» اخبار » اخبار اقتصادی و بازرگانی » راحتی پرداخت با گیفت کارت آیتونز
اخبار اقتصادی و بازرگانی

راحتی پرداخت با گیفت کارت آیتونز

1403/05/04 1027

گیفت کارت اپل آیتونز که به آن گیفت کارت اپل (Apple Giftcard) نیز گفته می‌شود، یکی از کاربردی‌ترین گیفت کارت‌های موجود برای کاربران دیوایس‌های تولیدی کمپانی اپل بوده که روند پرداخت هزینه خرید اپلیکیشن، فیلم، موسیقی و مابقی آیتم‌های موجود در فروشگاه‌های مختلف اپل نظیر اپ استور، آیتونز و غیره را به چند کلیک ساده تقلیل داده است.

 

در حال حاضر و به دلیل وجود تحریم‌ها عموم کاربران ایرانی به منظور دور زدن محدودیت‌های تحریمی به سراغ استفاده از گیفت کارت اپل آیتونز رفته‌اند؛ اما سوال اینجاست که آیا واقعا استفاده از گیفت کارت اپل قادر است کلیدی برای ورود به دنیای بدون حد و مرز فروشگاه‌های اپل برای کاربران ایرانی باشد یا خیر؟! اگر پاسخ مثبت است، چگونه در ایران به شکل قانونی گیفت کارت آیتونز خریداری کنیم؟! با ما در این مطلب همراه باشید تا پاسخ تفصیلی سوالات طرح شده را مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

 

 

گیفت کارت اپل آیتونز چیست؟

کاربران انواع دستگاه‌های اپل از گوشی‌های آیفونی گرفته تا آیپد و غیره به خوبی می‌دانند که برای نصب برنامه‌های مورد نظر خود باید از اپ استور استفاده کنند یا برای مدیریت بهینه دستگاه‌های خود به آیتونز نیاز دارند؛ حال آن که بسیاری از اپ‌های موجود در اپ استور یا حتی برخی از خدمات مهم آیتونز رایگان نیستند و برای دسترسی به آن‌ها باید مبلغی هرچند اندک پرداخت شود. این مبلغ ناچیز به دلیل عدم دسترسی ما ایرانیان به حساب‌های بانکی بین‌المللی، نداشتن ویزا/مستر کارت یا حساب پی پال به دغدغه‌ای بزرگ تبدیل شده است که شاه‌کلید برطرف کردن آن استفاده از گیفت کارت اپل آیتونز است.

 

گیفت کارت‌ها محصولات معتبر با میزان اعتبار معینی هستند که از سوی کمپانی‌ها در ریجن‌های مختلف به بازار عرضه شده‌اند و هدف اولیه و اصلی آن‌ها جذب حداکثری کاربران جدید بود. این هدف اصلی موجب شد تا این کارت‌ها به شکل کارت هدیه طراحی و به بازار عرضه شوند و کاربران بتوانند با هدیه دادن آن به دیگران در مناسبت‌های مختلف آن‌ها را با محصولات کمپانی مورد نظر بهتر آشنا کنند. طبیعتاً به دلیل ماهیت گیفت و هدیه‌ای این کارت‌ها به هنگامی که کاربر قصد استفاده از آن را داشته باشد، با هیچ الزامی مبنی بر وارد کردن اطلاعات هویتی، اطلاعات حساب بانکی بین‌المللی و مواردی از این دست مواجه نخواهد شد، بلکه کافیست کد 16 رقمی گیفت کارت اپل آیتونز را در حساب کاربری خود ردیم (Redeem) و کارسازی نماید.

 

مطلب پیشنهادی: کاربرد های گیفت کارت اپل

 

به بیان خلاصه، شما با استفاده از گیفت کارت اپل آیتونز در انجام پرداخت‌های خود دیگر هیچ نیازی به شماره ویزا کارت یا مستر کارت نخواهید داشت و به راحتی می‌توانید هزینه خریدهای خود را از اعتبار حساب کاربری خویش پرداخت کنید. از مهم‌ترین ویژگی‌های گیفت کارت اپل آیتونز نیز می‌توان موارد زیر را برشمرد:

 

• نداشتن تاریخ انقضا و مهلت استفاده که آن را به بهترین گزینه برای هدیه دادن تبدیل کرده است.

• امکان دسترسی به تمامی اپ‌های موجود در اپ استور و خرید آن‌ها

• وجود تنوع در قیمت و اعتبار گیفت کارت‌های ریجن‌های مختلف

• امکان انجام موفق پرداخت‌های درون برنامه‌ای و درون بازی

 

انواع گیفت کارت اپل آیتونز

تمامی گیفت کارت‌های موجود در بازار که نام گیفت کارت آیتونز را یدک می‌کشند، از طریق کمپانی اپل به بازار عرضه شده‌اند و همگی در این نکته اشتراک دارند؛ اما در بررسی دقیق‌تر گیفت کارت‌های اپل آیتونز متوجه خواهید شد که این گیفت کارت‌ها در دو عامل ریجن و میزان اعتبار تفاوت‌هایی با هم دارند. به عنوان مثال در بحث میزان اعتبار، این گیفت کارت‌ها در بازه 2 الی 500 دلاری در دسترس کاربران قرار گرفته‌اند و اگر به عنوان مثال قصد انجام خرید یوسی از بازی پابجی از طریق اعتبار Apple ID را داشته و برای چنین منظوری به اعتبار 10 دلاری نیاز دارید، می‌توانید با خرید گیفت کارت 10 دلاری اپل آیتونز این نیاز خود را برطرف کنید.

 

موضوع دیگر در بحث ریجن گیفت کارت‌هاست که امر بسیار مهمی است. اگر سری به مجموعه‌های معتبر فعال در حوزه فروش گیفت کارت اپل آیتونز نظیر مجموعه جیب استور بزنید، اولین گام در خرید چنین گیفت کارتی به انتخاب ریجن آن اختصاص پیدا کرده و در آن‌ها لیست طولانی از کشورهای مختلف مثل آمریکا، انگلیس، ترکیه، استرالیا و غیره در برابر شما ظاهر خواهد شد. به یاد داشته باشید که ریجن گیفت کارت انتخابی شما حتماً باید با ریجن حساب کاربری اپل شما یکسان باشد؛ چراکه در غیر اینصورت کد گیفت کارت خریداری شده برای شما بلااستفاده شده و به هنگام وارد کردن کد، با اخطار ارور مواجه خواهید شد.

 

علت چنین موضوعی به تفاوت واحد پول کشورهای مختلف مربوط می‌شود. به عنوان مثال در گیفت کارت‌های با ریجن کشورهای اروپایی، گیفت کارت اپل آیتونز حاوی اعتبار یورویی خواهد بود و این درحالیست که میزان اعتبار موجود در گیفت کارت با ریجن آمریکا، دلاری است. حال اگر ریجن اکانت شما یکی از کشورهای اروپایی باشد نمی‌توانید با گیفت کارت آمریکایی حساب خود را شارژ کنید؛ چراکه حساب شما به اعتبار یورویی نیاز دارد نه دلاری! بنابراین در خرید گیفت کارت اپل آیتونز حتماً به ریجن اپل آیدی خود توجه کافی داشته باشید.

 

نحوه استفاده از گیفت کارت آیتونز به چه صورت است؟

ردیم کردن کد گیفت کارت اپل آیتونز بسیار ساده بوده و به هنگام کارسازی اعتبار آن با مراحل چندان پیچیده‌ای مواجه نخواهید شد. برای استفاده از اعتبار گیفت کارت خریداری شده کافیست در تلفن همراه خود بر روی آیکون اپ استور ضربه زده و نگه دارید و سپس در میان گزینه‌های ظاهر شده، گزینه Redeem را انتخاب کنید. حالا در قدم بعدی، در صفحه باز شده بر روی گزینه «Enter Code Manually» کلیک و سپس کد گیفت کارت خود را به دقت وارد کنید تا اعتبار اپل آیدی شما به میزان اعتبار گیفت کارت افزایش پیدا کند.

 

حالا به راحتی می‌توانید وارد اپ استور شده و با انتخاب اپلیکیشن پولی مدنظر خود، آن را به راحتی خریداری کنید؛ خرید آلبوم موسیقی و شنیدن آفلاین آن در اپل موزیک یا خرید فیلم نیز به همین راحتی صورت خواهد گرفت. در بحث انجام خریدهای درون برنامه‌ای و خرید اشتراک‌های پرمیومی برای اپلیکیشن‌هایی همچون تلگرام، اسپاتیفای و غیره نیز می‌توانید با انتخاب شیوه پرداخت از طریق اپل آیدی کار خود را بدون نیاز به هیچگونه واسطه‌ای انجام دهید.

 

برای درک بهتر سادگی استفاده از اعتبار گیفت کارت اپل آیتونز در انجام پرداخت‌های درون برنامه‌ای یک مثال عملی در خرید یوسی پابجی را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

 

1. گیفت کارت اپل آیتونز را خریداری و براساس دستورالعمل فوق آن را در حساب کاربری خود ردیم می‌کنیم.

2. وارد بازی پابجی موبایل شده و سپس گزینه «Shop» که در قسمت منوی اصلی آن وجود دارد را انتخاب می‌نمائیم.

3. پک یوسی مدنظر خود که با میزان اعتبار اپل آیدی ما مطابقت دارد را انتخاب و در مرحله انتخاب شیوه پرداختی بر روی گزینه «Apple ID» کلیک می‌کنیم.

4. هزینه خرید از اعتبار حساب کسر و یوسی‌ها به اکانت ما اضافه می‌شوند.

 

خرید گیفت کارت اپل آیتونز در ایران

طبیعتاً به دلیل وجود تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، در میان گیفت کارت‌های اپل آیتونز اثری از ریجن ایران و واحد پولی ریال ایران به چشم نمی‌خورد؛ در نتیجه برای خرید گیفت کارت ریجن سایر کشورها نیز نیازمند پرداخت ارزی هستیم! آیا با چنین توضیحی در یک دور باطل گرفتار نشده‌ایم؟ هدف ما از خرید گیفت کارت اپل آیتونز دور زدن تحریم‌های بین‌المللی و برداشتن محدودیت دسترسی به پلتفرم‌های پرداخت بین‌المللی بود! هرچند که این استدلال کاملاً صحیح است؛ اما خوشبختانه در حال حاضر شرکت‌ها و موسسات معتبر فعال در حوزه پرداخت‌های ارزی نظیر مجموعه جیب استور، آیتم فروش انواع گیفت کارت را به خدمات مورد ارائه خویش افزوده‌اند و با کمک این موسسات دیگر در مسئله پرداخت ارزی هزینه گیفت کارت مشکلی نخواهید داشت.

 

خرید گیفت کارت اپل آیتونز در ایران

 

سایت جیب استور با بیش از 10 سال سابقه فعالیتی دارای کارشناسان متعددی است که همگی به طور کاملاً قانونی به حساب‌های بانکی بین‌المللی دسترسی دارند و از این طریق به نمایندگی از مشتریان و کاربران خویش، مرحله پرداخت هزینه گیفت کارت را به شکل کاملاً معتبر انجام داده و کد گیفت کارت خریداری شده را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند. این موسسه ماهیت ایرانی داشته و به ثبت رسیده است. تمامی پرداختی‌های صورت گرفته در این وب‌سایت نیز از طریق درگاه‌های معتبر بانکی انجام می‌پذیرد و از امنیت پرداخت بسیار بالایی برخوردار است.

 

مزایای خرید گیفت کارت اپل آیتونز از جیب استور

خرید گیفت کارت اپل از مجموعه جیب استور و به طور کلی استفاده از خدمات این موسسه دارای مزایای زیادی است که از مهم‌ترین نمونه‌های آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

• تنوع ریجن و اعتبار: تنوع ریجن و میزان اعتبار گیفت کارت از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که یک فروشگاه معتبر فعال در این حوزه باید از آن برخوردار باشد؛ چراکه این موضوع نشان دهنده میزان تسلط کارشناسان این مجموعه نسبت به اهمیت ریجن است. در حال حاضر مجموعه جیب استور از بیشترین تعداد ریجن در بخش گیفت کارت‌ها پشتیبانی می‌کند و هر کاربری با هر ریجنی می‌تواند گیفت کارت مورد نظر خود را از جیب استور خریداری کند.

 

• قیمت مقرون به صرفه: کارشناسان و تیم مدیریت موسسه جیب استور هیچگونه دخل و تصرفی در قیمت گیفت کارت‌ها نداشته و تمامی گیفت کارت‌های موجود در این وب‌سایت متناسب با نرخ ارز قیمت‌گذاری می‌شوند و طبیعتاً در صورت نزولی بودن سیر قیمتی ارز، قیمت گیفت کارت‌ها نیز کاهش پیدا می‌کند. لازم به ذکر است که این مجموعه کمترین میزان کارمزد را برای ارائه خدمات خویش در نظر گرفته و کاربران در بحث پرداخت کارمزد نیز نگرانی خاصی نخواهند داشت.

 

• برخورداری از پشتیبانی حرفه‌ای: بلاگ فعال، تیم پشتیبانی در دسترس و مواردی از این قبیل همگی نشان از میزان اهمیتی دارد که یک تیم نسبت به کاربران خود قائل است. خوشبختانه مجموعه جیب استور هم در بحث بروز بودن بلاگ آموزشی و هم در بحث پشتیبانی حرف اول را در میان رقبای خود می‌زند. تیم پشتیبانی این مجموعه در 7 روز هفته و حتی در روزهای تعطیل نیز پاسخگوی سوالات مشتریان است.

 

گیفت کارت آیتونز؛ بهترین راه‌حل پرداختی برای کاربران دستگاه‌های اپل

همان طور که در مطالب فوق مشاهده کردید، با استفاده از گیفت کارت اپل آیتونز مسئله تحریم‌ها هیچگونه محدودیتی در پرداخت‌های ارزی شما در خرید انواع فیلم، موسیقی، اپلیکیشن و کتاب از فروشگاه‌های اپل ایجاد نخواهد کرد و صرفاً کافیست کد 16 رقمی گیفت کارت آیتونز را به درستی در حساب کاربری خود ردیم نمائید. اگر شما هم به دنبال تجربه خرید مطمئن و مقرون‌به‌صرفه در خرید گیفت کارت هستید، توصیه می‌کنیم که حتماً سری به وب‌سایت جیب استور زده و از خدمات کم‌نظیر این مجموعه بهره ببرید.

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×