدانید که چگونه به طور مناسب پاسخ دهید یا عمل کنید.

 

مسائل مربوط به حریم شخصی

اگر در یوتیوب موفق شوید، تبدیل شدن به یک سلبریتی کوچک یوتیوب نیز با مسائل منحصر به فردی در زمینه حریم خصوصی همراه است. بسیاری از یوتیوبرها در مورد برخورد با نقض حریم خصوصی مانند پیدا کردن خانه هایشان توسط طرفداران برای درخواست عکس صحبت کرده اند. برخی دیگر پس از افشای شماره طبقه و آپارتمانشان در ساختمان خود مورد آزار و اذیت قرار می گیرند.

 

شما می توانید از همان ابتدا خود را آماده کنید و مطمئن شوید که حریم خصوصی شما محافظت می شود. اما همچنان این احتمال وجود دارد که طرفداران شما را در خیابان بشناسند. در حالت ایده آل، شما باید این بخش را به عنوان بخشی از تجربه در نظر بگیرید و همیشه برای آن آماده باشید.

 

شغل یوتیوبر, شغل یوتیوبر چیست

 

چگونه یک حرفه یا کسب و کار در یوتیوب بسازیم؟

هنوز اینجایید؟ عالیه! ما می دانستیم که هیچ نقطه ضعفی نمی تواند شما را متوقف کند.

حالا که در مورد مزایا و معایب انتخاب یوتیوبر به عنوان شغل به توافق رسیدیم، بیایید برای ساختن یک حرفه یوتیوبی درجه یک آماده شویم.

 

درباره مأموریت و هدف خود شفاف باشید

قبل از اینکه به هر چیزی بپرید، مطمئن شوید که معنای موفقیت برای حرفه خود را درک می کنید. تقریبا هر کسی که می خواهد به صورت آنلاین کار کند، موفقیت را با پول مرتبط می داند، اما این بیشتر از آن است. شما باید به عنوان یک یوتیوبر حرفه ای، مأموریت خود را مشخص کنید. این به شما کمک می کند تا محتوایی را که ایجاد می کنید و افرادی را که آن را با آنها به اشتراک می گذارید، تعیین کنید.

از خودتان بپرسید: من به دنبال چه چیزی هستم؟ می خواهم به عنوان یک سازنده محتوا چگونه دیده شوم؟

پاسخ به سوالات بالا به شما کمک می کند تا ماموریت خود را تعیین کنید.

 

تصمیم بگیرید چه نوع محتوایی ایجاد خواهید کرد

امیدوارم تا این زمان، دلیل ایجاد یک کانال، موضوعاتی که می خواهید در مورد آنها صحبت کنید و مخاطب هدف خود را بدانید. انتخاب یک جایگاه به معنای تمرکز روی یک موضوع اصلی است. انتخاب یک جایگاه خاص به شما کمک می کند تا برای یک مخاطب هدف خاص مرتبط باقی بمانید. بیایید بگوییم می خواهید در مورد خودرو صحبت کنید. حالا، می خواهید روی سوپر ماشین ها؟ ماشین های برقی؟ ماشین های لوکس؟ ماشین های اسپرت؟ موتورها؟ لاستیک ها؟ طراحی ماشین؟

 

عاقلانه است که یک حوزه را انتخاب کنید و در آن متخصص شوید. بعلاوه، به احتمال زیاد برای یک چیز مشهور می شوید تا اینکه برای چند چیز به طور همزمان.چند مثال:

PewDiePie به عنوان یک یوتیوبر بازی سازی شناخته شده است.

MKBHD یک متخصص فناوری است که همه چیز را برای افراد عادی تجزیه و تحلیل می کند تا انتخاب درستی داشته باشند.

Noah Kagan کانالی برای کارآفرینی اینترنتی و نحوه راه اندازی و اداره یک کسب و کار است.

 

کانال یوتیوب خود را ایجاد کنید

پس از اینکه ماموریت خود را مشخص کردید، می توانید کانال یوتیوب خود را ایجاد کنید. فرآیند اینجا بسیار ساده است.

1. یک حساب Google جدید و اختصاصی برای کانال تجاری خود در یوتیوب ایجاد کنید.

2. به صفحه اصلی یوتیوب بروید و نام کانال حرفه ای خود را تنظیم کنید.

3. اطلاعات مربوط به حساب تجاری خود را ارائه دهید.

4. آیکون و گرافیک کانال خود را تنظیم کنید.

5. توضیحات کانال خود را پر کنید.

6. کانال ها و فعالیت های برجسته را تنظیم کنید.

پس از تکمیل این مراحل، می توانید شروع به تولید اولین ویدیوی خود کنید.

 

خودتان را به عنوان یک برند معرفی کنید

از طریق ویدیوهای خود، یک هویت منحصر به فرد و قابل تشخیص برای خود ایجاد کنید. ثبات در این زمینه کلیدی است. به عنوان مثال، 70 درصد از بازاریابان می گویند که برندسازی یکپارچه هنگام برقراری ارتباط با مشتریان موجود کلیدی است.

 

لوگوی شما، رنگ ها، سبک و لحن پیام، بنر کانال، مقدمه و پایان و هر چیز دیگری که در ویدیوها و کانال شما گنجانده می شود باید منحصر به فرد باشد و شما را منعکس کند. در اینجا نحوه انجام آن توسط نوح کاگان آورده شده است.

 

با انجام این کار، محتوای شما در نگاه اول قابل تشخیص می شود. مردم عناصر برند را با شخصیت شما مرتبط می کنند و هر زمان که با چیزی که شما ساخته اید برخورد کنند، می دانند که کار شماست. با برندسازی، همچنین باید اطمینان از ثبات در همه پلتفرم ها را داشته باشید. یعنی حتی خارج از یوتیوب و در همه جا.

 

یک استراتژی توزیع ویدیو داشته باشید

ایجاد ویدیو، آپلود آن‌ها در یوتیوب و امیدوار بودن به اینکه مردم آن‌ها را ببینند، منطقی نیست. شما به یک استراتژی توزیع ویدیو نیاز دارید تا مطمئن شوید که توجه مخاطبان را به سمت ویدیوهای خود جلب می‌کنید و بازدیدکنندگان ثابتی برای کانال خود ایجاد می‌کنید.

 

برای مثال، بعد از آپلود یک ویدیو، می‌توانید آن را در تمام حساب‌های شبکه‌های اجتماعی خود به همراه لینک یوتیوب به اشتراک بگذارید تا بازدید آن‌ها را افزایش دهید. همچنین می‌توانید محتوای یوتیوب خود را به شکل‌های دیگری از محتوا مانند اسلاید، مقاله وبلاگ، کتاب الکترونیکی و غیره برای پلتفرم‌های دیگر تبدیل کنید و به ویدیوی اصلی خود به عنوان منبع اصلی لینک دهید. روش‌های زیادی برای توزیع ویدیوهایتان وجود دارد. یک نظرسنجی اجرا کنید یا از بینندگان بپرسید که از چه نوع ویدیوهایی بیشتر لذت می‌برند. سپس روی آن موضوعات تمرکز بیشتری داشته باشید.

 

ثبت‌نام برای برنامه همرهان یوتیوب (YPP)

این اولین قدم شما برای دریافت درآمد از یوتیوب است. برنامه همرهان یوتیوب (YPP) به سازندگان محتوا دسترسی بیشتری به منابع و ویژگی‌های یوتیوب مانند تیم پشتیبانی، ابزارها و قابلیت‌های کسب درآمد ارائه می‌دهد.

 

این برنامه همچنین به سازندگان اجازه می‌دهد تا از تبلیغاتی که در محتوای آن‌ها به اشتراک گذاشته می‌شود، درآمد کسب کنند. به خاطر داشته باشید که همه سازندگان نمی‌توانند به این برنامه دسترسی داشته باشند. 

 

شغل یوتیوبر, شغل یوتیوبر چیست

 

در یوتیوب چگونه درآمد کسب کنیم؟

پشت درآمدزایی در یوتیوب یک علم کامل وجود دارد و این بر اساس تعداد مشترکین یا بازدیدها نیست. این برای هر سازنده محتوا متفاوت است، اما می توانیم آنها را برای هر سازنده در یوتیوب به چند دسته تقسیم کنیم.

 

1. برنامه Google AdSense

برنامه تبلیغاتی گوگل ادسنس AdSense یک برنامه تبلیغاتی رایگان از گوگل است. هنگامی که ثبت نام می کنید، می توانید حساب خود را به کانال یوتیوب خود پیوند دهید. سپس این برنامه، موارد تبلیغاتی را در کنار ویدیوهای شما در پلتفرم نمایش می دهد و شما برای آن درآمد کسب می کنید. این مدل کسب و کار یوتیوب و قابل توجه ترین جریان درآمد آن است. همچنین این روشی است که آنها با اکثر سازندگان محتوا در این پلتفرم تسویه حساب می کنند.

 

2. فروش تبلیغات به عنوان یک یوتیوبر (بازاریابی تأثیرگذار)

دومین راه برای کسب درآمد به عنوان یک سازنده محتوا در یوتیوب، فروش تبلیغات و پیشنهاد دادن محصولات برای شرکت‌ها است. این یک روش طبیعی برای تبلیغ برای شرکت‌هاست و بسیار ساده است. شرکت‌ها بر اساس مرتبط بودن با کسب‌وکارشان با سازندگان محتوا ارتباط برقرار می‌کنند و از آن‌ها می‌خواهند تا محصول یا خدمات خاصی را برایشان تبلیغ کنند. سپس، سازنده محتوا در ویدیو در مورد محصول/خدمات صحبت می‌کند و آن را به مخاطب توصیه می‌کند.

 

این کار به معنای ایجاد محتوای حمایت‌شده از طریق قراردادهای تجاری با برندهاست و می‌توانید آن را به عنوان بازاریابی تأثیرگذار در نظر بگیرید. این روش تبلیغات کارآمدتر عمل می‌کند و به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا محصولات خود را با نتایج بازاریابی بهتر به مخاطبان خاص معرفی کنند. همچنین به این معنی است که شما به عنوان یک سازنده محتوا، این اختیار را دارید که استانداردهای پرداخت خود را تعیین کنید و هزینه آن را مشخص نمایید.

 

3. کسب درآمد از طریق همکاری های وابسته با شرکت ها

به عنوان یک یوتیوبر، می توانید از طریق بازاریابی وابسته نیز درآمد زیادی کسب کنید. به طور کلی، شما محصولات یا خدماتی را به بینندگان خود توصیه می کنید و لینک محصول/خدمات را (شاید در توضیحات ویدیوی خود) قرار می دهید و هر بار که آنها چیزی می خرند، کمیسیون دریافت می کنید. در اینجا، کمیسیون می تواند به معنای پول، امتیاز یا هر چیز دیگری باشد که دو طرف در مورد آن توافق می کنند.

  

4. فروش محصولات خودتان

یکی دیگر از راه‌های کسب درآمد در یوتیوب، ساختن محصول خود و تبلیغ آن در کانال یوتیوبتان است. این کار مشابه بازاریابی تأثیرگذار است، با این تفاوت که شما آن را برای کسب و کار خود انجام می‌دهید. شما می‌توانید هر محصولی را که می‌خواهید بفروشید. می‌توانید محصولات دیجیتال (کتاب‌های الکترونیکی، فایل‌های PDF، خدمات) و محصولات فیزیکی بفروشید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که ارزش محصول خود را از طریق ویدیوهایتان به نمایش بگذارید و سپس آن را به مخاطبان خود توصیه کنید.

 

شغل یوتیوبر, شغل یوتیوبر چیست

 

الزامات و مهارت های تبدیل شدن به یک یوتیوبر حرفه ای

برای رسیدن به جایگاه یک یوتیوبر حرفه ای، به موارد خاصی نیاز دارید که به درستی انجام دهید. در ادامه این موارد را شرح می دهیم:

 

1. داشتن درک عمیق از پلتفرم یوتیوب 

دانستن نحوه عملکرد پلتفرم یوتیوب، به ویژه در ابتدای کار، برای موفقیت شما ضروری است. شما به این دانش برای اطمینان از بهینه سازی ویدیو برای پلتفرم و رعایت خط مشی های یوتیوب نیاز خواهید داشت. همچنین باید درک کنید که الگوریتم های یوتیوب چگونه کار می کنند، محتوای عالی در این پلتفرم به چه معناست و چگونه مخاطبان مناسب را به ویدیوهای خود جذب کنید. این به شما کمک می کند تا ویدیوهایی بسازید که هم الگوریتم های یوتیوب و هم مخاطبان هدف شما بتوانند آن ها را درک کنند.

 

2. مهارت های ویرایش ویدیو 

احتمالاً به هر حال می دانستید که این مورد هم جزو الزامات است. شما نمی توانید بدون مهارت های ویرایش ویدیو، یک یوتیوبر حرفه ای باشید. استخدام یک ویرایشگر ویدیوی حرفه ای یا استفاده از یک ابزار ویرایش ویدیوی درجه یک، راه عالی برای انجام این کار است.

اما حقیقت این است که شما همچنان به اصول اولیه مهارت های ویرایش ویدیو نیاز خواهید داشت. این به شما کمک می کند تا عملکرد بهتری جلوی دوربین داشته باشید و بتوانید محتوای ویدیویی با کیفیت بالا و حرفه ای ایجاد کنید.

 

3. مهارت های تولید محتوا 

این مهارت عمدتا به ایده پردازی و استراتژی محتوای شما مربوط می شود. شما باید یک دستور کار محتوایی مبتنی بر ارزش و محدود به زمان ایجاد کنید، و این نیاز به مهارت های تولید محتوا دارد. برای ایجاد محتوایی که مخاطبان شما می خواهند، باید تحقیق کنید. و اگر می خواهید متقاعد کننده به نظر برسید، باید تحقیقاتی انجام دهید تا ادعاهای خود را با حقایق و آمار تایید کنید.

 

4. درک صحیح از سئوی یوتیوب

درک صحیح از سئوی یوتیوب نیز بخشی از دانش مورد نیاز یک یوتیوبر موفق است. این در واقع به الگوریتم های یوتیوب کمک می کند تا بفهمند محتوای شما در مورد چیست و در کانال شما چه اتفاقی می افتد. سئوی یوتیوب تضمین می کند که ویدیوها و کانال شما در نتایج جستجوی یوتیوب (SERP) عملکرد خوبی داشته باشند.

 

شما باید کانال خود را دسته بندی کنید، کلمات کلیدی مرتبط را به ویدیوهای خود اضافه کنید، توضیحات متا اضافه کنید و موارد دیگر. اگر این کار را به درستی انجام دهید، می توانید مخاطبان مناسب را به محتوای خود جذب کنید. یوتیوب محتوای شما را به کاربرانی که به موضوعات و انواع ویدیوهای شما علاقه مند هستند ارائه می دهد.

 

علاوه بر این، این فقط برای یوتیوب مفید نیست. گوگل همچنین بخش هایی از ویدیوهایی را که به سوالات جستجوی خاصی پاسخ می دهند، در نتایج جستجوی خود نمایش می دهد. این بدان معناست که شما همچنین می توانید ترافیک گوگل را به ویدیوهای خود هدایت کنید. 

 

5. شبکه سازی و ایجاد جامعه

شبکه سازی در یوتیوب راهی عالی برای دیده شدن توسط سایر بینندگان و افزایش بازدید است. برای مثال، می توانید در مورد ویدیوهای سایر یوتیوبرهای حوزه کاری خود نظر بدهید. این به شما فرصتی می دهد تا در مقابل مخاطبانی که ممکن است محتوای شما را دوست داشته باشند، حضور پیدا کنید.

 

همچنین می توانید برای ساختن ویدیو با سایر یوتیوبرهای حوزه کاری خود همکاری کنید. این به شما امکان می دهد تا مخاطبان خود را به اشتراک بگذارید و همه بتوانند طرفداران بیشتری پیدا کنند. شبکه سازی در یوتیوب همچنین در مورد تعامل با مخاطبان شما است. برای مثال، می توانید به نظرات آنها پاسخ دهید، به آنها بگویید که به بازخوردشان اهمیت می دهید، از آنها [ایده محتوا](لینک به ایده محتوا) بگیرید و غیره. این پیام را ارسال می کند که به آنها اهمیت می دهید و برای تولید محتوای ارزشمند برای آنها تلاش می کنید. در عوض، همیشه تعامل خوبی در ویدیوهای خود خواهید داشت.

 

شغل یوتیوبر, شغل یوتیوبر چیست

 

درآمد یوتیوبرها در ایران 

درآمد یوتیوبرها در ایران به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

√ تعداد بازدیدها: هر چه تعداد بازدید ویدیوهای شما بیشتر باشد، پول بیشتری از تبلیغات کسب خواهید کرد.

√ نرخ کلیک: نرخ کلیک به درصدی از بینندگان ویدیوهای شما که روی تبلیغات کلیک می کنند، اشاره دارد. هر چه نرخ کلیک شما بیشتر باشد، پول بیشتری از تبلیغات کسب خواهید کرد.

√ نوع تبلیغات: برخی از تبلیغات به ازای هر بار نمایش پرداخت می شوند، در حالی که برخی دیگر به ازای هر بار کلیک پرداخت می شوند. تبلیغات به ازای هر کلیک معمولاً بیشتر از تبلیغات به ازای هر بار نمایش پرداخت می شوند.

√ حوزه فعالیت: برخی از حوزه ها، مانند بازی و فناوری، به طور کلی نرخ تبلیغات بالاتری نسبت به سایر حوزه ها دارند.

√ مکان مخاطبان: به طور کلی، مخاطبان در کشورهای توسعه یافته تمایل دارند نرخ تبلیغات بیشتری نسبت به مخاطبان در کشورهای در حال توسعه داشته باشند.

 

با توجه به این عوامل، دشوار است که به طور دقیق بگوییم یک یوتیوبر در ایران چقدر درآمد کسب می کند. با این حال، برخی از یوتیوبرهای ایرانی محبوب ادعا می کنند که ماهانه ده ها هزار یا حتی صدها هزار دلار درآمد دارند. از سوی دیگر، بسیاری از یوتیوبرهای ایرانی به سختی می توانند از طریق یوتیوب درآمد کسب کنند.  درآمد یوتیوبرها در ایران به طور کلی کمتر از یوتیوبرها در کشورهای توسعه یافته است. این به دلیل عوامل مختلفی از جمله تحریم ها، نرخ پایین تبلیغات و تعداد کمتر مخاطبان است. با این حال، یوتیوب همچنان می تواند راهی برای کسب درآمد در ایران باشد.

 

شغل یوتیوبر, شغل یوتیوبر چیست

 

پیش به سوی موفقیت

اینکه بخواهید به عنوان یک شغل، یوتیوبر شوید، یک ایده تجاری عالی است. این کار شدنی، رضایت بخش و شروع آن هرگز به این آسانی نبوده است. با این حال، ممکن است ماه ها یا حتی سال ها طول بکشد تا به یک سازنده برجسته و فوق العاده مشهور در این پلتفرم تبدیل شوید. پس به تلاش خود ادامه دهید و ناامید نشوید.

 

به یاد داشته باشید که همه افراد کانال یوتیوب خود را با همان شانس موفقیت شروع می کنند. این محتوای شما و تلاش هایی است که شما را به یک یوتیوبر حرفه ای تبدیل می کند و سرعت رسیدن شما به این جایگاه را تعیین می کند.

  

گردآوری:بخش دانش کسب و کار موزستان 

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×