» قیمتها در بازار » سرمایه های دیجیتالی » خرید تتر بدون احراز هویت؛ حقیقت یا کلاهبرداری؟
سرمایه های دیجیتالی

خرید تتر بدون احراز هویت؛ حقیقت یا کلاهبرداری؟

1403/03/10 1044

 

تتر امروزه به دلیل مزایایی که نسبت به دلار کاغذی برای سرمایه گذاران ایجاد می‌کند، مورد توجه قرار گرفته‌است. خرید تتر نیازمند افتتاح حساب کاربری و احراز هویت در یک صرافی معتبر ایرانی است؛ اما چون این فرآیند گاهی اوقات برای کاربران زمان‌بر و کسل کننده به نظر می‎رسد، همه به دنبال راهی برای خرید تتر بدون احراز هویت هستند. در ادامه این مقاله یاد می‌گیریم که خرید تتر بدون احراز هویت چگونه انجام می‌شود و بهترین صرافی بری خرید تتر کدام است.

 

تتر چیست و چگونه کار می‌کند؟

تتر با نماد USDT در ابتدا در 6 اکتبر 2014 با نام Realcoin توسط براک پیرس، ریو کالینز و کریگ سلرز تاسیس شد. سپس در 20 نوامبر 2014، اعلام شد که نام این توکن به تتر (Tether) تغییر یافته‌است. هدف تتر ارائه یک ارز دیجیتال با نوسان کمتر از طریق پیوند دادن ارزش آن به دلار آمریکا در نسبت 1:1 است. USDTیکی از رایج‌ترین استیبل‌کوین‌ها از نظر حجم است.

 استیبل کوین‌ها ارزهای مبتنی بر بلاکچین هستند که ارزش آن‌ها به دارایی‌های فیزیکی یا فیات گرده خورده‌اند. ایده تتر در تئوری این است که شما می‌توانید بدون توجه به شرایط بازار، 1 تتر را با 1 دلار آمریکا تعویض کنید. بنیاد تتر به عنوان یک شرکت عرضه کننده، در حال حاضر چهار استیبل کوین دیگر و مرتبط با ارزهای فیات، از جمله EURT، CNHT و MXNT را ارائه می‌دهد. 

 

توکن USDT در چندین شبکه ارز دیجیتال مانند BTC، ETH، EOS، Tronو Algorand صادر می‌شود. از آنجایی که قراردادها و توکن‌ها در این شبکه‌های بلاکچین میزبانی می‌شوند، امنیت تراکنش‌ها نیز توسط گره‌ها و استخراج‌کنندگان این شبکه‌ها با استفاده از الگوریتم اثبات کار ((Proof-of-Work یا اثبات سهام ((Proof-of-Stake تامین می‌شود.

 

تتر به طور گسترده توسط بسیاری از معامله گران و پروتکل‌های موجود در اکوسیستم بلاکچین به عنوان روش پرداخت و وسیله مبادله پذیرفته شده‌است. نقش USDT فراهم کردن نقدینگی و محافظت در برابر نوسانات بازار است. ارزش تتر (USDT) کاملاً به ذخایر دلار بستگی دارد. تا زمانی که تتر با نسب 1:1 از ذخایر دلاری پشتیبانی شود، قیمت آن ثابت باقی خواهد ماند.

 

تاریخچه تتر(Tether)

تاریخچه جنجالی تتر با عرضه آن به بازار آغاز می‌شود. در ژانویه 2015، برای اولین بار پلتفرم بیت فینکس (Bitfinex) تتر را در بازار مبادلات خود لیست کرد. حجم معاملات تتر به سرعت در شبکه بلاکچین افزایش یافت.

 

تاریخچه تتر(Tether)

 

در 18 آوریل 2017، نقل و انتقالات بین المللی تتر توسط بانک‌های ایالات متحده مسدود شد. عدم شفافیت و اتهامات دستکاری بازار باعث شد بسیاری از کاربران به ذخایر تتر شک کنند و انتظار می‌رفت که استیبل کوین تتر به زودی از بین برود. این حدس و گمان‌ها زمانی شدت گرفت ک در سال 2017 برداشت‌ها به طور موقت به حالت تعلیق درآمد. این رویدادهای خبری باعث بروز نگرانی دارندگان USDT شد. در آوریل 2019 شکایتی از دادستان کل نیویورک لتیتیا جیمز، Bitfinex و Tetherرا به سوء استفاده متهم کرد که منجر به جریمه 18.5 میلیون دلاری شد. همچنان تتر مرکز گمانه زنی‌ها در بازارهای ارزهای دیجیتال است و بسیاری از کاربران در نقدینگی و ثبات آن‌ها تردید دارند.

 

مزایای خرید تتر نسبت به دلار کاغذی

خرید تتر در مقایسه با دلار کاغذی دارای چندین مزیت کلیدی است که در این بخش از مقاله به مهم‌ترین موارد می‌پردازیم.

انتقالات فوری: تتر را می‌توان به راحتی در سطح جهانی منتقل کرد و امکان انجام تراکنش‌های سریع و کم‌هزینه را در مقایسه با نقل و انتقالات بانکی سنتی فراهم می‌کند.

 

دسترسی 24/7: برخلاف بانک‌ها و صرافی‌های فیزیکی که ساعات کاری دارند، پلتفرم‌های معاملات ارز دیجیتال در تمام ساعات روز و ایام هفته در دسترس هستند و این قابلیت باعث می‌شود که شما بتوانید تتر را به اراده خود و باتوجه به شرایط بازار در هر زمان معامله کنید.

 

عدم ریسک از دست دادن: ارزهای دییجیتالی مانند تتر از خطرات فیزیکی مانند آتش سوزی، سرقت و یا گم شدن در امان هستند. پس از خرید تتر برا اطمینان از امنیت آن می‌توانید آن را به کیف پول نرم افزاری یا سخت افزاری خود منتقل کنید.

 

شفافیت در بلاکچین: تراکنش ها بر روی بلاک چین یک دفتر کل شفاف و غیرقابل تغییر است که تمامی تراکنش‌ها روی آن ثبت می‌شوند و تاریخچه معاملات قابل مشاهده است.

 

تبدیل با کریپتو: تتر را در بازارهای ثانویه می‌توان با هر جفت ارز دیگری مبادله کرد. این ویژگی باعث ایجاد ثبات و نقدینگی در بازار کریپتو می‌شود. 

 

سهولت در نگهداری: به دلیل ماهیت غیرفیزیکی تتر، نیازی به نگرانی در مورد محل نگهداری آن وجود ندارد. برای ذخیره امن تتر کافی است آن را به کیف پول‌های ارز دیجیتال سخت افزاری یا نرم افزاری انتقال دهید.

 

مزایای خرید تتر نسبت به دلار کاغذی

 

احراز هویت (KYC) در ارز دیجیتال چگونه است؟

با وجود اینکه تمرکز زدایی و حفظ حریم خصوصی از مهم‌ترین ویژگی‌های بازار کریپتو است، اما کاربران برای استفاده از امکانات معاملاتی ملزم به احراز هویت در صرافی هستند. فرآیند احراز هویت (KYC) برای جلوگیری از فعالیت‌های غیرقانونی مانند پولشویی، تأمین مالی تروریسم و فرار مالیاتی صورت می‌گیرد.

 

برخی از صرافی‌ها ممکن است به افراد اجازه دهند تا قبل از انجام فرآیندKYC ، یک حساب برای خود ایجاد کنند؛ اما این حساب‌ها معمولاً تا زمانی که فرآیند تأیید هویت کامل نشود، محدود خواهند بود و اجازه خرید و فروش نخواهند داشت. 

مراحل احراز ممکن است در صرافی‌های مختلف با یکدیگر تفاوت‌های جزئی داشته باشد ولی تایید هویت شدن در هر پلتفرم مبادلاتی نیازمند ارائه مشخصات شخصی، مدارک هویتی و تعهدنامه است. هنگامی که هویت شما با موفقیت تأیید شد، آن‌ها به شما امکان دسترسی به خدمات خود را خواهند داد.

 

آیا خرید تتر بدون احراز هویت ممکن است؟ 

در این قسمت به اصلی‌ترین سوال کاربران مبنی بر خرید تتر بدون احراز هویت می‌رسیم. دور زدن KYC در بسیاری از حوزهای قضایی غیرقانونی است. بدین معنا که تمام پلتفرم‌های معتبری که زیر نظر بانک مرکزی و انجمن بلاکچین فعالیت می‌کنند، امکان خرید تتر بدون احراز هویت را به شما نمی‌دهند. بنابراین اقدام به خرید تتر بدون احراز هویت ممکن است ریسک‌های زیادی برای شما به همراه داشته باشد. 

 

با این حال ممکن است با گروه‌های تلگرامی و یا اشخاصی آشنا شده باشید که در ازای دریافت مبلغ ریالی خارج از پلتفرم‌های مبادلات رمزارز، به کیف پول شما تتر واریز می‌کنند. باید آگاه باشید که این ادعا دروغین بوده و به منظور فریب سرمایه گذاران تازه‌ وارد توسط کلاهبرداران صورت می‌گیرد. استفاده از این روش برای خرید تتر بسیار پر ریسک بوده و از هیچ طریقی نمی‌توانید تراکنش یا سفارش خود را پیگیری کنید. بنابراین، می‌توان نتیجه گرفت که خرید تتر بدون KYC امکان پذیر نیست. 

 

آیا خرید تتر بدون احراز هویت ممکن است؟

 

معرفی بهترین صرافی برای خرید تتر

خرید تتر از طریق کارت بانکی امکان پذیر نیست و لازم است که در یک کارگزاری ارز دیجیتال ثبت نام کنید. از آنجایی که صرافی‌های بزرگ جهانی مانند بایننس، سرمایه گذاران ایرانی را تحریم کرده‌اند، خرید و فروش تتر در آن‌ها با چالش‌های زیادی همراه است که می‌تواند منجر به از دست رفتن دارایی معامله گران شود. بنابراین ساده‌ترین راه، افتتاح حساب و انجام مبادلات در یک صرافی داخلی  مانند او ام پی فینکس است. در انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی بهتر است نکاتی مانند کارمزد، سرعت تراکنش، پشتیبانی 24/7 و رابط کاربری آن پلتفرم را بررسی کنید. به طور کلی او ام پی فینکس یکی از صرافی‌های داخلی است که به دلیل ارائه امکانات پیشرفته و کارمزدهای بسیار پایین در میان کاربران شهرت یافته‌است. 

 

احراز هویت در کمتر از 5 دقیقه

روند احراز هویت از دید معامله‌گران امری وقت‌گیر و پر زحمت تلقی می‌شود؛ اما یکی دیگر از خدمات صرافی او ام پی فینکس احراز هویت در کمتر از 5 دقیقه است. احراز هویت به طور کلی دارای 3 مرحله اصلی است. در ابتدا مشخصات فردی مانند نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، کد ملی و شماره تماس خود را وارد می‌کنید. سپس نوبت به ارائه اطلاعات بانکی می‌رسد و در مرحله آخر باید یک ویدیو یا عکس سلفی از کارت ملی و اظهارنامه مبنی بر ثبت نام و مبادله در صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس ارسال کنید. تمامی این مراحل در کمترین زمان ممکن و با سهولت کامل انجام و توسط پشتیبانی تایید می‌شود. حالا امکان معاملات تتر و یا هر ارز دیجیتال دیگری برای شما فراهم است.

 

جمع بندی

در زمینه خرید تتر، روش‌های بسیارمتفاوتی وجود دارد که هر روش مجموعه‌ای از خطرات و مزایا را در برمی‌گیرد. صرافی‌های متمرکز امنیت و پشتیبانی بیشتری را ارائه می‌دهند؛ درحالی که خرید تتر از طریق سایت‌های غیرقانونی و اشخاص ناشناس تبعات جبران ناپذیری را برای سرمایه گذاران به همراه دارد. در نتیجه، اکیدا توصیه می‌شود که به دنبال راه‌های غیرمعمول برای خرید تتر نباشید و از پلتفرم‌های معتبر استفاده کنید. در این مقاله یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های مبادلات ارز دیجیتال را به شما معرفی شد. همچنین شیوه درست خرید تتر را نیز توضیح دادیم که امیدواریم برای جامعه کریپتو فارسی مفید واقع شود. 

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×