» اخبار » اخبار سیاسی و اجتماعی » اولین مناظره پزشکیان و جلیلی | پزشکیان: بنزین را گران نمی‌کنیم
اخبار سیاسی و اجتماعی

اولین مناظره پزشکیان و جلیلی | پزشکیان: بنزین را گران نمی‌کنیم

1403/04/11 0048

مسعود پزشکیان و سعید جلیلی،‌ دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری 1403،‌ در اولین مناظره به مرور برنامه های خود در حوزه سیاسی و فرهنگی پرداختند.

به گزارش اقتصادنیوز، اولین مناظره دور دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری میان مسعود پزشکیان و سعید جلیلی شامگاه امروز دوشنبه 11 تیر با اجرای مهدی خسروی آغاز شد.

 

در این مناظره، دو نامزد مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری، در بازه زمانی دوساعته، پاسخگوی سوالات در چارچوب محورهای فرهنگی-سیاسی خواهند بود.

 

پزشکیان: بنزین را گران نمی‌کنیم

مسعود پزشکیان درباره برنامه خود برای افزایش میزان مشارکت گفت: قبلا خبری از ما در رسانه ها پخش کردند که ما بنزین را گران می کنیم اما ما این کار را نخواهیم کرد و بدون رضایت مردم کاری نخواهیم کرد. مشارکتی که صورت گرفت برای من به عنوان یک فرد ایرانی نگران کننده است. قابل قبول نیست در کشور 60 درصد مردم پای صندوق رای نیایند. ما باید ببینیم دلیل این موضوع چیست؟ اگر من را جایی بازی ندهند طبیعتا من نخواهم پای صندوق رای بیایم. وقتی حقوق انسان ها را نادیده بگیریم و صدایشان را نشنویم و بعضی از خواسته هایشان را تصمیم بگیریم و لعن کنیم،‌ طبیعی است که این اتفاق می افتد و پای صندوق نمی آیند.

 

او افزود:‌ حضرت علی می فرمایند که ستون یک جامعه مردم هستند. الان مردم نسبت به ما مسئله دارند و ما باید همه اقشار و همه جامعه را ببینیم. خبری دروغ از قول ما در رسانه ها منتشر کردند که فلانی پسرش گفته است اهل سنت فلان هستند و مولوی عبدالحمید در زاهدان بی احترامی شده است. پول گرفتند که از قول من این حرف ها را بزنند. این دروغ ها که در رسانه ها پخش می کنند و برخی هم گسترش می دهند بسیار زشت است. شدت چالش ها در گذشته کمتر بود و ما روز به روز پشتوانه مردم را از دست می دهیم. مردم به خاطر رفتارهای ما ناراضی هستند.

 

سعید جلیلی: اگر قدرت و یا پیشرفتی داریم حاصل مشارکت مردم است

سعید جلیلی در ابتدای برنامه گفت:‌ یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران و حرکت بزرگ حضرت امام این بود که مردم تعیین می کنند و مردم روز جمعه آمدند رای دادند و همه منتظر بودند که ببینند نتیجه آرا چیست؟ اگر ما امروز قدرتی داریم،‌ پیشترفتی داریم و .. حاصل مشارکت مردم است و اینکه مردم در اداره کشور مشارکت داده شوند و ببینند در برابر برخی از مشکلات چگونه باید ایستاد؟ در عرصه های دیگر هم مردم هستند که موفقیت ها را شکل می دهند. ما باید این نقش را پاس بداریم. اینکه ما می گوییم یک ایران فرصت ناشی از همین است.

 

او ادامه داد: همه مردم باید احساس کنند متناسب با توانایی خود می توانند نقش آفرین باشند،‌ یکی از برنامه های مهم دولت من حتما این است که مشارکت مردم روز به روز در عرصه های مختلف جدی تر و موثرتر در اداره کشور باشد. من بارها به مردم و عزیزانمان عرض کردم که گفتمان دولت سایه یعنی مشارکت مردم. هر کس به اندازه خود باید برای درست پیش رفتن امور در کشور باید تلاش کند و مردم باید کمک کنند و احساس کنند اگر کار ناقص است آن را تکمیل کنند. من این موضوع را یکی از موفقیت های نظام می دانم و ما باید حتما به سمت وضع مطلوب پیش بریم. 

 

این نامزد ادامه داد:‌ مشارکت مردم یکی از همین موضوعات است و ما باید برای رسیدن از وضع موجود به وضع مطلوب از مردم بخواهیم پای کار بیایند. باید دید چرا مشارکت در انتخابات های اخیر کم شده است؟ ما باید برنامه هایی داشته باشیم که مردم مشتاق به حضور و مشارکت شوند. مردم نباید احساس کنند که استعدادشان به درد نمی خورد، بلکه باید بدانند که مورد توجه و کارایی هستند.

 

در حال تکمیل…

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×