اخبار اجتماعی

اخبار اجتماعی

آموزش‌ و پرورش: دریافت پول هنگام ثبت نام صرفا برای کتاب ، بیمه و فرم مدرسه مجاز است

1403/02/200 4

بحث پرداخت مجاز کاملا تعریف شده است که بر اساس آن مبلغ بیمه فعلا طبق رقم سال گذشته، مبلغ کتاب های درسی و مبلغی که در هنرستان‌ها برای لباس درس هنرآموزان اخذ می‌شود، مجاز است البته هنرجویی که از سال گذشته لباس دارد، دیگر لزومی به تهیه لباس جدید ندارد. 

اخبار اجتماعی

درآمد هزار میلیارد تومانی شهرداری تهران از قـطع درختان

1403/02/200 4

بررسی هم‌میهن نشان می‌دهد درآمد شهرداری تهران از محل قطع درختان 35 درصد افزایش داشته است.   درست در روزهایی که شهرداری تلاش می‌کند بر اقدامات خود در حوزه افزایش فضای سبز تاکید کند، خبرهایی از یک طرح تازه برای ساخت‌وساز در پارک‌های تهران شنیده می‌شود؛ طرح‌هایی که جزئیات‌شان مشخص نیست اما حصارکشی‌‌ها نشان می‌دهد در گوشه‌ای از پارک‌ها پروژه‌ای در حال آغاز است. بعد از طرح ساخت مسجد در پارک قیطریه نوبت به ساخت […]

اخبار اجتماعی

زیباکلام: آقای زاکانی یک نظرسنجی برگزار کنید، اگر حتی ۱۵ درصد مردم با ساخت ساختمان وسط پارک‌ها موافق بودند، حق با شما

1403/02/190 46

زیباکلام می گوید: عده‌ای هستند که معتقدند هرچه مردم ناراضی‌تر باشند، اصولگرایان خوشحال‌تر می‌شوند زیرا عصبانیت مردم باعث پشت کردن آنها به صندوق رای، انتخابات و کنشگری سیاسی می‌شود و نهایتاً نیز عده‌ای مهاجرت می‌کنند و افسرده می‌شوند و دیگر کاری به سیاست ندارند و اصولگرایان راحت مناصب سیاسی و انتخاباتی را تصاحب می‌کنند اما تمام این تحلیل‌ها اشتباه است. 

اخبار اجتماعی

عباس عبدی: قانون فرزندآوری به لحاظ مصرف منابع مالی فاجعه است / ازدواج در دو سال اجرای این طرح ۱۷ درصد کاهش یافته است

1403/02/190 3

عباس عبدی نوشت: امسال وارد سومین سال اجرای قانون فرزندآوری و جوانی جمعیت هستیم. قانونی که به لحاظ مصارف و منابع مالی یک فاجعه بود و از حیث اصول کلی حاکم بر آن نیز غیر قابل پذیرش است، ولی مهم‌تر از همه فقدان اثرگذاری این قانون است. 

اخبار اجتماعی

هشدار در دشت تبریز | کدام بناهای تاریخی در خطرند؟

1403/02/190 6

عضو هیات علمی گروه میراث طبیعی پژوهشگاه میراث فرهنگی در نتیجه بررسی یک مطالعه و پژوهش جامع درباره اثرات محیطی و ناپایداری‌های زمین در دشت تبریز گفت: آژیر خطر را از این منطقه دریافت کرده‌ایم. متاسفانه بیشتر سازه‌های میراثی و خانه‌های تاریخی تبریز در پهنه‌هایی با ناپایداری زمین قرار دارند یا در قسمت‌های لرزه‌خیز شهر قرار گرفته‌اند و در تهدید هستند.

اخبار اجتماعی

تهران حیاط خانه پدری‌ شما نیست!

1403/02/180 6

  بهتر است به دور از حاشیه و مقدمه‌چینی، سر اصل مطلب برویم. تهران حال خوشی ندارد و از آن بدتر عده‌ای که قرار بوده و هست پایتخت را مدیریت کنند، کمر همت بسته‌اند تا پس از اتمام دوره مسوولیت خود جز زخم بر تن این شهر فرسوده، چیزی باقی نگذارند.   زاکانی که بدون تجربه و دانش لازم برای هدایت یک ابرشهر به لطف پاسکاری وعده‌های فضایی در مناظرات انتخاباتی اصولگرایان، سهمی بزرگ از سفره […]

اخبار اجتماعی

کاهش غیرواقعی آمار جدایی | تکذیب ادعای مسئولان وزارت کشور درباره کاهش طلاق در ۲سال اول دولت سیزدهم

1403/02/180 27

کاهش روند طلاق در دو سال اول دولت سیزدهم؟ این یک ادعای تازه است، آن هم از زبان مسئولان وزارت کشور. محمد عباسی، سازمان امور اجتماعی وزارت کشور برای دومین‌بار در یک‌سال گذشته گفته است که از وقتی دولت سیزدهم به ریاست ابراهیم رئیسی بر سر کار آمده، موارد طلاق کمتر شده و حتی اعتیاد هم وضعیت بهتری پیدا کرده است. 

اخبار اجتماعی

ترک‌خوردگی‌ عجیب نقش جهان و تخت جمشید

1403/02/180 4

رییس بخش خطرپذیری مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه تعداد زیادی از آثار تاریخی و بنا‌های ارزشمند کشورمان در زون‌هایی با خطر فرونشست زمین واقع شده‌اند، گفت: در استان فارس بیشترین نرخ فروشست در محدوده مرودشت بوده و نرخ آن در این منطقه به 17 سانتیمتر در سال می‌رسد که آثار تاریخی تخت جمشید و نقش رستم در این محدوده قرار دارد. 

اخبار اجتماعی

عضو شورای شهر تهران: فعلا سعی داریم از گزینه استیضاح زاکانی استفاده نکنیم / اگر درختی قطع شود، شهردار تخلف کرده

1403/02/180 4

تشکری هاشمی درباره احتمال استیضاح زاکانی اشاره کرد: برای استیضاح باید رأی کافی وجود داشته باشد اما آن فضا را نمی‌بینیم. البته که معتقدیم استیضاح آخرین راه حل است اما هنوز شرایط در شورای برای این موضوع فراهم نیست. ما سعی می‌کنیم از آخرین گام، در ابتدا راه استفاده نکنیم. سعی داریم با صحبت بیشتر، مشکلات را رفع کنیم.

اخبار اجتماعی

شهرداری تهران: حصار کشی در پارک لاله برای ایجاد کارگاهی در خصوص تعمیرات و نگهداشت پارک است / قصد ساخت‌وساز و قطع درخت نداریم

1403/02/170 53

چند روزی است که اخباری در فضای مجازی مبنی بر اینکه شهرداری قصد دارد بخشی از درختان پارک لاله در مساحت 2000 مترمربع (حدود نیم درصد پارک) را قطع و در آنجا ساخت و ساز کند، منتشر شده است. مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران علی محمد مختاری می‌گوید که «حصار کشی برای ایجاد کارگاهی در خصوص تعمیرات و نگهداشت پارک است و اصلاً قصد ساخت‌وساز و قطع درخت نداریم.» 

اخبار اجتماعی

جنجالِ بیلبورد پرحاشیه در تهران؛ شباهت کاراکتر مافیای زباله به بهنام بانی!/عکس

1403/02/170 2

 به گزارش چندثانیه؛ بیلبورد که این روزهای در سطح شهر سوژه شد، شباهت زیادی به خواننده ایرانی بهنام بانی دارد. که این موضوع باعث واکنش‌های زیادی در شبکه‌های اجتماعی شده است.           

اخبار اجتماعی

«ارومیه» واقعا احیا شد؟

1403/02/170 4

حوالی نیمه دهـــه 70 یــعنی سال 1374 دوران طلایی دریاچه ارومیه بود. آن زمان 32میلیارد متر مکعب آب در دریاچه وجود داشت. شاید اگر آن موقع به کسی می‌‌‌گفتید کمتر از سه دهه بعد یعنی در سال 1403 رسیدن به حجم یک میلیارد و 770 میلیون متر مکعب آب جزو دستاوردهای دولت باشد و نشان‌دهنده افزایش 170میلیون متر مکعبی آب دریاچه نسبت به سال قبل(!‌‌‌‌) آن را گزاره‌‌‌ای اغراق‌‌‌آمیز می‌‌‌دانست که با بدبینی مفرط آمیخته است. 

اخبار اجتماعی

چرا سیل‌ها مکررا موجب خسارت می‌شوند؟

1403/02/170 3

به دلیل تغییرات اقلیمی و البته مدیریت نامتناسب منابع آب و توسعه به شدت ناپایدار ایران از حدود سال 1375 به بعد دچار چندین دوره خشکسالی بوده که اکوسیستم‌های ایران را تغییر داده، بسیاری از دریاچه‌ها، از جمله دریاچه ارومیه و رودخانه‌ها خشک شده‌اند. 

×