» مجله خودرو » اصول تعمیر و نگهداری خودرو » دزدگیر تصویری خودرو چیست و چه مزایایی دارد ؟
اصول تعمیر و نگهداری خودرو

دزدگیر تصویری خودرو چیست و چه مزایایی دارد ؟

1403/03/08 0071

در این مقاله از موزستان، با دزدگیر تصویری خودرو آشنا می شوید. دزدگیرهای تصویری خودرو، به جای اینکه یک سیستم واحد باشند، در واقع ترکیبی از دو فناوری مجزا هستند: دزدگیر خودرو و دوربین داشبورد (یا دوربین های امنیتی خودرو).

 

راهنمای کامل و جامع دزدگیر تصویری خودرو :

امروزه با افزایش سرقت خودرو، استفاده از سیستم های امنیتی مانند دزدگیر تصویری به امری ضروری تبدیل شده است. دزدگیر تصویری نه تنها از خودرو شما در برابر سرقت محافظت می کند، بلکه امکانات و مزایای دیگری نیز ارائه می دهد که در این مقاله به طور کامل به آنها خواهیم پرداخت.

 

دزدگیر تصویری خودرو چیست؟

دزدگیر تصویری خودرو نوعی سیستم امنیتی است که علاوه بر قابلیت های یک دزدگیر معمولی، از طریق ریموت تصویری، امکان مشاهده تصاویر محیط اطراف خودرو را نیز به مالک می دهد. به شما امکان می دهد از راه دور وضعیت ظاهری خودرو را مشاهده کنید. این سیستم از طریق یک ریموت کنترل یا اپلیکیشن موبایل به شما تصاویر و اطلاعات مربوط به خودرو را ارسال می کند. این نوع دزدگیرها به دلیل برخورداری از امکانات پیشرفته تر، از قیمت بالاتری نیز نسبت به دزدگیرهای ساده برخوردار هستند.

 

اجزای اصلی دزدگیر تصویری و عملکرد آن ها :

واحد مرکزی: مغز سیستم دزدگیر است که به تمام سنسورها و اجزا دیگر متصل می شود. در کل اطلاعات دریافتی از سنسورها به واحد مرکزی دزدگیر ارسال می شود.

 

ریموت کنترل: ریموت تصویری این امکان را به مالک می دهد که تصاویر محیط اطراف خودرو را مشاهده کند و مشاهده تصاویر از راه دور استفاده می شود. همچنین از طریق ریموت می توان فعالیت های مختلفی مانند قفل و باز کردن درب ها، روشن کردن خودرو و … را کنترل کرد.

 

سنسورها: انواع مختلفی از سنسورها مانند سنسور درب، سنسور ضربه، شکستن شیشه، سنسور مایکروفون و سنسور حرارتی در خودرو نصب می شوند تا هرگونه فعالیت مشکوکی را تشخیص دهند.

 

دوربین: برای ارسال تصاویر زنده از محیط اطراف خودرو به ریموت یا اپلیکیشن استفاده می شود.

 

آژیر: در صورت فعال شدن هر کدام از سنسورها، آژیر دزدگیر به صدا در می آید و مالک خودرو را از طریق ریموت یا پیامک آگاه می کند و سارقان را فراری می دهد.

 

انواع مختلف دزدگیر تصویری ماشین کدامند ؟

بعد از آشنایی با امکانات مختلف این محصول، لازم است تا درباره انواع آن نیز اطلاعات بیشتری به دست آوریم. شما بسته به قیمتی که برای خرید یک دزدگیر تصویری خودرو پرداخت می کنید، می توانید به امکانات بیشتر و متنوع تری نیز دسترسی داشته باشید.

 

اگر بخواهیم به صورت کلی به دسته بندی این محصولات بپردازیم، باید بگوییم که از نظر منبع تغذیه، این دزدگیرها در دو دسته قرار می گیرند. دسته اول، دارای باتری به عنوان منبع تغذیه هستند و دسته دو نیز به صورت شارژی عمل می کنند که شما می توانید هر بار مانند گوشی موبایل آن را شارژ کرده و مورد استفاده قرار دهید.

 

دزدگیر تصویری ماشین چه امکاناتی دارد؟

بعد از آشنایی با تعریف دزدگیر تصویری خودرو، لازم است تا درباره امکانات بیشتر این محصول نیز اطلاعاتی را به دست آورید تا بتوانید انتخاب بهتری برای دزدگیر خودروی خود داشته باشید. از مهمترین امکانات این دزدگیرها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

دزدگیر تصویری ماشین چه امکاناتی دارد ؟

این دزدگیرها به طور چشمگیری طراحی شده اند تا قادر باشند هرگونه شرایط غیرعادی مانند لرزش، باز بودن درها و سایر مشکلات مشابه را به خوبی تشخیص داده و در صفحه نمایش کاربر هشدار دهند. از طریق تصویر نمایش داده شده در صفحه، شما به راحتی می توانید نوع مشکل را تشخیص داده و اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهید. همچنین، این دزدگیرها امکان تنظیم میزان حساسیت را نیز دارند. بنابراین، اگر هشدارهای ناشی از لرزش و سایر مشکلات برایتان آزاردهنده است، به راحتی می توانید میزان حساسیت دزدگیر را کاهش داده و از این مشکلات جلوگیری کنید.

 

با راه دور نیز می توانید به آسانی این دزدگیرها را کنترل کنید. معمولاً برد این دزدگیرها بسیار بالاست و شما می توانید تا یک کیلومتر به آنها دسترسی داشته باشید که میدان گسترده ای است. امکانات دیگر این دزدگیرها شامل قفل کودک نیز هستند.

 

علاوه بر این، با استفاده از این محصول، می توانید به راحتی از راه دور خودرو را روشن یا خاموش کنید. همچنین، امکان روشن کردن بخاری ها یک ربع قبل از سوار شدن به خودرو نیز وجود دارد، به این ترتیب در روزهای سرد زمستان به آسانی می توانید صندلی ها و فضای داخل خودرو را گرم کنید.

 

انواع مختلف دزدگیر تصویری خودرو

 

مزایای دزدگیر تصویری:

امنیت بیشتر: دزدگیر تصویری با ارسال تصاویر و هشدار به شما، احتمال سرقت خودرو را به طور قابل توجهی کاهش می دهد.

 

مشاهده تصاویر: مشاهده تصاویر محیط اطراف خودرو به مالک این امکان را می دهد که از هرگونه تحرکی در اطراف خودرو آگاه شده و در صورت لزوم اقدام کند.

 

کنترل از راه دور: شما می توانید از هر مکانی که هستید، وضعیت خودرو خود را کنترل کنید و درب ها را قفل و باز کنید. دزدگیر تصویری خودرو، معمولاً تا 1 کیلومتر برد دارد. البته با توجه به برند و کیفیتی که کشور سازنده برای این مدل از ریموت ها در نظر گرفته، کارایی آنها متفاوت خواهد بود.

 

ردیابی GPS: برخی از دزدگیرهای تصویری به سیستم GPS مجهز هستند که به شما امکان می دهد موقعیت خودرو خود را در هر لحظه رصد کنید.

 

کاهش احتمال سرقت: دزدگیرهای تصویری به دلیل ظاهر پیشرفته و قابلیت های بالا، سارقان را از سرقت خودرو باز می دارند.

 

امکانات جانبی و رفاهی: برخی از دزدگیرهای تصویری امکاناتی مانند ردیاب GPS، استارت از راه دور، گرم کردن یا سرد کردن کابین و همچنین گرمکن صندلی قبل از ورود و … را نیز ارائه می دهند.

 

تنظیمات مختلف: اکثر دزدگیرهای تصویری دارای تنظیمات مختلفی هستند که می توانید آنها را طبق میل خود تنظیم کنید.

 

معایب دزدگیر تصویری:

از کار افتادن دزدگیر: از کار افتادن دزدگیر با قطع اتصال آن از سیستم برق خودرو (این کار برای سارقین نسبتاً آسان است)؛

 

قیمت بالا: دزدگیرهای تصویری نسبت به دزدگیرهای معمولی قیمت بالاتری دارند.

 

محدودیت در برقراری ارتباط: محدودیت در برقراری ارتباط به دلیل مبتنی بودن این دستگاه بر بلوتوث؛

 

مصرف باتری: استفاده از ریموت تصویری و صفحه نمایش آن مصرف باتری را افزایش می دهد.

 

یکسان بودن صدای هشدار دزدگیر: یکسان بودن صدای هشدار دزدگیر برای تمامی ماشین ها و امکان تشخیص ندادن صاحب خودرو؛

 

نصب پیچیده: نصب دزدگیر تصویری به تخصص بیشتری نیاز دارد و ممکن است هزینه نصب آن نیز بالا باشد.

 

چطور می توانم دزدگیر تصویری را نصب کنم؟

نصب کردن دزدگیر تصویری برای خودرو یک کار فنی است که نیاز به دقت و دانش دارد. اگر می خواهید خودتان این کار را انجام دهید، باید با اجزای دزدگیر، سیم کشی خودرو و روش های اتصال آن ها آشنا باشید. همچنین باید ابزارهای مناسب مانند پیچ گوشتی، چسب، دیود، رله و الکتروموتور را تهیه کنید.

 

برای نصب دزدگیر تصویری، می توانید از راهنمایی که در بسته بندی دزدگیر وجود دارد استفاده کنید. این راهنما شامل نقشه ها و توضیحاتی در مورد نحوه اتصال سیم ها، نصب پنل، آژیر، ریموت، سنسورها و ردیاب است. همچنین می توانید از ویدئوهای آموزشی که در اینترنت بهره ببرید.

 

نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که نصب دزدگیر تصویری ممکن است بر روی گارانتی خودرو تأثیر منفی داشته باشد. بنابراین، قبل از انجام این کار، بهتر است با نمایندگی خودرو تماس بگیرید و از شرایط گارانتی خود مطلع شوید. ما توصیه می کنیم برای پیشگیری از مشکلات احتمالی نصب اجازه بدهید کارشناسان متخصص آن را نصب کنند.

 

امکانات دزدگیر تصویری خودرو

 

نصب دزدگیر ماشین :

نصب دزدگیر خودرو مراحل مختلفی دارد که در زیر به توضیح آنها می پردازیم:

 

شناخت اجزای دزدگیر: ابتدا باید با اجزای مختلف دزدگیر خودرو آشنا شوید. این اجزا شامل کیت اصلی، ریموت ها، سنسورهای مختلف، نمایشگر ال ای دی و … می باشند.

 

اتصال به برق خودرو: سیستم دزدگیر نیاز به برق 12 ولت دارد و برای این منظور توسط دو عدد سیم به رنگ قرمز (به فیوز + وصل) و سیم مشکی (بدنه) به برق خودرو وصل می شود.

 

نصب سنسورها: سنسورهایی در ساختار دزدگیر خودرو به کار رفته اند که به حرکات مختلف حساس بوده و در صورتی که ضربه یا شوکی به خودرو وارد شود سیگنال ها توسط این سنسورها دریافت شده و به کیت اصلی انتقال می یابد.

 

اتصال سیم های راهنما: سیم راهنما جزء سیم های خروجی می باشد و باید به دسته سیم راهنمای خودرو نصب گردد.

 

اتصال سیم کاپوت و صندوق: سیم های کاپوت و صندوق عقب نیز باید به سیستم دزدگیر متصل شوند.

 

اتصال سیم های قفل مرکزی: در دزدگیر ها شش عدد سیم وجود دارد که مربوط به سیم قفل مرکزی است.

 

لطفا توجه داشته باشید که برای نصب بهینه دزدگیر خودرو، توصیه می شود که از خدمات یک متخصص امنیتی استفاده کنید. همچنین، قبل از نصب دزدگیر، باید از رعایت قوانین محلی در مورد استفاده از دزدگیر خودرو اطمینان حاصل کنید.

 

نکاتی در هنگام خرید دزدگیر تصویری :

انتخاب برند معتبر: در هنگام خرید دزدگیر تصویری به برند و کیفیت محصول توجه کنید.

مناسب بودن با نوع خودرو: دزدگیر تصویری را با مدل خودروی خود هماهنگ خریداری کنید.

 

بررسی امکانات: برخی از دزدگیرهای تصویری امکانات مختلفی مانند استارت از راه دور، ردیابی GPS و … را ارائه می دهند. با توجه به نیاز خود امکانات مورد نظرتان را انتخاب کنید.

 

قیمت: دزدگیرهای تصویری در قیمت های مختلفی عرضه می شوند. قبل از خرید، بودجه خود را مشخص کنید و سپس اقدام به خرید کنید.

نصب توسط متخصص: برای نصب دزدگیر تصویری از یک متخصص کمک بگیرید.

 

جمع بندی :

دزدگیر تصویری می تواند امنیت خودروی شما را به طور قابل توجهی افزایش دهد. با این حال در هنگام خرید دزدگیر تصویری به نکاتی مانند برند محصول، مناسب بودن با نوع خودرو، امکانات و … توجه کنید و برای نصب آن از یک متخصص کمک بگیرید.

 

گردآوری: بخش خودرو موزستان

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×