» اخبار » اخبار اقتصادی و بازرگانی » خرید انواع فلنج زیر قیمت بازار
اخبار اقتصادی و بازرگانی

خرید انواع فلنج زیر قیمت بازار

1403/04/17 1040

فلنج (flange) قطعه‌ ای فولادی است که با متریال‌های مختلف نظیر استیل 304 و 316 و 304l، 316l و متریال فولاد ضد زنگ a105، lf2، و ... از سایز 2/1 تا 36 اینچ در کلاس کاری 150 تا 2500 و pn16، pn40 به صورت ریخته گری و فورج تولید می‌گردد.

فلنج چیست؟

فلنج دارای انواع مختلفی است که شامل: فلنج اسلیپون (SLIP ON FLANGE)، فلنج گلودار (WNFLANGE) و فلنج دنده‌ ای (SCREWEDFLANE)، فلنج کور (BLIND FLANGE)، فلنج عینکی (SPECTACLEBLIND FLANGE) استفاده از فلنج‌ها در سیستم لوله کشی به ما این اجازه را می‌دهد تا انها را در صورت نیاز راحت از سیستم لوله کشی جدا کنیم و به اجزای دیگر دسترسی پیدا کینم.

 

اتصال فلنج فولادی و فلنج استیل به خطوط پایپنگ به‌صورت اتصال دنده‌ ای، جوشی، پیچ و مره، صورت می‌گیرد. از انواع فلنج فولادی و استیل کلاس 150 و 300 در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و صنایع دارویی و غذایی و کشتیرانی و کارخانه‌ها و موتورخانه‌ها برای ادامه روند لوله‌کشی بسیار استفاده می‌گردد.

 

 

 

فلنج چگونه ساخته می‌شود؟

فرایند تولید فلنج به‌ طور کلی شامل آهنگری، ریخته‌ گری هر سایز به طور جداگانه و برش و نورد تقسیم می‌گردد که البته همان‌طور که گفته شد فلنج‌های فورج به‌صورت دقیق‌تر تولید میگر دد و نواقصی که فلنج‌های ریخته‌گری دارد؛ مانند سوراخ و موک را ندارد.

 

فلنج استیل (STEEL FLANGE)

فلنج‌ های استنلس‌ استیل از فولاد ضدزنگ ساخته می‌شود و شامل 75 درصد سلیکون و فسفر و گوگرد و مولیبدن مشود که وجود این مواد در تولید متریال فلنج‌های استیل 316 باعث می‌شود تا این فلنج‌ها مقاومت بالایی در برابر خورندگی و زنگ زدگی داشته باشد.

 

فلنج فولادی

مواد تشکیل‌ دهنده فلنج فولادی شامل آلیاژ نیکل، چدن، و فولاد ضدزنگ است که مقاومت بالایی در برابر خورندگی و زنگ‌زدگی دارد فلنج‌ های کربن استیل فولادی معمولاً به‌صورت ریخته‌ گری و فورج ساخته می‌شود st317، a105 که از این فلنج‌ ها در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و صنایع کشتیرانی بسیار استفاده می‌ گردد.

 

فلنج‌ ها چگونه کار می‌کنند؟

برای اتصال خطوط پایپینگ به یکدیگر از فلنج‌ ها استفاده می‌گردد. فلنج‌ ها انواع مختلف دارند که طریقه استفاده از آنها در خطوط پایپینگ به این شکل است که دو فلنج در دو طرف لاین لوله‌ کشی تحت‌فشار توسط پیچ‌ و مهره به یکدیگر متصل می‌گردد و اتصال محکمی را ایجاد می‌کند که برای آب‌ بند مطمئن‌ تر از واشر گسست استفاده می‌گردد.

 

 

انواع فلنج

فلنج‌ های در انواع مختلفی تولید می‌گردد با متریال‌ های مختلف که در ذیل به تشریح کامل آن می‌پردازیم:

فلنج دنده‌ای (THREADFLANGE)

فلنج دنده‌ ای یا رزوه‌ ای؛ اتصال این نوع فلنج به خطوط پایپینگ به‌ صورت اتصال رزوه‌ای یا دنده‌ای است. نقطه مقابل که قرار است فلنج بر روی آن نصب گردد نیز باید به‌ صورت رزوه‌ ای یا دنده‌ ای باشد و از نظر نوع دنده با هم همخوانی داشته باشد. فلنج دنده‌ ای با متریال‌ های مختلف از قبیل گالوانیزه، فولادی ضدزنگ، استنلس‌استیل 304 و 316با کلاس کاری PN16، PN40، CL150، CL300 تولید می‌گردد و در صنایع نفت و گاز بسیار کاربرد دارد.

 

فلنج ساکت ولد (SOCKET WELD FLANGE)

این نوع فلنج معمولاً برای لوله‌های کوچک‌تر استفاده می‌گردد. اتصال این نوع فلنج به لوله به‌ صورت جوشی است و در این مدل فلنج لوله به داخل فلنج می‌ رود برای اتصال محکم‌تر. فلنج‌ های ساکت ولد یا همان جوشی با متریال‌ های استیل 304 و 316، فولادی ضد زنگ A105 با برند های اروپایی و چینی نظیر برندفد (FAD) و برند ملسی (MELECY) تولید و عرضه می‌گردد.

 

فلنج

 

فلنج اسلیپون (SLIP ON FLANGE)

فلنج اسلیپون یکی از رایج‌ترین مدل فلنج‌ هاست که با متریال فولاد ضدزنگ و استنلس‌ استیل ضدزنگ از سایز 2/1 تا 24 اینچ با کلاس کاری 150 و 300 تا 2500 به‌ صورت رینگی (RTG) و ریس فیس (RF) با برندهای اروپایی و چینی تولید و عرضه می‌گردد. نصب فلنج اسلیپون فولادی و استیل نیاز به مهارت بالا دارد؛ زیرا اتصال آن به خطوط لوله‌ کشی به‌ صورت جوشکاری دورتادور است و نصب آن به خطوط لوله‌ کشی به‌ آسانی و با تطبیق فلنج با قطر لوله صورت می‌گیرد.

 

فلنج کور (BILND FLANGE)

فلنج کور به شکل صفحه‌ ای بسته که دورتادور آن را سوراخ گرفته است ساخته می‌شود. فلنج اسلیپون برای بستن و پایان‌ دادن به سیستم لوله‌ کشی استفاده می‌گردد و توسط پیچ‌ و مهره به خطوط پایپینگ متصل می‌گردد. فلنج کور با متریال‌ های مختلف نظیر فولاد A105 و استنلس‌ استیل 316 و 304 از سایز 2/1 تا 24 اینچ در کلاس کاری 150 و 300 تا 2500 با برندهای اروپایی و چینی عرضه می‌گردد.

 

فلنج گلو دار (WELD NECK FLANGE)

فلنج گردن دار یا جوشی با متریال‌ های مختلف مانند استنلس‌ استیل و فولادی A105 از سایز 2/1 تا 36 اینچ در کلاس کاری PN16، PN40، CL150، CL300 تا CL2500 تولید می‌ گردد. اتصال فلنج گلودار استیل و فولادی به خطوط پایپینگ توسط گلویی ان به صورت لب جوش صورت می‌گیرد.

 

فلنج

 

اسپیکتال فلنج (SPECTACLEBLIND FLANGE)

این نوع فلنج که به‌صورت راکتی نیز شهرت دارد؛ یکی از خاص‌ ترین طراحی‌ های فلنج است. این فلنج‌ها دارای یک صفحه توپر و یک صفحه توخالی است. در خطوطی که نیاز باشد یک لاین مسدود و یک لاین باز باشد و جریان ادامه داشته باشد از این نوع فلنج استفاده می‌گردد. این فلنج‌ها با متریال استیل و فولادی ساخته می‌شود.

 

پرکاربردترین مدل فلنج کدام است؟

فلنج گلو دار یا همان لب‌ به‌ لب یکی از پر مصرف‌ ترین مدل‌های فلنج است که با متریال استیل و فولادی تولید می‌گردد و معروف به فلنج‌های WN یا همان گلو دار است که بیشترین مصرف را در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی دارد.

 

کاربرد فلنج در صنعت

از فلنج‌ های در صنایع مختلف مانند صنایع نفت و گاز و پرو شیمی و صنایع کشتیرانی برای اتصال انواع پمپ‌ ها و خطوط لوله‌ کشی به یکدیگر استفاده می‌ گردد و به‌ طور کلی وظیفه و کاربرد فلنج‌ های استیل و فولادی در صنایع اتصال و ادامه روند لوله‌ کشی است.

 

لیست قیمت خرید انواع فلنج

خرید انواع فلنج استیل و فولادی بسته به سایز و متریال تولید آن متفاوت است قیمت خرید فلنج فولادی و استیل بسته به سایز و متریال تولید آن متغیر است که هنگام خرید انواع فلنج باید به نکاتی از جمله سایز، متریال و فشار کاری آن باید دقت کرد. فولاد پارسه واردکننده و تولید کننده انواع فلنج فولادی و استیل است. برای دریافت قیمت فروش فلنج و قیمت خرید انواع فلنج می‌توانید به سایت فولاد پارسه مراجعه نمایید و از قیمت به‌روز فلنج مطلع گردید.

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×