» اخبار » اخبار ورزشی » تاریخ‌سازی مسی؛ اعجوبه دست نیافتنی شد/ مسی – رونالدو: سرنوشت آنها به هم گره خورده!
اخبار ورزشی

تاریخ‌سازی مسی؛ اعجوبه دست نیافتنی شد/ مسی – رونالدو: سرنوشت آنها به هم گره خورده!

1403/04/25 0040

لیونل مسی بعد از فتح کوپا آمه‌ریکا به رکوردی دست یافت که بعید به نظر می‌رسد در آینده‌ای نزدیک کسی بتواند به آن دست یابد.

به گزارش ورزش سه، مارکا امروز نوشت که مسی افسانه خود را گسترش داد و او در حال حاضر بازیکن با بیشترین عناوین قهرمانی در تاریخ فوتبال است: 45 عنوان. 

 

با فتح کوپا آمه ریکا 2024، مسی در حال حاضر 45 جام برده در مقایسه با 44 قهرمانی دنی آلوز.

 

مسی بامداد امروز به رکورد دیگری دست یافت تا به رکوردهای پرشمار خود اضافه کند. اشک‌های او پس از مصدومیت روی نیمکت در میان عکس‌های تاریخ فوتبال خواهد بود و جشن او پس از پیروزی، حتی بیشتر از آن.

 

مسی فعلا تهدیدی از حیث حفظ این رکورد حس نمی‌کند چون دنی آلوز بازنشست شده و دیگر قطعا عنوان قهرمانی دیگری کسب نخواهد کرد.

 

این دومین قهرمانی متوالی مسی با آرژانتین در کوپا آمه‌ریکا بود و چهارمین قهرمانی ملی متوالی. او تا سال 2021 افتخار ملی با تیم بزرگسالان نداشت اما طلسم شکست و از آن موقع مسی بدون توقف با آلبی سلسته جام برده است. مهمترینشان نیز فتح جام جهانی 2002 بود. 

 

مسی 38 جام با بارسلونا، 6 جام با آرژانتین (جوانان، المپیک و تیم بزرگسالان) و یک جام نیز با اینتر میامی برده و همچنان می‌تواند رکوردش را بهتر کند.

 

بعد از مسی و دنی آلوز، اینیستا با 37 جام قرار دارد و آنها را مکسول، پیکه، گیگز و کنی دالگلیش با 36 جام تعقیب می‌کنند.

 

لیونل مسی،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

 

***

 

مسی – رونالدو: سرنوشت آنها به هم گره خورده/ قهرمانی آرژانتین با سناریوی پرتغال 20‍16

شباهت اتفاقات رخ داده در فینال کوپا آمه‌ریکای 2024 با فینال یورو 2016 برای لیونل مسی و کریستیانو رونالدو توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.

 

لیونل مسی،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

تیم ملی آرژانتین صبح امروز به وقت ایران در دیدار فینال رقابت‌های کوپا آمه‌ریکای 2024 مقابل تیم ملی کلمبیا قرار گرفت و توانست در دیداری پر حاشیه و تماشایی با گلی که در دقیقه 112 به ثمر رساند حریف را از سر راه بردارد و از عنوان قهرمانی‌اش در این مسابقات دفاع کند. 

 

لیونل مسی مانند دیدارهای مراحل قبلی کوپا در ترکیب تیم ملی کشورش حاضر بود و تلاش زیادی کرد تا بتواند به آرژانتین برای باز کردن دروازه حریف کمک کند اما در این کار موفق نبود. در حالی که حدود 20 دقیقه از آغاز نیمه دوم گذشته بود، ناگهان این بازیکن بدون این که با بازیکنی از حریف برخوردی داشته باشد روی زمین افتاد. 

 

به نظر می‌رسید که مچ پای او در جریان تلاشش برای رسیدن به توپ دچار پیچ خوردگی شد و او در حالی که از شدت درد به خودش می‌پیچید و اشک می‌ریخت روی زمین افتاده بود. کادر پزشکی فورا بالای سرش حاضر شدند اما شرایط خوب نبود و کاپیتان تیم ملی آرژانتین در حالی که اشک می‌ریخت از زمین بازی بیرون رفت. 

 

لیونل مسی،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی لیونل مسی،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

گریه‌های او روی نیمکت در حالی که به مچ پای به شدت ورم کرده‌اش خیره شده بود و لحظاتی که دستانش را جلوی صورتش گرفته بود تا کسی شاهد گریه شدیدش نباشد، باعث ناراحتی بسیاری از طرفداران او و فوتبال دوستان شد و البته لحظات عجیبی را رقم زد که یادآور خاطرات فینال جام ملت‌های اروپای 2016 بود. 

 

در آن دوره از مسابقات یورو هم اتفاقی مشابه برای تیم ملی پرتغال و کریستیانو رونالدو رخ داد. رونالدو در جریان آن بازی در دقیقه 25 به دلیل مصدومیت و احساس دردی که داشت نتوانست به بازی ادامه دهد و در حالی که اشک‌هایش در زمین همه را تحت تاثیر قرار داده بود، به ناچار زمین را ترک کرد. 

 

جالب اینجاست که تیم ملی پرتغال هم در آن بازی مانند آرژانتین در بازی صبح امروز در وقت اضافه و توسط ادر به گل رسید، بازیکنی که درست مانند مارتینز به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شد و این فرصت را پیدا کرد که جام قهرمانی را برای تیم ملی کشورش به ارمغان بیاورد. 

 

لیونل مسی،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

تصاویر منتشر شده از مسی در جریان بازی شب گذشته، او را در حالی نشان می‌دهد که با نگرانی و اضطراب در کنار زمین سعی در همراهی با هم تیمی‌هایش دارد و منتظر شنیدن سوت پایان بازی است و این صحنه هم یادآوری تقلا و نگرانی کریستیانو رونالدو در کنار زمین در جریان فینال یورو 2016 برابر تیم ملی فرانسه بود.

 

در نهایت هم بازیکنان هر دو تیم تلاش کردند که این قهرمانی را به خاطر کاپیتان‌هایشان که دو نفر از بزرگ‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال هستند به دست آورند و جام را به آنها اهدا کنند که اشک‌هایشان همه را تحت تاثیر قرار داده بود و در این کار هم موفق شدند تا روایت مشابه دیگری از سرنوشت فوتبالی رونالدو و مسی در کنار هم رقم بخورد. 

 

لیونل مسی،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×