» ورزش و تندرستی » درمان با ورزش » حرکاتی برای بازتوانی دررفتگی شانه
درمان با ورزش

حرکاتی برای بازتوانی دررفتگی شانه

1403/02/25 0043

 

 

در دررفتگی شانه، استخوان‌هایی که مفصل شانه شما را تشکیل می‌دهد از هم جدا می‌شود به گونه‌ای که مفصل کارکرد خود را از دست می‌دهد.

 

مفصل شانه از انواع مفصل گوی‌کاسه‌ای است که گوی آن از استخوان بازو و کاسه آن از استخوان کتف تشکیل شده است. در موارد شدید در رفتگی، عروق و اعصاب ناحیه نیز درگیر می‌شوند. زمین خوردن با دست باز یا روی شانه، وارد شدن ضربه به جلوی شانه، ورزش‌هایی مانند فوتبال، والیبال و اسکی از مواردی هستند که می‌توانند باعث دررفتگی شانه شوند. علامت اصلی این آسیب‌دیدگی شامل دردشانه و قسمت فوقانی بازو می‌شود که با حرکت تشدید می‌شود. حرکات زیر را می‌توانید پس از بهبود آسیب‌دیدگی انجام دهید تا دوره نقاهت خود را کوتاه کنید.

 


حرکت اول:

 

در مقابل چارچوب در بایستید و دست خود را به حال قائم نگه دارید. با پشت مچ دست خود به چارچوب در فشار وارد کنید و بکوشید دست خود را به سمت چارچوب فشار دهید. 5 ثانیه فشار را حفظ و سپس رها کنید. این حرکت را 10 مرتبه و 3 بار در روز تکرار کنید.

 

 

حرکت دوم:

 

همانند حرکت قبل در مقابل چارچوب بایستید. با این تفاوت که این بار جلوی مچ دست خود را به چارچوب چسبانده و سعی کنید با کف دست خود به آن فشار وارد کنید. 5 ثانیه در همین وضعیت بمانید. این حرکت را 10 مرتبه و 3 بار در روز انجام دهید.

 

 

حرکت سوم:


یک بالش را بین سینه و بازوهایتان بگیرید و سعی کنید با بازوهایتان آن را به سمت سینه بفشارید. این فشار را برای 5 ثانیه حفظ کنید. این حرکت را نیز 10 مرتبه و 3 بار در روز انجام دهید.

منبع :jamejamonline.ir

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×