» اخبار » اخبار اقتصادی و بازرگانی » افزایش قیمت مصوب شکر/ تغییر ارز واردات حبوبات به تالار دوم
اخبار اقتصادی و بازرگانی

افزایش قیمت مصوب شکر/ تغییر ارز واردات حبوبات به تالار دوم

1403/03/15 0047

سخنگوی اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران گفت: قیمت مصوب شکری که با ارز تالار اول با نرخ 28500 تومانی وارد می‌شد و به دست مصرف‌کننده می‌رسید، هر کیلو 28500 تومان بود و حالا که شکر با ارز تالار دوم وارد و ارزش افزوده آن نیز افزایش یافته، قیمت مصوب شکر به 42500 در هر کیلو تغییر کرد.

 به گزارش ایلنا، “حسین فرهادی” سخنگوی اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران درباره تغییرات تخصیص ارز به واردات شکر و حبوبات توضیح داد و گفت: ستاد تنظیم بازار در جلسه‌ای که در اردیبهشت سال جاری در وزارت صمت برگزار شد منبع تامین ارز واردات شکر را تغییر داد و ابلاغ کرد که شکر با ارز تالار دوم که 42هزار و 200 تومان قیمت دارد وارد شود، علاوه بر این مالیات بر ارزش افزوده شکر هم از یک درصد بر 10درصد افزایش پیدا کرد.

 

وی افزود: قیمت مصوب شکری که با ارز تالار اول با نرخ 28500 تومانی وارد می‌شد و به دست مصرف‌کننده می‌رسید هر کیلو 28500 تومان بود و حالا که شکر با ارز تالار دوم وارد می‌شود و ارزش افزوده آن نیز افزایش یافته قیمت مصوب شکر به 42500 در هر کیلو به صورت فله تغییر کرده و همچنین قیمت شکربسته‌بندی شده یک کیلویی 49500 تومان است. این قیمت‌ها را سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان اعلام کرده است.

 

فرهادی از قیمت شکر خام در بنادر برابر با هر کیلو 21500 تومان خبر داد.

 

سخنگوی اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران اظهار کرد: با قیمت مصوب سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان برای شکر حاشیه سود این کالا برای عرضه‌کننده حدود 10درصد تعیین شده و در این قیمت سود بنکدار و خرده‌فروش در نظر گرفته نشده است؛ این اتفاق سبب می‌شود شکر بالاتر از قیمت مصوب فروخته شود.

 

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×