اخبار سیاست خارجی

اخبار سیاست خارجی

سفر دو روزه گروسی به ایران؛ تنفس موقت یا امتیازی ویژه برای تهران؟

1403/02/190 4

  روزنامه توسعه ایرانی نوشـت: سفر دو روزه رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران دیروز خاتمه یافت. بدین ترتیب او یک بار دیگر نیز در دوران ریاست‌جمهوری جو بایدن و استقرار دولت اصولگرایان در ایران، به تهران آمد.    پیش از رسیدنش به ایران، گمانه‌زنی‌ها با طرح این سوالات شدت گرفت که او در چمدانش چه به ایران خواهد آورد و چه با خود خواهد بُرد؟   گروسی دو روز پیش در […]

اخبار سیاست خارجی

گروسی: امروز توافق کردیم سند اسفند ادامه پیدا کند/ پیشنهادی را به ایران برای اتخاذ گام‌های جدید ارائه دادم

1403/02/180 0

مدیرکل آژانس انرژی اتمی گفت: همان طور که آقای اسلامی گفت یک‌سال قبل بر سر بیانیه مشترک توافق کردیم و آن سند مهمی بود که امضا شد درباره سطح همکاری‌های نظارتی و پادمانی و آن‌چه نیاز است برای حل مسائل باقی مانده را بیان می‌کند. این سند گام‌های اضافی که طرفین بایدبردارند و این گام‌ها با وجود کاستی‌ها برداشته شده را بیان می‌کند. امروز توافق کردیم این سند ادامه پیدا کند و مفاد آن معتبر است. 

اخبار سیاست خارجی

گروسی: گفتگو‌ها با ایران در سه مقوله ادامه دارند / برای تهران چارچوب زمانی تعیین نکردیم

1403/02/180 1

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در یک نشست خبری در وین تصریح کرد گفت‌وگوها با ایران در سه مقوله ادامه دارند: مسائل پیرامون اجرای بازرسی‌ها، مسائل باقی‌مانده و اقدامات داوطلبانه اضافی که ایران باید انجام دهد.

اخبار سیاست خارجی

واکنش وزیر دفاع انگلیس به قرار گرفتن نام خود در لیست تحریم‌ ایران

1403/02/160 5

به گزارش ایسنا، «گرنت پایس» وزیر دفاع انگلیس روز جمعه و پس از قرار گرفتن نام خود در لیست تحریم‌های وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، تهران را به «بی‌ثبات‌کردن منطقه» متهم کرد.    وزارت امور خارجه ایران روز پنجشنبه اعلام کرد در اقدامی متقابل هشت فرد و پنج نهاد انگلیسی را به دلیل اقدامات عامدانه در حمایت و تسهیل اقدامات رژیم صهیونیستی از جمله در ارتکاب اعمال تروریستی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و […]

اخبار سیاست خارجی

اسلامی: ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم/ گروسی گفته نشانه ای از برنامه تسلیحاتی ایران وجود ندارد

1403/02/130 7

اسلامی تاکید کرد : آقای رافائل گروسی اعلام کرده است در ایران دیدارهایی خواهند داشت و من هم با وی دیدار دارم و مطمئن هستم که ابهامات برطرف می شود و در چارچوب پادمان و ان پی تی روابط خود را با آژانس تقویت می‌کنیم.

اخبار سیاست خارجی

ظریف: تصور نکنیم اگر FATF را نپذیرفتیم با تبعات آن روبه رو نمی‌شویم

1403/02/130 7

محمدجواد ظریف می گوید در جهان امروز دیگر قطب نخواهیم داشت اما یکی از دلایل موافقت آمریکا با برجام، کاستن از حضور خود در منطقه بود. اعراب منطقه و اسراییل به همین دلیل با برجام مخالف بودند که نمی خواستند شاهد کاهش حضور آمریکا در منطقه باشند.

اخبار سیاست خارجی

استفاده از مهاجرین و معممین با لباس فرم در دفاع از طرح نور، چه پیام منفی‌ای دارد؟

1403/02/090 9

  تعطیلات نوروز هنوز تمام نشده بود که خبر اجرای طرح نور با هدف مقابله با بدحجابی از سوی نیروی انتظامی منتشر شد. طرحی که پلیس آن را با انتشار دو اطلاعیه آغاز کرد و به اجرای آن بالید و در دومی اعلام کرد که «خوشبختانه شاهد همکاری وصف ناپذیر مردم» با پلیس بوده است. اما خیلی زود ویدئوهایی از مواجهه پلیس با برخی زنان در فضای مجازی منتشر شد. تصاویری که نشان از تنش […]

اخبار سیاست خارجی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

1403/02/060 16

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز برای تولید سلاح اتمی، چند هفته فاصله دارد، گفت که برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته ای تلاش می‌کنیم. 

اخبار سیاست خارجی

آمریکا: ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه داده؛ این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران‌کننده است

1403/02/060 29

مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شد که ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه ارسال کرده که این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران کننده است. وی ادامه داد: «اگر روسیه به ایران سلاح بدهد این موضوع ثبات در خاورمیانه را متزلزل می‌کند».

اخبار سیاست خارجی

درخواست آرژانتین از پاکستان: وزیر کشور ایران را بازداشت کنید!

1403/02/050 21

وزارت امور خارجه آرژانتین در اقدامی خصمانه و بی‌اساس روز سه شنبه اعلام کرد که از پاکستان و سریلانکا خواسته است تا وزیر کشور ایران (احمد وحیدی) را به دلیل ادعای واهی بمب گذاری در سال 1994 در مرکز جامعه یهودیان در بوینس آیرس، بازداشت کنند!

اخبار سیاست خارجی

گروسی : ایران چند هفته با در اختیار داشتن اورانیوم غنی شده کافی برای ساختن بمب اتم فاصله دارد نه چند ماه

1403/02/050 13

گروسی گفت: «آنچه واقعا به آن تمایل دارم، مذاکرات میان ما، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ایران است، چون چیز‌های زیادی وجود دارد که باید درباره آن شفاف‌سازی شود و به همین دلیل است که قصد داریم به زودی به ایران سفر کنیم. پیامم به ایران این است که باید بیشتر با آژانس همکاری کند.» 

×