» ورزش و تندرستی » ورزشکاران » بیوگرافی مارک کوکوریا، فوتبالیست حرفه ای اسپانیایی
ورزشکاران

بیوگرافی مارک کوکوریا، فوتبالیست حرفه ای اسپانیایی

1403/06/22 0015

در این مقاله از موزستان، با بیوگرافی مارک کوکوریا آشنا می شوید. مارک کوکوریا ساستا متولد 22 ژوئیه سال 1998 در آللا اسپانیا می باشد. یک فوتبالیست حرفه‌ای اسپانیایی اهل کاتالونیا است که به عنوان مدافع چپ یا وینگر چپ برای باشگاه لیگ برتر چلسی و تیم ملی اسپانیا بازی می‌کند.

 

تصاویر مارک کوکوریا و بیوگرافی آن

چکیده ای از بیوگرافی مارک کوکوریا :

نام کامل : مارک کوکوریا ساستا

تاریخ تولد : 22 ژوئیه 1998

محل تولد : آللا، اسپانیا

قد : 1.73 متر (5 فوت 8 اینچ)

موقعیت(های) : دفاع چپ، وینگر چپ

 

بیوگرافی مارک کوکوریا :

مارک کوکوریا ساستا متولد 22 ژوئیه سال 1998 در آللا اسپانیا می باشد. در این نام اسپانیایی نام خانوادگی اول یا پدری کوکوریا و نام خانوادگی دوم یا مادری ساستا است. او دارای یک خواهر و یک برادر است. یک فوتبالیست حرفه‌ای اسپانیایی اهل کاتالونیا است که به عنوان مدافع چپ یا وینگر چپ برای باشگاه لیگ برتر چلسی و تیم ملی اسپانیا بازی می‌کند.

 

کوکوریا اولین بازی خود را در تیم بزرگسالان در بارسلونا انجام داد، اما بیشتر وقت خود را در تیم ذخیره گذراند. او پیش از پیوستن به برایتون و هوو آلبیون در سال 2021، بیش از 100 بازی لالیگا برای ایبار و ختافه انجام داد. او قبل از پیوستن به چلسی در سال 2022 یک فصل را با برایتون گذراند.

 

کوکوریا در تمامی رده‌های جوانان از زیر 16 سال تا زیر 23 سال برای اسپانیا بازی داشت و با دومی در مسابقات المپیک 2020 مدال نقره را کسب کرد. او اولین بازی خود را برای تیم بزرگسالان در سال 2021 انجام داد و نماینده این تیم در یورو 2024 بود.

 

حرفه باشگاهی :

بارسلونا و ایبار :

کوکوریا در آللا، بارسلونا، کاتالونیا به دنیا آمد. او قبل از پیوستن به تیم های جوانان اسپانیول در سال 2006، بازی فوتسال را با FS Alella آغاز کرد، و در سال 2012، او به بارسلونا نقل مکان کرد. در 26 نوامبر 2016، در حالی که هنوز جوان بود، اولین بازی خود را برای بزرگسالان با ذخیره‌ها با شروع در برد خانگی 4–0 مقابل تیم دوم بارسلونا در لیگ سگوندا دیویژن بی انجام داد.

 

کوکوریا با 17 بازی برای این تیم کمک کرد و از طریق پلی آف به سگوندا دیویژن صعود کرد. در 7 ژوئیه 2017، او قرارداد خود را با بند 12 میلیون یورو تا سال 2021 تمدید کرد. او اولین بازی حرفه ای خود را در 1 سپتامبر انجام داد و در تساوی 2–2 خارج از خانه مقابل گرانادا شروع کرد. او اولین بازی خود را برای تیم اصلی در 24 اکتبر انجام داد و به عنوان جانشین دیرهنگام لوکاس دیگن در برد 3-0 خارج از خانه در کوپا دل ری مقابل رئال مورسیا وارد زمین شد. او اولین گل بزرگسالان خود را برای بارسلونا B در 17 مارس 2018 به ثمر رساند و در تساوی خارج از خانه مقابل لورکا به تساوی رسید.

 

در 31 آگوست 2018، کوکوریا به مدت یک سال با بند خرید 2 میلیون یورویی به باشگاه دیگر لالیگا SD Eibar قرض داده شد. او اولین بازی خود را در لیگ برتر در 25 سپتامبر در باخت 1–0 خارج از خانه مقابل اسپانیول انجام داد. او که به عنوان یکی از هشت تغییر توسط خوزه لوئیس مندیلیبار مربی فوتبال اسپانیایی ظاهر شد، علیرغم نتیجه توسط آندر باروسو روزنامه نگار مارکا مورد تمجید قرار گرفت. او اولین گل خود در لالیگا را در آخرین روز فصل در 9 مه 2019 به ثمر رساند و با باز کردن دروازه در تساوی 2-2 خانگی مقابل باشگاه اصلی خود به ثمر رساند.

 

درمورد زندگی مارک کوکوریا

 

ختافه :

ایبار در پایان قرضی خود از بند کوکوریا استفاده کرد و او را به بازیکنی دائمی برای تیم باسک تبدیل کرد. همراه با این انتقال، بارسلونا گزینه خرید 4 میلیون یورویی را اضافه کرد. در 16 جولای 2019، تنها پس از شانزده روز به عنوان بازیکن دائمی ایبار، این بند فعال شد، فقط برای اینکه او دو روز بعد برای فصل آینده به ختافه قرض داده شود، با گزینه خرید به مبلغ 6 میلیون یورو و 40 درصد از حق بارسلونا باقی مانده است.

 

کوکوریا اولین بازی اروپایی خود را در 19 سپتامبر 2019 به عنوان جانشین کندی در برد خانگی 1-0 مقابل ترابزون اسپور در مرحله گروهی لیگ اروپا انجام داد. او هشت بازی از آن دوره را انجام داد، که 11 ماه بعد با باخت 2-0 در مجموع به اینترمیلان در یک شانزدهم پایانی پایان یافت.

 

در 3 مارس 2020، ختافه گزینه خرید خود را برای 6 میلیون یورو فعال کرد و دیگر او را به بارسلونا متصل نکرد. باشگاه به طور کامل از اختیار خرید خود در 30 ژوئن استفاده کرد.

 

برایتون اند هوو آلبیون :

در 31 آگوست 2021، کوکوریا به باشگاه برایتون اند هوو آلبیون در لیگ برتر با قراردادی پنج ساله پیوست. او اولین بازی خود برای برایتون را در 11 سپتامبر انجام داد و 82 دقیقه بازی کرد و قبل از تعویض در پیروزی 1-0 خارج از خانه مقابل برنتفورد به میدان رفت. هشت روز بعد، او اولین بازی خانگی خود را انجام داد و تمام 90 دقیقه پیروزی 2-1 مقابل لستر سیتی را بازی کرد.

 

پاس چیپ او برای ضربه سر دنی ولبک در وقت‌های اضافه گل تساوی 1-1 خارج از خانه مقابل چلسی را در 29 دسامبر ساخت. در 7 مه 2022، او اولین گل خود را برای باشگاه به ثمر رساند؛ او با شوت برگشت پاس لئاندرو تروسارد، گل دوم پیروزی 4-0 مقابل منچستر یونایتد را به ثمر رساند. سه روز بعد، در مراسم پایان فصل باشگاه، کوکوریا جایزه بهترین بازیکن از نگاه بازیکنان و همچنین بازیکن فصل را کسب کرد.

 

چلسی :

در 5 آگوست 2022، کوکوریا با قراردادی شش ساله با باشگاه چلسی در لیگ برتر قرارداد امضا کرد. گزارش شده است که این مبلغ در ابتدا 55 میلیون پوند بوده و با افزودنی‌ها تا 62 میلیون پوند افزایش می‌یابد که این یک رکورد دریافتی برای برایتون بود. در 6 آگوست، او اولین بازی خود را به عنوان بازیکن تعویضی در پیروزی 1-0 خارج از خانه مقابل اورتون در لیگ برتر انجام داد. در 7 مارس 2023، او به عنوان بهترین بازیکن در بازی برگشت دور حذفی لیگ قهرمانان اروپا مقابل بوروسیا دورتموند انتخاب شد که با پیروزی 2-0 و صعود به مرحله یک چهارم نهایی پایان یافت. در 17 مارس 2024، او اولین گل خود را برای این باشگاه با زدن گل اول در پیروزی 4-2 مقابل لسترسیتی در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی به ثمر رساند.

 

تصاویر مارک کوکوریا

 

حرفه بین المللی :

پس از نمایندگی اسپانیا در سطوح زیر 16، زیر 17 و زیر 19 سال، کوکوریا در سپتامبر 2019 به تیم زیر 21 سال اسپانیا دعوت شد و در مسابقات مقدماتی قهرمانی زیر 21 سال اروپا 2021 مقابل قزاقستان و مونته نگرو بازی کرد. او کاپیتان اسپانیا به مرحله نیمه نهایی مسابقات قهرمانی زیر 21 سال اروپا 2021 شد، جایی که آنها توسط پرتغال شکست خوردند.

 

کوکوریا همچنین بخشی از تیم زیر 23 سال اسپانیا بود که مدال نقره بازی‌های المپیک 2020 را به دست آورد که در سال 2021 به دلیل تعویق سال قبل در نتیجه همه‌گیری کووید-19 برگزار شد.

 

در نوامبر 2020، لوئیس انریکه، سرمربی، کوکوریا را به تیم بزرگسالان اسپانیا برای بازی‌های لیگ ملت‌های یوفا مقابل سوئیس و آلمان دعوت کرد ، زیرا خوزه گایا مصدوم شد. او یک جایگزین استفاده نشده برای فیکسچرها بود.

 

به دلیل انزوای برخی از بازیکنان تیم ملی به دنبال مثبت شدن تست کووید-19 سرخیو بوسکتس، تیم زیر 21 سال اسپانیا برای بازی دوستانه بین‌المللی مقابل لیتوانی در 8 ژوئن 2021 فراخوانده شد. کوکوریا اولین بازی خود را با ایفای نقش کاپیتان انجام داد. در این دیدار که اسپانیا با نتیجه 4 بر صفر پیروز شد.

 

در 26 مارس 2024، کوکوریا دومین بازی ملی خود را برای تیم بزرگسالان اسپانیا انجام داد و 90 دقیقه کامل را در پست دفاع چپ در تساوی 3-3 مقابل برزیل در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو انجام داد.

 

در ژوئن 2024، کوکوریا در ترکیب اسپانیا برای یورو 2024 در آلمان قرار گرفت. او اولین بازی رقابتی خود را در بازی افتتاحیه این تیم در مسابقات انجام داد، در حالی که لافوریا روخا کرواسی را 3–0 در المپیااستادیون برلین شکست داد. کوکوریا در گل پیروزی میکل اویارزابال پاس گل داد، زیرا اسپانیا در فینال 2–1 انگلیس را شکست داد و بعداً در تیم تورنمنت به عنوان مدافع چپ معرفی شد.

 

جدیدترین تصاویر مارک کوکوریا

 

درباره پدر مارک کوکوریا :

نام پدرش اسکار است و او یک علاقه مند به فوتبال است. علاوه بر شغلش، پدر مارک کوکوریا با EMG Mundial Sports Media (نماینده پسرش) برای نظارت بر علاقه شغلی مارک کار می کند. اسکار در زمانی که در اسپانیول بود مسئول بردن پسرش به تمرینات و مسابقات بود.

 

مارک کوکوریا پدر (اسکار) از آن دسته افرادی است که همیشه از حلقه ها می پرد تا تنها آرزوی زندگی پسرش یعنی فوتبال را برآورده کند.

 

تحقیقات حاکی از آن است که اسکار زمانی یک فوتبالیست بوده است – اگر چه او هرگز به اندازه پسرش به موفقیت نرسیده است. او از آن دسته فوتبالیست هایی بود که 90 دقیقه بازی را بالا و پایین می کرد و در زمین ثابت نمی ماند.

 

اسکار همیشه در حال حرکت بود، پرس می کرد و آماده مسابقه در یک ضد حمله بود. امروز پسرش همه چیز را از پدرش به ارث برده است.

 

درباره مادر مارک کوکوریا :

مادرش پاتریشیا کوکوریا نام داشت. مادرش اعتقاد دارد، که پسر محبوبش نباید موهایش را کوتاه کند. دلیلش این است که او در زمین قابل تشخیص باشد و شاید قدرت فوتبالش را از دست ندهد.

 

عکس های مارک کوکوریا و فرزندانش

 

ازدواج مارک کوکوریا :

مارک کوکوریا، با کلودیا رودریگز ازدواج کرده و دو پسر دارند. اولین پسر او متئو در روز 21 اکتبر 2019 به دنیا آمد. و پسر دوم آن ها ریو در روز 15 آگوست 2021 به دنیا آمد. 

 

ازدواج مارک کوکوریا

 

سبک زندگی مارک کوکوریا :

مارک کوکوریا از خانواده اش لذت می برد. مارک کوکوریا، در کنار معشوق (کلودیا رودریگز)، دوست دارد دوره های طولانی از اوقات فراغت و تفریح ​​داشته باشد، به خصوص آنهایی که در سواحل و کنار دریا می گذرانند.

 

برای مارک و کلودیا رودریگز، خنک شدن در جزیره دلفین پونتا کانا (جمهوری دومینیکن) خاطرات روشنی از شادی شدید را تداعی می کند. در اصل، سبک زندگی مارک کوکوریا لذت بردن از همه چیزهایی است که طبیعت ارائه می دهد.

 

سبک بازی :

بله، هر هواداری می‌داند که هر بار که دفاع چپ در بهترین حالت خود در زمین است، کاملاً غیرقابل توقف است.

 

وینگر کمکی و وینگر چپ سنتی این فوتبالیست، مدرن (عمودی، سریع و مقاوم) است که انرژی اش بالاتر از حد معمول است.

 

تصاویر مارک کوکوریا و همسرش

 

افتخارات مارک کوکوریا :

بارسلونا :

• کوپا دل ری : 18–2017

 

اسپانیا زیر 23 سال :

• مدال نقره المپیک تابستانی : 2020

 

اسپانیا :

• قهرمانی اروپا : 2024

 

شخصی :

• تیم مسابقات قهرمانی اروپا : 2024

• بهترین بازیکن فصل برایتون اند هاو آلبیون : 2021–22

• بهترین بازیکن فصل برایتون اند هاو آلبیون: 2021–22

• تیم مسابقات قهرمانی زیر 17 سال اروپا 2015

 

اطلاعات تیم :

حرفه جوانان :

 

شغل ارشد :

 

حرفه بین المللی :

 

گردآوری: بخش ورزشی موزستان

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×