اخبار پزشکی

اخبار پزشکی

چرا سرطان را «سرطان» می‌نامند؟

1403/02/190 3

یکی از اولین توصیفات در مورد افراد مبتلا به سرطان مربوط به قرن چهارم قبل از میلاد است، زمانی که «ساتیروس»، حاکم شهر «هراکلیا» به سرطان مبتلا شد و با گسترش بیماری‌ به تدریج بر دردهای او افزوده شد به گونه‌ای که نمی‌توانست بخوابد و دچار تشنج می‌شد. 

اخبار پزشکی

تحقیقات جدید: با دوری از این ۱۵ عامل به زوال عقل زودرس در جوانی دچار نمی‌شوید

1403/02/190 4

در حالی که زوال عقل در افراد مسن بسیار شایع‌تر است، سالانه صد‌ها هزار نفر به زوال عقل زودرس (YOD) در سنین جوانی مبتلا می‌شوند. یک مطالعه گسترده عوامل مرتبط به سبک زندگی و سلامتی را برای نخستین بار در این‌باره کشف کرد.

اخبار پزشکی

آقایان! در کجای دنیا برای ارائه درمان از دین و اعتقادات بیمار سوال می‌کنند؟!

1403/02/180 3

رئیس سازمان غذا و دارو گفته از این پس سهمیه دارویی داروخانه‌ها با توجه به وضع حجاب در آن‌ها تعیین می‌شود. هادی اخوت‌پور رئیس شورای عالی داروخانه‌های ایران می‌گوید هنوز هیچ دستورالعملی نیامده، اما اگر منظور حجاب بیمار‌ها باشد، چنین کاری شدنی نیست و وظیفه داروخانه، عرضه دارو به بیمار مستاصل است..

لبخندی بی نقص مثل سلبریتی ها

1403/02/180 2

در تجارت نمایشی سینما و تلویزیون، لبخند درخشان به اندازه استعداد بازیگری و اجرا ضروری است. اغلب، لبخند بی نقص سلبریتی ها بیش از لباس ها و جواهرات آنها روی فرش قرمز، جشنواره ها  و حتی فیلم و سریال خیره کننده است.

اخبار پزشکی

اهمیت چمبر تست پایداری در داروسازی

1403/02/180 3

چمبر تست پایداری در داروسازی نقش مهمی را ایفا می کند، این چمبر ها از کیفیت و ایمنی داروها گرفته تا سایر تجهیزات پزشکی اطمینان می‌دهند. آزمایش هایی که توسط چمبرهای تست دما انجام می شوند جنبه حیاتی برای اطمینان از کیفیت و کارایی محصولات دارویی دارند. محفظه تست دما و رطوبت با اطلاعات ارزشمندی مانند زمان ماندگاری مناسب، شرایط نگهداری و دستورالعمل‌های برچسب‌گذاری، نقشی اساسی در حفاظت از سلامت بیماران ایفا می‌کند.

آمار هولناک از فوت بیماران در ایران؛ از زمان برگشت تحریم‌ها در سال ۱۳۹۷ تاکنون ۱۱۰۰ بیمار تالاسمی به دلیل نبود دارو فوت کرده‌اند

1403/02/180 2

از زمان برگشت تحریم‌ها یعنی از سال 1397 تاکنون 1100 بیمار تالاسمی به دلیل نبود دارو فوت کرده‌اند. آماری که رئیس انجمن تالاسمی ایران سال گذشته درباره آن هشدار داده و گفته بود: با روند کنونی ممکن است آمار مرگ این بیماران در آینده تصاعدی شود.

اخبار پزشکی

احساس بی‌پناهی میان پزشکان جوان؛ خودکشی آن‌ها ربطی به بیماری‌های روحی ندارد

1403/02/180 5

دبیر کمیسیون دیده‌بان شفافیت و عدالت گفت: «وقتی پزشکی فارغ‌التحصیل می‌شود اگر به هر دلیلی  نتواند وارد دوره طرح شود، یعنی اگر بگوید پدر و مادرم هر دو امسال فوت کرده‌اند و شش ماه یا یکسال وضع روحی مناسبی ندارم و نمی‌توانم وارد دوره طرح  شوم، گاهی بدون ملاحظه وثیقه او را به واحد حقوقی وزارت بهداشت  ارجاع می‌دهند؛ این شدت برخورد در مقابل پزشکانِ جوان یک احساس بی‌پناهی به آن‌ها می‌دهد.» 

اخبار پزشکی

دکتر ایرج فاضل: تا ۱۰ سال آینده مجبوریم پزشک وارد کنیم

1403/02/180 5

رئیس جامعه جراحان و وزیر اسبق بهداشت گفت: امروز استقبال از رشته پزشکی در کنکور یا ادامه تحصیل در رشته‌های تخصصی پزشکی با مشکل جدی مواجه شده به گونه‌ای که در آزمون‌های اخیر، حتی یک داوطلب برای جراحی عروق نداشتیم و به همین ترتیب، بعضی دیگر از رشته‌های تخصصی هم خالی می‌ماند و باید 10 سال دیگر، متخصصان این رشته‌ها را از خارج وارد کنیم و دوباره بیماران را برای جراحی‌های تخصصی به خارج بفرستیم.» 

اخبار پزشکی

تردید در سلامت آب‌های معدنی! | آب چاه سالم‌تر از آب معدنی است

1403/02/180 3

  روزنامه شرق نوشت: چند روزی است که شبکه‌های اجتماعی پر شده از یک ویدئوی وایرال‌شده با عنوان «حرف‌های شوکه‌کننده یک کارشناس روی آنتن تلویزیون: آب معدنی نه؛ آب چاه بخورید!». ماجرا از این قرار است که در حاشیه برنامه تلوزیونی «بی‌واسطه» محمد دلاوری از یک کارشناس صنایع غذایی سؤال‌هایی درباره میزان آلوده‌‌بودن محصولات غذایی می‌پرسد و او هم جواب‌هایی به این سؤال می‌دهد؛ ازجمله اینکه می‌گوید به دلیل وجود ریزپلاستیک‌ها در بطری‌های آب معدنی […]

اخبار پزشکی

آب پیاز بدنتان را بازسازی می‌کند

1403/02/180 4

بدون پیاز، هیچ غذایی خوشمزه نیست؛ لذا وقتی در وعده‌های غذایی گنجانده نشود، احساس کمبود می‌کنیم. پیاز در غذا هم معجزه می‌کند و برای سلامتی هم یک درمانگر واقعی است.پیازی که هنگام خرد کردن، اشک از چشمان ما سرازیر می‌کند.

اخبار پزشکی

وجود ۱۹ هزار بیمار تالاسمی در کشور

1403/02/170 3

امیرحسام علیرضایی رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌ها وزارت بهداشت وضعیت بیماران خاص و صعب‌العلاج و از جمله تالاسمی، چگونگی پوشش بیمه‌ای این بیماران و وضعیت دسترسی به داروهای مورد نیاز این بیماران را تشریح کرد.

اخبار پزشکی

عضو انجمن آسم و آلرژی: ۹ تا ۱۳ درصد مردم کشور آسم دارند / آلودگی هوای کلانشهرها از عوامل مهم ابتلا به آسم است

1403/02/170 19

مریم محلوجی‌راد عضو انجمن آسم و آلرژی ایران با بیان اینکه 9 تا 13 درصد گروه‌های سنی مختلف در کشور به بیماری آسم مبتلا هستند، گفت: از آنجا که آسم یک بیماری التهابی است، آلودگی هوا می‌تواند میزان بروز و شدت این بیماری را افزایش دهد؛ بر همین اساس در کلان‌شهرها که آلودگی هوای بیش‌تری دارند، میزان ابتلا به این بیماری نیز افزایش می‌یابد. 

اخبار پزشکی

فاجعه در بیمارستان‌های دولتی/ مهاجرت کادر درمان به بخش خصوصی

1403/02/170 6

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، مهاجرت پزشکان و کادر درمان از بخش دولتی به خصوصی را فاجعه پنهان نظام پزشکی دانست و گفت: مهاجرت کادر درمان از بخش دولتی به خصوصی منجر به کاهش نیروی مجرب در سیستم دولتی خواهد شد و مردم بالاجبار برای دریافت خدمات درمانی به سیستم خصوصی مراجعه می‌کنند و در نتیجه پرداختی از جیب مردم بین 10 الی 15 برابر افزایش پیدا می‌کند.

اخبار پزشکی

۷ میلیون مبتلا به دیابت در کشور/ آمار زخم‌های مزمن در دیابتی‌ها

1403/02/150 8

مدیر کلینیک دیابت، زخم و ترمیم بافت سازمان جهاد دانشگاهی علوم‌پزشکی تهران با بیان اینکه آمار و ارقام حاکی از این است که 15 تا 34 درصد دیابتی‌ها در مدت‌زمان بیماری، به زخم‌های مزمن دچار می‌شوند، افزود: حدود 15 درصد افراد دیابتی به زخم پا دچار می‌شوند و 15 درصد این افراد نیز درجاتی از قطع پا را تجربه می‌کنند.

×