» علمی و آموزشی » معرفی دانشگاه ها و مراکز علمی » دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان اولین دانشگاه ایالت بایرن مونیخ
معرفی دانشگاه ها و مراکز علمی

دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان اولین دانشگاه ایالت بایرن مونیخ

1403/03/10 1037

دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان یکی از معتبرترین دانشگاه‌های آلمان است. در این مقاله از موزستان به بررسی تاریخچه و اهمیت این دانشگاه می‌پردازیم.

 

دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ آلمان

دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ، یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی در شهر مونیخ آلمان است. این دانشگاه که به اختصار LMU نامیده می‌شود، اولین دانشگاه ایالت بایرن بوده و در سال 1472 میلادی در شهر اینگولشتات (80 کیلومتری شمال مونیخ، که در آن زمان دهکده کوچکی بود) بنیان‌گذاری شد. پس از اشغال شهر توسط ارتش فرانسه در سال 1799، دانشگاه ابتدا به شهر لاندسهوت و سپس به شهر مونیخ منتقل شد.

 

دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ یکی از دانشگاه‌های برتر آلمان است و بر اساس سیستم رتبه‌بندی QS برای سال 2023، رتبه 59 جهان را کسب کرده است. این دانشگاه دارای رتبه تحقیقاتی بسیار بالایی است و نزدیک به 4000 پرسنل و استاد دارد.

 

نسبت دانشجویان دختر به پسر در دانشگاه 61 به 39 و نسبت استاد به دانشجو 1 به 34 برآورد شده است. دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ جزو دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت و علوم ایران است. بنابراین، کلیه دوره‌ها و مدارک صادره در رشته‌های علوم پزشکی مانند پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی و پیراپزشکی، بعلاوه رشته‌های فنی مهندسی، مدیریت و هنر این دانشگاه در ایران ارزشیابی شده و دارای اعتبار است.

 

دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان اولین دانشگاه ایالت بایرن

 

لیست رشته‌های موجود در دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ آلمان

دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ (LMU) آلمان، طیف گسترده‌ای از رشته‌ها و موضوعات علمی را ارائه می‌دهد. این دانشگاه دوره‌های مختلفی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا و دکترای حرفه‌ای را در 18 دانشکده خود برگزار می‌کند. رشته‌های ارائه شده شامل علوم انسانی، علوم اجتماعی، حقوق، اقتصاد، علوم پزشکی و علوم طبیعی هستند.

 

در حوزه علوم انسانی و هنر، رشته‌هایی مانند زبان، ادبیات و زبان‌شناسی، باستان‌شناسی، هنر، هنرهای تجسمی و طراحی، تاریخ، فلسفه و نظریه‌شناسی و آموزش تدریس می‌شود. در زمینه علوم پزشکی و کلینیکی، رشته‌هایی مانند پزشکی، دندانپزشکی و سایر علوم بهداشت ارائه می‌شوند. علوم کامپیوتر، اقتصاد و کسب و کار شامل مدیریت و کسب و کار، اقتصاد و اقتصادسنجی نیز از دیگر رشته‌های موجود در این دانشگاه هستند.

 

رشته‌های علوم زیستی شامل زیست‌شناسی و علوم دامپزشکی، حقوق، روانشناسی، علوم فیزیکی و پایه شامل ریاضیات و آمار، فیزیک و نجوم، زمین‌شناسی، محیط زیست و علوم دریایی و خشکی و شیمی نیز در این دانشگاه تدریس می‌شود. در حوزه علوم اجتماعی، رشته‌هایی مانند ارتباطات و رسانه، مطالعات سیاسی و بین‌المللی، جغرافیا و جامعه‌شناسی جزو موضوعات قابل تدریس هستند.

 

از مجموع دانشجویان LMU، حدود 65 درصد در مقطع کارشناسی و 35 درصد در مقاطع تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند. در میان دانشجویان بین‌المللی، 55 درصد در مقطع کارشناسی و 45 درصد در مقاطع تحصیلات تکمیلی تحصیل می‌کنند. دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ دارای 3738 پرسنل است که 841 نفر از آن‌ها خارجی و مابقی آلمانی هستند.

 

دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ یکی از دانشگاه‌های برتر آلمان

 

رنکینگ دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیانز مونیخ آلمان (LMU)

– رتبه 68 QS در جهان

– سومین دانشگاه برتر در کشور آلمان

– رتبه ی 30 ام جهان در رتبه بندی آموزش عالی تایمز

 

افراد مشهور دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ

ماکس پلانک، فیزیکدان مشهور آلمانی، از افراد برجسته‌ای است که در دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ تحصیل کرده است. این دانشمند معروف آلمانی که به عنوان پدر نظریه کوانتوم شناخته می‌شود، در سال 1858 میلادی در شهر کیل آلمان متولد شد. او در سال 1918 میلادی با توافق دانشمندانی مانند نیلز بور، آلبرت انیشتین و ارنست رادرفورد، جایزه نوبل را به دست آورد.

 

خانم دورا باکویانیس، سیاستمدار اهل یونان، نیز از دیگر افراد مشهور دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ است. او بین سال‌های 2006 تا 2009 میلادی وزیر امور خارجه یونان بود و همچنین بین سال‌های 2003 تا 2006 میلادی شهردار آتن، پایتخت یونان بود.

 

ورنر هایزنبرگ، یکی دیگر از فیزیکدانان مشهور آلمانی که در دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ تحصیل کرده است، نامعادله معروف عدم قطعیت را کشف کرد. او از دانشمندان اصلی ساخت نیروگاه هسته‌ای در شهر کارلسروهه بود و یک رآکتور تحقیقاتی نیز در شهر مونیخ تأسیس کرد. هایزنبرگ در زمان جنگ جهانی دوم عضو تیم ساخت بمب هسته‌ای آلمان نازی بود.

 

افراد مشهور دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ

 

برخی رشته ها و دوره ها

دانشگاه لودویگ هر ساله طیف وسیعی از دوره‌های بین‌المللی را در مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می‌دهد. به طور کلی، 103 دوره آموزشی در مقطع کارشناسی و 113 دوره آموزشی در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه تدریس می‌شوند. محبوب‌ترین رشته‌های تحصیلی این دانشگاه در حوزه‌های علوم انسانی و هنر، حقوق، علوم زیستی، پزشکی و ریاضیات قرار دارند.

 

شرایط اخذ از پذیرش دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیانز مونیخ آلمان (LMU)

– دانشجویان حقوق، پزشکی، علوم دارویی، و تربیت معلم باید آزمون ورودی دولتی (Staatsexamen ) را بگذرانند دوره آموزشی  آنها دارای ساختار متفاوتی است و معمولا 10-12 است و برای این دانشجویان، دروس فقط به زبان آلمانی ارائه شده است.

– نسخه گواهی صلاحیت ورود به دانشگاه (متن به زبان اصلی)

– ترجمه گواهی مدرک تحصیلی ورود به دانشگاه

– کپی گواهی تمام مدارک دانشگاهی، گواهی مدرک و ریز نمرات ، مکمل دیپلم به زبان اصلی و ترجمه آن ها

– اثبات مهارت زبان آلمانی برای همه رشته ها یا اثبات مهارت در زبان انگلیسی

– گواهی ثبت نام و تایید تمام برنامه های مورد مطالعه در دانشگاه های آلمان

 

دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ

 

بورسیه تحصیلی

دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان به دانشجویانی که از نظر اقتصادی در وضعیت خوبی نباشند و عملکرد تحصیلی خوبی داشته باشند بورسیه تحصیلی آلمان را ارائه می‌دهد. این بورسیه‌ها معمولا توسط نهادهای مستقل و غیرانتفاعی تامین می‌شوند و ممکن است تا سقف 5000 دلار از دانشجویان بین المللی حمایت مالی انجام دهند. تعدادی از این بورسیه‌ها عبارتند از: 

– بورسیه مطالعاتی SIST دانشگاه LMU

– بورسیه تحصیلات تکمیلی SIST دانشگاه LMU

– بورسیه BESUD

– برنامه بورسیه مربیگری STIBET

– کمک هزینه سفر دانشگاه LMU

– کمک هزینه تحصیلات تکمیلی دانشگاه LMU

– کمک هزینه وسایل کمک آموزشی و جزوات

 

ایالت باواریا

ایالت باواریا که در برخی محافل به نام بایرن نیز شناخته می‌شود، یکی از ایالت‌های جنوبی کشور آلمان است. مهم‌ترین شهر آن مونیخ است که در سال 1972 میزبان بازی‌های المپیک بود. از دیگر شهرهای ایالت باواریا می‌توان به آگسبورگ، نورنبرگ، وورتسبورگ، و رگسنبورگ اشاره کرد. ورزش فوتبال در این ایالت به دلیل وجود باشگاه‌هایی مانند بایرن مونیخ، اف‌سی رگسنبورگ و اف‌سی آگسبورگ بسیار محبوب است. قوی‌ترین حزب سیاسی این ایالت، حزب سوسیال مسیحی آلمان است.

 

دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان اولین دانشگاه ایالت بایرن

 

شهر مونیخ

شهر مونیخ یکی از مقاصد گردشگری مهم در کشور آلمان است و از این طریق درآمد زیادی بدست می‌آورد. این شهر، همچون شهرهای هامبورگ و برلین، یکی از شهرهای بزرگ آلمان است که در ایالت باواریا واقع شده است. ارتفاع این شهر 520 متر است و پایتخت ایالت باواریا است. موزه‌هایی از دوران جنگ جهانی دوم نیز در این شهر وجود دارد که از جاذبه‌های گردشگری این شهر محسوب می‌شوند. باشگاه بایرن مونیخ نیز یکی از پرطرفدارترین باشگاه‌های فوتبال آلمان است که در شهر مونیخ واقع شده است. پارک‌ها و باغ وحش این شهر نیز از دیدنی‌های آن محسوب می‌شوند. بهترین زمان برای سفر به مونیخ از ماه اسفند تا ماه خرداد است و این شهر دارای رطوبت بالایی است. دانشگاه‌های معروفی که در شهر مونیخ واقع شده‌اند، شامل دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان و همچنین دانشگاه صنعتی مونیخ است.

 

این دانشگاه توسط ماکسیمیلیان پادشاه باواریا بنا شده و دلیل نام گذاری دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ نیز همین است. دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ در شهر مونیخ آلمان و در ایالت باواریا واقع شده است. تحصیل در مقطع کارشناسی در این دانشگاه فقط به زبان آلمانی امکان‌پذیر است و برای این مقطع باید مدرک زبانی را بدست آورید. هزینه تحصیل در این دانشگاه بسیار پایین است. علاوه بر زبان آلمانی، رشته‌های زیادی به زبان انگلیسی در این دانشگاه وجود دارد. شهر مونیخ، که این دانشگاه معتبر در آن قرار دارد، مقصد بسیاری از گردشگران از سراسر جهان است. از افراد مشهوری که از دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ فارغ‌التحصیل شده‌اند، می‌توان به ماکس پلانک، خانم دورا باکویانیس و همچنین ورنر هایزنبرگ اشاره کرد.

 

گردآوری: بخش علمی موزستان

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×