اخبار پزشکی

اخبار پزشکی

شیوع «آبله میمونی» در آفریقا | شمار قربانیان از هزار نفر تن گذشت

1403/07/290 9

آخرین داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آفریقا (CDC آفریقا) روز گذشته (پنجشنبه) نشان داد که آفریقا در هفته گذشته 50 مورد مرگ و میر جدید ناشی از «ام پاکس» (آبله میمونی) را ثبت کرده است و از ابتدای سال شمار قربانیان به 1100 نفر رسیده است.

اخبار پزشکی

تخلف جدید داروخانه‌ها؛ الزام به خرید واکسن ایرانی آنفلوانزا

1403/07/180 13

یک داروساز می‌گوید: «طبق قوانین، داروخانه‌‍‌هایی که واکسن آنفلوانزا -چه ایرانی و چه خارجی- توزیع می‌کنند، موظفند بنا به درخواست بیمار، محصول مدنظر را به او عرضه کنند. الزام بیمار به خرید و استفاده از یک محصول یا برند خاص از سوی داروخانه، نوعی تخلف صنفی محسوب می‌شود و فرد می‌تواند در این زمینه طرح شکایت کند.»

اولین آزمایش تشخیصی «آبله میمونی» تایید شد

1403/07/160 16

آژانس بهداشت سازمان ملل روز گذشته (جمعه) اعلام کرد استفاده از اولین آزمایش تشخیصی «ام پاکس» (آبله میمونی) را تایید کرده است، ابزاری کلیدی در کشورهایی که با شیوع این بیماری مبارزه می‌کنند.

اخبار پزشکی

مهاجرت پرستاران به کشورهای عربی با حقوق ۱۰ برابر ایران

1403/07/160 18

«در کشوری مانند عمان حقوقی که به پرستاران ایرانی پیشنهاد می‌کنند نزدیک به 10 برابر حقوقی است که پرستاران داخل کشور دریافت می‌کنند، علاوه بر آن، مسکن مناسب و رفاهیات دیگر را نیز در اختیار آنها قرار می‌دهند.»

اخبار پزشکی

نخستین واکسن سرطان تخمدان رونمایی شد

1403/07/150 11

دانشگاه آکسفورد از پیشرفت قابل توجه در ساخت اولین واکسن سرطان تخمدان جهان خبر داد. این واکسن که اُوارین وَکس (OvarianVax) نام دارد، در صورت موفقیت می‌تواند خطر ابتلا به سرطان تخمدان را به طور چشمگیری کاهش دهد.

×