اخبار بین الملل

اخبار بین الملل

اسرائیل: عملیات ما در رفح ناقض پیمان صلح با مصر نیست / پیشنهاد حماس در مورد مذاکره از اصول و مواضع ما بسیار دور است

1403/02/190 1

اوفیر جندلمن، سخنگوی دولت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، چهارشنبه 19 اردیبهشت، با بیان اینکه اسرائیل از حساسیت مربوط به انجام عملیات نظامی در نزدیکی مرز مصر آگاه است، تاکید کرد که این عملیات به هیچ وجه ناقض معاهده صلح منعقد شده میان دو طرف نخواهد بود.

اخبار بین الملل

آمریکا: ارسال تسلیحات به اسرائیل به دلیل عملیات رفح متوقف شد | سوخت فقط برای ۳ روز دیگر در رفح وجود دارد

1403/02/190 3

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی گفت که ارسال تسلیحات به اسرائیل به دلیل عملیات رفح متوقف شد و تصمیم نهایی درباره چگونگی سرنوشت این محموله نگرفته‌ایم.

اخبار بین الملل

توافق بزرگ عربستان و امریکا/ عربستان هسته‌ای می‌شود؟

1403/02/180 2

دولت بایدن و عربستان سعودی در حال نهایی کردن توافق برای تضمین‌های امنیتی هستند که کمک‌های هسته‌ای غیرنظامی بخشی از آن را تشکیل می‌دهد. بن سلمان چه میزان با این معامله بزرگ به عربستان هسته‌ای نزدیک خواهد شد؟

اخبار بین الملل

روسیه: در صورت تحقق تهدیدهای لندن، احتمال حمله روسیه به تاسیسات نظامی انگلیس وجود دارد

1403/02/180 1

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به تهدیدهای لندن مبنی بر اینکه کی‌یف ممکن است با تسلیحات انگلیسی به خاک روسیه حملاتی ترتیب بدهد، گفت: در صورت تحقق این امر مسکو حق دارد به تاسیسات انگلیس در اوکراین و خارج از آن کشور حمله کند.

اخبار بین الملل

اوکراین : پوتین را به عنوان رئیس جمهوری روسیه به رسمیت نمی‌شناسیم

1403/02/180 4

کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه دوشنبه 28 اسفند اعلام کرد: بنا بر نتایج شمارش همه آرای شرکت‌کنندگان در انتخابات هشتمین دوره ریاست‌جمهوری این کشور، ولادیمیر پوتین 87.28 درصد آرا را به دست آورد و برای پنجمین بار، رئیس جمهوری روسیه شد. 

اخبار بین الملل

اولین سخنگوی وزارت خارجه؛ زاده هوش مصنوعی

1403/02/170 5

«ویکتوریا شی» (Victoria Shi) در یک سخنرانی که از شبکه‌های اجتماعی پخش می‌شد، در حالی که در مقابل پرچم کشور اوکراین ایستاده بود، با کت و شلوار مشکی و سنجاقی از پرچم این کشور بر یقه ظاهر شد و خودش را به عنوان یک انسان دیجیتالی معرفی کرد.

×