اخبار اقتصادی و بازرگانی

اخبار اقتصادی و بازرگانی

سکته دلاری قیمت مسکن | قیمت دلاری هر متر مربع آپارتمان در تهران

1403/02/200 3

دنیای‌اقتصاد جدایی «روند قیمت مسکن» از «مسیر نوسان ارزی» در ماه اول سال را بررسی می‌کند  قیمت دلاری هر متر مربع آپارتمان در تهران از 1356 دلار پارسال به 1230 دلار رسید   تورم «صفر» مسکن در ماه اول سال به سکته قیمت دلاری آپارتمان‌های پایتخت منجر شد. «دنیای‌اقتصاد» آبان سال گذشته در گزارشی مرتبط با «کارگردان جدید بازار مسکن» به اثر ریسک جنگ بر «تغییر رابطه دلار و مسکن» پرداخته بود.کارنامه فروردین معاملات مسکن […]

اخبار اقتصادی و بازرگانی

 مصلحت‌سنجی منفعلانه و از کف رفتن «میدان آرش»

1403/02/200 4

  روزنامه توسعه ایرانی نوشت:دیپلماسی همسایگی دولت سیزدهم بیش از آنکه آورده مشخصی برای کشور داشته باشد، یک مانور داخلی برای دستاوردسازی بوده است. حذف محترمانه ایران از میدان گازی آرش و بهره‌برداری عربستان و کویت از آن بیش از هر زمانی موید ناتوانی دستگاه سیاست خارجی و البته وزارت نفت در بازپس‌گیری حق ایران است.  در روزهای گذشته کویت و عربستان مناقصه توسعه این میدان را برگزار‌ و برداشت روزانه 800 میلیون فوت مکعب […]

اخبار اقتصادی و بازرگانی

چرا طرح «مالیات بر عایدی سرمایه» جنجالی شد؟

1403/02/200 4

«در حال حاضر قشر متوسط نمی‌تواند تغییر زیادی در خانه و ملک و ... خود دهد، تا پیش از این، اگر یک استاد دانشگاه، 100 میلیون تومان ذخیره می‌کرد، می‌توانست خانه 20 سال ساخت خود را به خانه 10 سال ساخت تبدیل کند، اما در حال حاضر چنین امکانی وجود ندارد. طبقه متوسط حتی امکان تعویض وسایل خانه خود را ندارند و مدام باید اقدام به تعمیر وسایل قدیمی کنند. برخی تعاونی‌ها در حال اشاعه رانت هستند و مالیاتی هم نمی‌دهند.» 

اخبار اقتصادی و بازرگانی

۴۰ درصد خانوارها مستأجر و در پایین‌ترین لایه‌های خط فقر هستند

1403/02/200 3

  روزنامه توسعه ایرانی نو.شت: بعد از مدتی رکود در بازار مسکن، به نظر می‌رسد دوباره بازار اجاره داغ شده است و بنا به گفته واسطه‌گران ملکی، موجران و مستاجران به بازار بازگشته‌اند اما طبق آخرین آمار بانک مرکزی از بازار مسکن، تورم سالیانه اجاره‌بها به 52 درصد و تورم نقطه به نقطه آن به 45.2 درصد رسیده است.   در این میان ارقام عجیبی به چشم می‌خورد. بررسی بازار اجاره خانه لوکس در پایتخت […]

اخبار اقتصادی و بازرگانی

گزارش یک دستاوردسازی تازه در دولت سیزدهم/ چگونه تراز تجارت خارجی ایران مثبت نشان داده می شود؟

1403/02/200 2

به تازگی گمرک ایران با انتشار آمارهای تجارت خارجی در فروردین ماه سال جاری دست به ابتکارات جالب توجهی زده که پیش از این در دی ماه سال گذشته انجام شده بود و احتمالا برای نوعی «دستاوردسازی» قرار است تداوم داشته باشد.

اخبار اقتصادی و بازرگانی

بررسی عملکرد حراج‌های سکه و طلا؛ رکورد فروش طلا در حراج

1403/02/200 4

بررسی آمارهای اعلامی توسط مرکز مبادله ارز و طلای ایران نشان می‌دهد که در آخرین حراج طلای انجام‌شده در 18اردیبهشت‌ماه امسال، 319کیلوگرم طلا به فروش رفته که بالاترین حجم طلای به فروش‌رفته در یک حراج در میان 24حراج انجام‌شده تاکنون است.

اخبار اقتصادی و بازرگانی

مرتضوی: حداقل دستمزد کارگران تغییر نمی‌کند/ افزایش حقوق بازنشستگان از ماه جاری

1403/02/190 3

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حداقل حقوق و دستمزد کارگران در شورای عالی کار به تصویب رسیده است و در این رابطه تغییر جدیدی نداریم و برای سال آینده تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد. 

اخبار اقتصادی و بازرگانی

قیمت طلا و سکه امروز ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳/ روند رنج دلار، بازار طلا را از سکه انداخت

1403/02/190 3

قیمت طلا و سکه امروز با روند متوازنی بازگشایی نشد. قیمت طلا کاهشی شد و سکه با روند رنج دلار همراه شد و نوسانات محدود افزایشی داشت. معامله‌گران در انتظار تعیین تکلیف رخدادهای سیاسی هستند تا به بازارهای مالی خط دهد. 

اخبار اقتصادی و بازرگانی

اوضاع وخیم ذخایر آبی در ۱۱ استان کشور/ آب پنج سد تهران کاهش ۵ درصدی دارد

1403/02/190 2

سخنگوی صنعت آب با اشاره به بارش‌های خوب بهاری و میزان آب موجودی در مخزن سدهای کشور از خارج شدن 10 استان از تنش آبی خبر داد و در عین حال گفت: استان‌های خراسان شمالی، البرز، گیلان، چهارمحال و بختیاری، فارس، بوشهر، زنجان، سمنان، خراسان رضوی، تهران و قزوین شرایط سختی از نظر منابع آبی دارند.

اخبار اقتصادی و بازرگانی

سفر گروسی به تهران تاثیری بر بازار ارز دارد؟/ دلار تا انتخابات ریاست جمهوری ایران زیر ۱۰۰ هزار تومان حبس خواهد شد!

1403/02/190 15

یک استاد اقتصاد دانشگاه می‌گوید: قیمت دلار حتی درصورت حل مشکلات سیاسی نیز به زیر 60 هزار تومان نخواهد رفت، چرا که بعد از اتمام تنش‌ها، حرکات مثبت سیاسی تاثیر ویژه‌ای بر بازار ارز ندارد و این بار نوبت به لایه‌های اقتصادی می‌رسد. بر همین اساس دلار در نیمه دوم سال شاهد جهش دیگری خواهد بود و به رقم‌های 70 تا 80 هزار تومان خواهد رسید.  

اخبار اقتصادی و بازرگانی

هراس طلافروشان از افشای اطلاعات

1403/02/190 3

بررسی‌ها نشان می‌دهد بازار طلا و جواهر به شرایط عادی خود بازنگشته است. معامله‌گران این بازار برای نشان دادن مخالفت خود با قانون مالیات بر عایدی سرمایه، بنگاه‌های خود را به حالت نیمه‌تعطیل درآورده‌اند. به‌نظر می‌رسد اصلی‌ترین معضلی که فعالان صنف طلا با آن مواجه هستند اطلاعات خواسته شده توسط سازمان امور مالیاتی است. به گفته بسیاری از این افراد آنها تمایلی به اعلام اطلاعات دارایی‌های خود به دولت ندارند. این در حالی است که در مقابل، سازمان امور مالیاتی در تلاش است با افزودن تبصره‌های مختلف به این قانون شرایط را برای فعالان طلایی تسهیل کند.

×