اخبار سیاسی و اجتماعی

اخبار سیاسی و اجتماعی

افشاگری جدید یک نماینده مجلس درباره دریافت خودرو فیدلیتی توسط نمایندگان

1403/02/190 3

در همان ایام مطرح شد که فلانی ماجرای فیدلیتی را تکذیب کرده و گفته چنین چیزی نبوده است. اولا بنده جمع بندی تصمیم هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی را به بیرون منتقل کردم و بر خلاف اینکه گفتند نظام الدین موسوی گفته که اصلا فیدلیتی در مجلس گرفته نشده است، من این را نگفتم. 

اخبار سیاسی و اجتماعی

کدام نماینده مجلس ۱۴۰ سکه گرفته است؟/ردپای یک هلدینگ در ستاد انتخاباتی اصولگرایان

1403/02/190 3

پرونده اصلی که سرنخ دریافت 140 سکه در آن به دست آمد، مربوط به هلدینگ توسعه ملی است که بابک سعیدی مدیر عامل آن مدتی به اتهام تخلفات اقتصادی توسط دستگاه های امنیتی بازداشت شد. 

اخبار سیاسی و اجتماعی

2000میلیارد تومان بودجه سفرهای استانی رئیسی در سال 1403/ حل مشکل با سفر رفتن مربوط به دوران قلقلک میرزاست

1403/02/190 2

در ایران سفرهای استانی روسای‌جمهور که از زمان محمود احمدی‌نژاد رواج پیدا کرد؛ همواره موافقان و مخالفانی داشته است. مخالفان، هزینه‌های سرسام‌آور این سفرها را زاید و دستاوردهای آن را ناچیز می‌دانند و به زعم موافقان که اصولا از طیف طرفداران دولت و به ویژه اصولگرایان هستند، این سفرها «کار جهادی و میدانی» و امری لازم است.  دولت سیزدهم نیز قائل به سفرهای استانی است و رئیس دولت تاکنون 44 سفر استانی داشته است. اینکه […]

اخبار سیاسی و اجتماعی

درخواست مهاجری از رادان: به همراه خانواده به خیابان ها بروید و از زنان محجبه درباره ‘طرح نور’سوال کنید

1403/02/180 2

جناب آقای رادان را دعوت می‌کنم با لباس شخصی همراه خانواده محجبه خود در نقاط مختلف شهر تردد کنند و درددل‌های خانواده‌های متدین را که از برخورد نامتعارف پلیس با مقوله بی‌حجابی گله‌مندند بشنوند. قطعا در تصمیم‌شان مبنی بر اینکه برخورد با بی‌حجابی مهم‌تر است، یا مقابله با بی‌حجاب رجحان دارد، موثر خواهد بود. 

اخبار سیاسی و اجتماعی

شرکای پشت پرده بابک زنجانی چه کسانی بودند؟ /چرا پرونده اختلاس او شفاف سازی نمی شود؟

1403/02/170 4

دبیرکل مجمع ایثارگران درباره حکم عفو یکی از محکومان مالی و نجات وی از اعدام گفت: به نظر نمی‌رسد که هیچ انسان نوع‌دوستی از اعدام نشدن افراد یا عفو شدن‌شان ناخشنود باشد، اما درباره این پرونده سوالات و ابهاماتی نزد عموم جامعه وجود دارد. 

اخبار سیاسی و اجتماعی

واکنش ها به استفاده از دوربین‌ ادارات دولتی و فروشگاه‌ها برای نظارت بر حجاب؛آغاز فصل دیوارکشی میان زنان و مردان

1403/02/170 4

  روزنامه جهان صنعت نوشت : درست یک‌سال پیش، وقتی شهرداری تهران در نیمه اردیبهشت‌ماه 1402 از طرح تازه خود مبنی‌بر جداسازی زنان و مردان در مترو و تشکیل ستاد حجاب‌وعفاف در درمانگاه‌ها رونمایی کرد، بسیاری از ناظران به یاد آن جمله تاریخی افتادند که حسن روحانی در یکی از میتینگ‌های انتخاباتی‌اش در سال 96 به زبان آورده بود؛ زمانی که رییس‌جمهوری وقت ایران و کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم در سالن 12هزار نفری آزادی با […]

اخبار سیاسی و اجتماعی

رونمایی از مدارک فساد پسران معاون اول سابق قوه قضائیه/ متهم (س.م.ح): پول‌هایی که گرفتم هدیه و هبه بودند نه رشوه!

1403/02/170 8

وکیل متهم (س.م.ح) پول‌های اخذ شده از سوی موکلش را هدیه و هبه دانست که به درخواست متهم به حساب افرادی مانند خواهرزاده، دختر و یا برخی در خارج از کشور واریز شده است و به این ترتیب نتیجه گرفت که این مبالغ رشوه برای اعمال نفوذ نبوده و تنها هدیه‌ای در قبال مشاوره‌های (س.م.ح) بوده است. 

اخبار سیاسی و اجتماعی

عباس عبدی: نواصولگرایان از نعمت عقل بهره‌ای نبرده‌اند

1403/02/170 1

   عباس عبدی در یادداشتی با عنوان «عقل هم خوب چیزی است» در روزنامه اعتماد نوشت: جناح نواصولگرایان حاکم گمان می‌کنند، می‌توانند و می‌باید هر چیزی را که نمی‌پسندند نثار دیگران کنند، بدون اینکه اندکی تأمل نمایند که تبعات حرف‌ها و کارهای‌شان چیست؟  فقط دوست دارند نیش بزنند؛ نیشی که اقتضای طبیعت آنان است تا از روی درایت و آینده‌نگری. جالب است که نعمت عقل بیش از هر چیز دیگری میان انسان‌ها به نسبت برابر […]

نماینده مجلس: جراحی در سفره مردم هنر نیست / نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم

1403/02/170 5

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جراحی اقتصادی باید در ساختارهای غلط و پوسیده کشور انجام شود، گفت: «انتظار ما از دولت و مجلس انقلابی این است که دست به تغییرات ساختاری در اقتصاد بزنند در غیر اینصورت ادامه وضع موجود بی تدبیری و بی خردی است و نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم.»

اخبار سیاسی و اجتماعی

مهاجری، فعال اصولگرا: وای به حال دانشگاهی که جمیله علم‌الهدی عضو هیات جذب اساتیدش باشد

1403/02/150 5

محمد مهاجری، فعال اصولگرا نوشت:  وای به حال دانشگاهی که خانم جمیله علم‌الهدی عضو هیات جذب اساتیدش باشد.   رئیس دانشگاه تهران، همسر آقای رئیسی را به عضویت در هیات جذب اساتید منصوب کرده است.   قصد ندارم این کار را خودشیرینی رئیس دانشگاه بنامم؛ اما واقعا در خیل استادان باسواد و معتبر و متشخص و خوشنام این دانشگاه هیچ فرد شایسته ای وجود نداشت که از دانشگاه دیگر آدم آوردند؟   خانم علم‌الهدی کدام […]

اخبار سیاسی و اجتماعی

کنایه روحانی به رئیسی: گفتند اینها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم

1403/02/150 6

در چارچوب بودجه سال 1401 بنا شد دولت در ازای بدهی خود به برخی پیمانکاران، نفت و میعانات نفتی تحویل می‌دهد تا حساب خود را تسویه کند، موضوعی که پیشتر نیز در قوانین بودجه‌ای سال‌های 99 و 1400 نیز وضع شده بود، با این تفاوت که در قانون بودجه 1401، از بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام و قرارگاه خاتم سپاه پاسداران، به عنوان بخش‌هایی که دولت موظف است در صورت درخواست آن‌ها نفت و میعانات گازی در اختیارشان قرار دهد نام برده شده است.

×