» علمی و آموزشی » معرفی دانشگاه ها و مراکز علمی » دانشگاه تربت حیدریه: نگینی درخشان در خراسان رضوی
معرفی دانشگاه ها و مراکز علمی

دانشگاه تربت حیدریه: نگینی درخشان در خراسان رضوی

1403/04/11 1049

دانشگاه تربت حیدریه یکی از دانشگاه‌های برجسته ایران است که در شهر تربت حیدریه واقع شده است. این دانشگاه با ارائه رشته‌های متنوع تحصیلی و امکانات آموزشی پیشرفته، به تربیت نیروی انسانی متخصص می‌پردازد. موزستان در این مقاله از فعالیت‌ها و دستاوردهای علمی دانشگاه تربت حیدریه می‌پردازد.

 

دانشگاه تربت حیدریه: دروازه ای به سوی علم و دانش

 دانشگاه تربت حیدریه

دانشگاه تربت حیدریه، به عنوان یکی از دانشگاه‌های دولتی در استان خراسان رضوی، در سال 1385 با هدف ارتقای سطح علمی و فرهنگی در این منطقه تأسیس شد. این دانشگاه در طول 19 سال فعالیت خود، شاهد پیشرفت های چشمگیری در زمینه های مختلف علمی و پژوهشی بوده است.

 

رشد و توسعه دانشگاه تربت حیدریه 

دانشگاه تربت حیدریه در حال حاضر با 1999 دانشجو و 38 استاد، به عنوان یکی از مراکز آموزش عالی معتبر در استان خراسان رضوی شهر مجرب می‌شود. این دانشگاه در طول فعالیت‌های خود، رشد و توسعه قابل توجهی است و می‌تواند در جهت ارتقای سطح علمی و فرهنگی منطقه بردارد.

 

مقالات علمی و پژوهشی دانشگاه تربت حیدریه 

دانشگاه تربت حیدریه در زمینه علمی و پژوهشی نیز فعالیت های چشمگیری داشته است. 992 مقاله علمی از سوی اساتید و پژوهشگران این دانشگاه در نشریات و همایش‌های داخلی منتشر شده است. علاوه بر این، 74 مقاله معتبر بین المللی نیز از این مرکز استخراج شده است.

 

انتشار مجلات تخصصی و برگزاری همایشهای علمی 

دانشگاه تربت حیدریه صاحب امتیاز و ناشر 2 مجله تخصصی در زمینه های مختلف علمی است. همچنین اجرا 27 همایش علمی توسط این دانشگاه با هدف تبادل نظر بین اساتید و پژوهشگران و ارتقای سطح علمی کشور برگزار شده است.

 

بررسی بر روی پژوهش های کاربردی 

یکی از ویژگی‌های بارز دانشگاه تربت حیدریه بررسی بر روی پژوهش‌های کاربردی است. این دانشگاه با همکاری صنایع و سازمان‌های مختلف در استان خراسان رضوی به دنبال حل مشکلات منطقه و ارتقای سطح زندگی مردم است.

 

رشته های تحصیلی در دانشگاه تربت حیدریه 

به دلیل تنوع و گسترش رشته، دانشگاه تربت حیدریه در سال 1391 توانست به عنوان یک دانشگاه دولتی معرفی شود و به همین ترتیب موضوع رشته در این دانشگاه همیشه جزء موضوعات بسیار مهم به شمار می آید. هرکدام از رشته های موجود با بازار کار عالی خود باعث می شوند تا شما بدون استرس و البته با توجه به علاقه خود و رتبه ای که در کنکور سراسری به دست آورده اید بتوانید انتخابی معقولانه داشته باشید. 9 رشته پرطرفدار و محبوب دانشگاه تربت حیدریه شامل:

 

کاردانی فنی عمران       

مهندسی برق  

مهندسی عمران           

مهندسی مکانیک         

کاردانی فنی عمران       

مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی     

مهندسی طبیعت          

باستان شناسی

علوم سیاسی

 

نحوه ثبت نام دانشگاه تربت حیدریه

چنانچه به سایت دانشگاه مراجعه کنید، در قسمت دانشجویان جدید الوورد شما به صورت کامل با بخش راهنمای ثبت نام آشنا می شوید به این دلیل که ثبت نام کاملا به صورت مجازی و الکترونیکی انجام می پذیرد. برای مقاطع تحصیلی کاردانی به کارشناسی ناپیوسته،  سراسری و کارشناسی ارشد روزهای مشخصی جهت ثبت نام در دانشگاه دولتی تربت حیدریه مشخص شده است.  مدارکی که برای ثبت نام مورد نیاز قرار می گیرند شامل:

 

مدرک دیپلم چهار ساله نظام قدیم یا دیپلم و مدرک پیش دانشگاهی و یا دیپلم نظام جدید

نامه انصراف قطعی چنانچه دانشجوی دوره روزانه و دولتی دانشگاه دیگری هستید

تاییدیه تحصیلی

ریز نمرات دیپلم و پیش دانشگاهی

6 قطعه عکس جدید سه در چهار

 

امکانات و خدمات دانشگاه تربت حیدریه 

دانشگاه تربت حیدریه دارای امکانات و خدمات رفاهی مناسبی برای دانشجویان خود است. از جمله این امکانات می‌توانم به کتابخانه، آزمایشگاه، خوابگاه، سالن ورزشی و رستوران اشاره کرد.

 

رشته های تحصیلی دانشگاه تربت حیدریه, خدمات دانشگاه تربت حیدریه

 

موقعیت جغرافیایی دانشگاه تربت حیدریه 

خراسان رضوی که همه آن را به نام مشهد می شناسند، یکی از بهترین استان ها برای تحصیل به شمار می آید. در این بین تربت حیدریه که شهر زعفران نامیده می شود به خاطر موقعیت جغرافیایی قابل قبول خود که در جنوب غربی مشهد قرار گرفته است، دانشجویان  را با رفت و آمد آسان و بدون دغدغه ای رو به رو می کند و به همین دلیل جزء دانشگاه های فوق العاده برای جذب دانشجو به شمار می آید.  آدرس دانشگاه تربت حیدریه در کیلومتر 7 جاده ی تربت حیدریه ، مشهد واقع شده است.

 

دانشگاه تربت حیدریه، انتخابی مناسب برای دانشجویان 

دانشگاه تربت حیدریه با درخشان در زمینه آموزش و پژوهش و همچنین امکانات و خدمات رفاهی مناسب، می‌تواند مناسب برای دانشجویان باشد که به دنبال ادامه تحصیل در یک محیط علمی و پویا باشند.

  

سوالات متداول درباره دانشگاه تربت حیدریه

دانشگاه تربت حیدریه در چه سالی تاسیس شده است؟

دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه در سال 1385 تاسیس شده است. 

 

دانشگاه تربت حیدریه در کدام شهر واقع شده است؟

دانشگاه تربت حیدریه در شهر تربت حیدریه، در استان خراسان رضوی واقع شده است.

  

چگونه می توان در دانشگاه تربت حیدریه پذیرش شد؟

برای پذیرش در دانشگاه  تربت حیدریه باید در کنکور سراسری شرکت کرده و در رشته مورد نظر خود نمره قبولی را کسب کنید. همچنین درخواستان می تواند از طریق آزمون های کارشناسی ارشد، دکتری و تخصصی و فوق تخصصی نیز به این دانشگاه راه پیدا کنند. 

 

امکانات و خدمات دانشگاه تربت حیدریه چیست؟ 

 دانشگاه تربت حیدریه دارای امکانات و خدمات رفاهی مناسبی برای دانشجویان خود است. از جمله این امکانات می توان به کتابخانه، آزمایشگاه، خوابگاه، سالن ورزشی، رستوران، مرکز مشاوره و خدمات بهداشتی و درمانی اشاره کرد. 

 

سخن پایانی درباره دانشگاه تربت حیدریه

دانشگاه تربت حیدریه یکی از دانشگاه‌های دولتی استان خراسان رضوی است که در طول سال‌های فعالیت خود در جهت ارتقای سطح علمی و فرهنگی منطبق است.

   

 

  گرد آوری:بخش علمی موزستان

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×