» اخبار » اخبار بین الملل » ترامپ در پرونده پرداخت «حق‌السکوت» مجرم شناخته شد
اخبار بین الملل

ترامپ در پرونده پرداخت «حق‌السکوت» مجرم شناخته شد

1403/03/11 0044

هیأت منصفه دادگاه نیویورک رئیس‌جمهوری سابق آمریکا را در خصوص پرونده پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی مجرم شناخت.

به گزارش ایلنا، هیأت منصفه دادگاه نیویورک «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری سابق آمریکا را در خصوص پرونده پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی مجرم شناخت.

 

12 عضو هیأت منصفه دادگاه منهتن در نیویورک پس از دو روز مشورت و بررسی مستندات این پرونده، ترامپ را در تمامی 34 مورد اتهامی گناهکار شاختند.

 

این نخستین بار در تاریخ آمریکاست که یک رئی‌ جمهوری کنونی یا سابق در جرایم کیفری گناهکار شناخته می‌شود.

 

ترامپ در واکنش به این حکم گفت: «این شرم‌آور است. این محاکمه تقلبی بود».

 

به گزارش بی‌بی‌سی، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا افزود که که «تا پایان خواهد جنگید» و همچنین به فرایند محاکمه تاخت و ادعا کرد که رفتار با او غیرعادلانه بوده است.

 

وی گفت: «خیلی مانده تا این ماجرا تمام شود».

 

رئیس‌جمهوری سابق آمریکا سپس بدون پاسخ دادن به پرسش‌های خبرنگاران محل را ترک کرد.

 

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا درباره حکم دادگاه علیه ترامپ: برای تاریخ آمریکا شرم آور است

مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، روز پنجشنبه حکم صادر شده علیه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا را محکوم کرد.

 

جانسون بیانیه خود را با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرد. هیات منصفه دادگاه ترامپ را در هر 34 مورد در محاکمه سوابق تجاری خود مجرم تشخیص داد.

 

جانسون در پیام خود نوشت: ««امروز ، روز شرم تاریخ آمریکاست. دموکرات‌ها از این مسئله خوشحال هستند در حالیکه رهبر حزب مخالف با اتهامات مضحک محکوم شده است. این مسئله یک بازی سیاسی بود، نه قانونی.»

 

وی نوشت: « سیاسی شدن سیستم قضایی ما یکی از ویژگی‌های بارز دولت بایدن بوده است و تصمیم امروز شاهد دیگری است بر اینکه دموکرات‌ها برای سرکوب مخالفان سیاسی خود دست به هر کاری می‌زنند.»

 

جانسون در ادامه پیام خود آورده است که مردم آمریکا این را به عنوان قانون می دانند و این اشتباه و خطرناک است. ترامپ به حق به این حکم پوچ اعتراض خواهد کرد و او پیروز خواهد شد».

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×