اخبار علمی و آموزشی

اخبار علمی و آموزشی

جهان در شوک اتمی: روسیه و چین در ماه، پایگاه هسته‌ای می‌سازند

1403/02/200 4

رئیس آژانس فضایی روسیه، جزئیاتی را درباره برنامه‌های مشترک مسکو و پکن برای استقرار یک دستگاه راکتور هسته‌ای ماه طی دهه آینده فاش کرد. این رآکتور ظاهرا قرار است انرژی ایستگاه علمی بین‌المللی قمری را تأمین کند.

اخبار علمی و آموزشی

نهنگ تک‌شاخ براق به فضا می‌رود

1403/02/190 5

یک عروسک پولک‌دار مخملی به شکل نهنگ تک‌شاخ به عنوان نشانگر گرانش صفر همراه با فضانوردان ناسا بری ویلمور(Barry Wilmore) و سونیتا ویلیامز(Sunita Williams) در آزمایش پرواز خدمه(CFT) فضاپیمای تجاری CST-100 استارلاینر بوئینگ شرکت کرده است. 

اخبار علمی و آموزشی

ریخته‌گری با سهند آذرین: تاریخچه، فناوری‌ها و کاربردها

1403/02/180 7

از زمان قدیم تاکنون روش‌ها و فرایندهای متنوعی برای ساخت و تولید قطعات مختلف و گوناگون در اطراف ما به کار گرفته شده‌اند. یکی از این فرایندها که تاریخچه‌ای بسیار طولانی دارد و هزاران سال است که در جهان در ساخت قطعات به کار می‌رود، ریخته‌گری است. در ایران نیز ریخته‌گری از سال‌های دور تاکنون یکی از فرایند‌های ثابت در تولید لوازم و تجهیزات مختلف بوده که اکنون نیز در بسیاری از شرکت‌های مجرب ریخته‌گری همچون مجموعه سهند آذرین به بهترین شکل ممکن انجام می‌گیرد.

اخبار علمی و آموزشی

بقای طولانی مدت خارج از زمین | رونمایی از چرخ مرگ

1403/02/170 3

راه‌رفتن بر روی چیزی به غیر از سیاره زمین، احتمالاً موضوع بسیار هیجان‌انگیزی است که بسیاری افراد مشتاق تجربه آن هستند؛ به ویژه وقتی موضوع قدم گذاشتن بر ماه باشد. اما تابه‌حال فقط 12 نفر توانسته اند قدم بر ماه بگذارند.

اخبار علمی و آموزشی

مرگ و زندگی ما به دست میدان مغناطیسی زمین است!

1403/02/170 3

میدان مغناطیسی زمین برای حیات بسیار اهمیت دارد؛ بدون آن، تشعشعات خورشید و بادهای پرانرژی آن، سطح سیاره را نابارور می‌کند. اما پژوهشی تازه نشان می‌دهد که اگر این میدان مغناطیسی نزدیک به نیم‌میلیارد سال پیش فرو نمی‌پاشید، ما اصلاً اینجا نبودیم. 

اخبار علمی و آموزشی

روبات چینی در مسیر ماه | مقصد؛ قطب جنوب

1403/02/110 7

چین طی روزهای آینده یک فضاپیمای روباتیک را در یک سفر رفت و برگشت به قسمت دور ماه ارسال خواهد کرد. این اولین ماموریت از سه ماموریت فنی سختی است که راه را برای فرود اولیه فضانوردان چینی به ماه و ایجاد پایگاهی در قطب جنوب آن هموار می کند.

اخبار علمی و آموزشی

در دوران پرآشوب منظومه شمسی، مشتری احتمالاً به شکل‌گیری ماه کمک کرده است

1403/02/100 8

اخترشناسان می‌گویند کمتر از 100 میلیون سال پس از تولد منظومه شمسی، رویداد «ناپایداری بزرگ» رخ داد. در این ناپایداری بزرگ، چهار غول گازی منظومه شمسی دچار آشفتگی در مدار خود شدند و اجرام کوچک‌تر منظومه شمسی را نیز از مدار خود منحرف کردند. حالا نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که احتمالاً تغییرات مدار مشتری باعث ناپایداری مدار یک سیاره به‌ نام «تیا»، برخورد آن با زمین و شکل‌گیری ماه شده است.

اخبار علمی و آموزشی

دنباله‌داری که هنوز نیامده سر و صدا به پا کرد

1403/02/100 8

اخترشناسان دنباله‌دار جدیدی را کشف کرده‌اند که پتانسیل آن را دارد که خبر مهم سال آینده باشد. اگرچه این دنباله‌دار که C/2023 A 3 یا «سوچینشان-اطلس» (Tsuchinshan–ATLAS) نامیده می‌شود هنوز بیش از 18 ماه تا نزدیک‌ترین فاصله‌اش به زمین و خورشید باقی مانده است، اما در حال حاضر در رسانه‌های اجتماعی سر و صدا به پا کرده است و مقالات خوش‌بینانه‌ای درباره اینکه چگونه می‌تواند منظره‌ای تماشایی ایجاد کند نوشته شده است. 

اخبار علمی و آموزشی

های تاکی (HiTalki) چیست؟

1403/02/090 12

  یادگیری زبان دوم، به راحتی می‌تواند زندگی شما را در جنبه های مختلف شغلی، فردی، اجتماعی و… تحت تاثیر قرار دهد. به همین جهت، موسسات آموزش زبان، روز به روز در حال افزایش هستند. در سال های اخیر روش های مختلفی برای آموزش زبان به وجود آمده است که هر کدام به نوبه خود میزان اثرگذاری و محبوبیت متفاوتی دارند.   سال های زیادی است که تدریس حضوری زبان های خارجی در آموزشگاه ها […]

اخبار علمی و آموزشی

چگونه فالوورهای اینستاگرام خود را افزایش دهیم؟

1403/02/090 14

  امروزه جذب و افزایش فالوور در شبکه اجتماعی و محبوب اینستاگرام، از جمله دغدغه‌های افرادی است که قصد دارند از طریق فعالیت در این شبکه به درآمد برسند. چرا که بالا بودن تعداد فالوورهای یک پیج اینستاگرامی، بیانگر ارزش و اعتبار پیج مورد نظر است. در ادامه مطلب به پاسخ این سوال که چگونه فالوورهای اینستاگرام را زیاد کنیم، خواهیم پرداخت؛ پس در ادامه با سایت خرید فالوور اینستاگرام همراه ما باشید تا با […]

اخبار علمی و آموزشی

شگفتی‌آفرینی ژاپن در ماه: ماه‌نشین «اسلیم» برای سومین بار از سرمای مرگبار ماه جان به در برد

1403/02/080 8

تقریباً تمام فضاپیماهای ماه‌نشین در طول شبانگاه 2 هفته‌ای و بسیار سرد ماه خراب می‌شوند؛ اما کاوشگر قمری ژاپن به طرز شگفت‌آوری سه شب دوهفته‌ای را در ماه پشت سر گذاشته است 

×