» ورزش و تندرستی » ورزشکاران » بیوگرافی علیرضا مهمدی کشتی گیر فرنگی کار
ورزشکاران

بیوگرافی علیرضا مهمدی کشتی گیر فرنگی کار

1403/05/03 0033

در این مقاله از موزستان، با بیوگرافی علیرضا مهمدی کشتی گیر فرنگی کار ایرانی آشنا می شوید. علیرضا مهمدی متولد سال 1381 کشتی‌گیر فرنگی کار ایرانی اهل استان خوزستان است. از افتخارات وی می‌توان به کسب مدال نقره مسابقات قهرمانی کشتی جهان 2023 و مدال برنز مسابقات قهرمانی کشتی آسیا 2023 و مدال طلای مسابقات قهرمانی کشور اشاره کرد.

 

آشنایی با زندگی علیرضا مهمدی

چکیده ای از بیوگرافی علیرضا مهمدی :

نام کامل : علیرضا مهمدی

تاریخ تولد: سال 1381

متولد: ایذه، خوزستان، ایران

پیشه : ورزشکار کشتی گیر فرنگی کار

ملیت : ایران

 

بیوگرافی علیرضا مهمدی :

علیرضا مهمدی در سال 1381 در شهر ایذه استان خوزستان متولد شد. پدرش کارگر است و یک برادر دارد و ایمان محمدی دیگر کشتی گیر فرنگی تیم ملی پسر عموی اوست. او می گوید دلیل اینکه فامیلی پسر عمویم ایمان محمدی با فامیلی من متفاوت می باشد، به این خاطر است که تلفظ مُهمدی یک مقدار سخت بود پدر ایمان فامیلی‌ شان را تغییر داد، اسم جد پدری ما مُهمَد بود.

 

کشتی را از سال 1394 شروع کرده و بعد در درخشش در مسابقات جوانان و کشوری موفق به پوشیدن دوبنده تیم ملی کشتی فرنگی در وزن‌ 82 کیلوگرم شده است.

 

زندگی نامه علیرضا مهمدی

 

آشنایی با کشتی از طریق برادر :

برادرم خیلی سال پیش کشتی می‌ گرفت و من از طریق او با کشتی آشنا شدم، اما زمانی که سالن کشتی ایذه آتش گرفت، دیگر تمرین را ادامه نداد.

 

فکر کنم سال 1390، 1391 بود که سالن کشتی بر اثر گازگرفتگی آتش گرفت، شش ماه طول کشید و آن را تعمیر نکردند، همان وقت بچه‌ هایی که آنجا تمرین می‌ کردند کشتی را کنار گذاشتند که برادر من هم یکی از آن ها بود.

 

وی کشتی را از 13 سالگی در سال 1394 در شهر ایذه خوزستان زیر نظر ملک محمدی بویری آغاز کرد.

 

در سن 20 سالگی در سال 2022، در مسابقات قهرمانی جوانان جهان شرکت کرد و موفق به کسب مدال طلای 82 کیلوگرم شد و برای ایران موفقیتی به ارمغان آورد.

 

رنکینگ جهانی زاگرب :

علیرضا مهمدی در سال 2022 پس از قهرمانی در لیگ برتر، در رقابت های رنکینگ جهانی کشتی فرنگی در زاگرب کرواسی حضور داشت و موفق به کسب مدال طلا شد

او همچنین طلای رنکینگ جهانی قرقیزستان را دشت کرده است

 

تصاویر علیرضا مهمدی

 

منابع درآمد علیرضا مهمدی :

علیرضا مهمدی درباره شغل و درآمد خود اعلام کرده است :

حمایتی از استان و شهرستان که نداریم و پدرم هزینه‌ می‌کند. او هم کارگر است و حتی شده پیراهن تنش را بفروشد، برای من این کار را می‌کند که به کشتی‌ام برسم. زمانی که قهرمان جوانان جهان شدم، یک حواله 15 میلیون تومانی دادند که حتی یک درصد از هزینه‌های رفت و آمد ما به اردوی تیم ملی هم نمی‎شد.

 

همچنین در مصاحبه ای دیگر اعلام می کند :

من سال گذشته قهرمان جوانان جهان شدم، بعد از آن در مسابقات کشوری کشتی گرفتم که با قهرمانی در آن رقابت‌ها، به همراه ملی‌پوش سال گذشته به تورنمنت رنکینگ‌دار زاگرب رفتیم و آنجا من به عضویت تیم آسیایی درآمدم. وی که در قزاقستان به عنوان سومی دست پیدا کرد، افزود: در آسیایی به حریف قرقیزستانی باختم. متأسفانه کشتی از دستم درآمد و روی یک حادثه شکست خوردم، وگرنه حریف گرجی را که برده بودم، کشتی‌گیر قرقیز را با اختلاف شکست داده بود.

 

جدیدتین تصاویر علیرضا مهمدی

 

موفقیت های علیرضا مهمدی :

قهرمانی آسیا 2023 :

در مسابقات قهرمانی آسیا 2023 علیرضا مهمدی در وزن 82 کیلوگرم حضور داشت. بعد از استراحت در دور اول در دور دوم و یک چهارم نهایی توانست حریف چینی خود هالیشان باهیجیانگ را با نتیجه هفت بر صفر شکست دهد و به مرحله نیمه نهایی رسید. وی در این مرحله با نتیجه 8 بر صفر مقابل آکیلبک تالانتبیکوف از قرقیزستان مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. مُهمدی در این دیدار روهیت داهیا از هند را با نتیجه 5 بر یک شکست داد و به مدال برنز رسید

 

قهرمانی کشتی جهان 2023 :

در وزن 82 کیلوگرم علیرضا مهمدی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 8 بر صفر برانکو کوواچویچ از صربستان را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل یاروسلاو فیلچاکوف دارنده مدال برنز جهان از اوکراین با نتیجه 4 بر 1 به برتری دست یافت و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. مهمدی در این دیدار با نتیجه 5 بر 1 میهایل برادو از مولادوی را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار در یک کشتی نزدیک با نتیجه 2 بر 1 مغلوب رفیق حسینوف قهرمان جهان و دارنده مدال برنز المپیک از جمهوری آذربایجان شد و به مدال نقره رسید.

 

پیروزی مهمدی در 1/4 نهایی انتخابی المپیک 2024 :

علیرضا مهمدی در وزن 87 کیلوگرم کشتی فرنگی در رقابت‌های گزینشی المپیک 2024 پاریس در مرحله یک چهارم نهایی با برد 6 بر 3 برابر حریفی از قرقیزستان به نیمه نهایی صعود کرد.

 

درباره علیرضا مهمدی

 

تصویرسازی از سکو :

همه کشتی‌ گیران که می‌ خواهند به مسابقه جهانی اعزام شوند سکوی جهانی را تصویرسازی می‌ کنند، این تصویری است که هر روز به آن فکر می‌ کنند و با همین انگیزه تمرینات‌ شان را پشت سر می‌ گذارند، من هم امیدوارم که با کسب مدال خوش‌ رنگ به استقبال المپیک و وزن المپیکی بروم.

 

هدف :

اولین هدف من کسب موفقیت و قهرمانی در رقابت های جهانی است و قطعا پس از آن اگر شرایط فراهم باشد خیلی دوست دارم که در المپیک نیز در وزن بالاتر به میدان بروم.

 

ازدواج و همسر علیرضا مهمدی :

در حال خاضر اطلاعات دقیقی در این رابطه وجود ندارد.

 

عکس های علیرضا مهمدی

 

آشنایی با علیرضا مهمدی

 

گردآوری: بخش ورزشی موزستان

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×