» اخبار » اخبار اقتصادی و بازرگانی » ریزش ۷.۵ درصدی قیمت بیت کوین طی ۲۴ ساعت/ آیا بازار وارد فاز خرسی شده است؟
اخبار اقتصادی و بازرگانی

ریزش ۷.۵ درصدی قیمت بیت کوین طی ۲۴ ساعت/ آیا بازار وارد فاز خرسی شده است؟

1403/04/17 1034

قیمت بیت کوین طی شبانه روز منتهی به روز جمعه، با ریزش شدید 7.5 درصدی قیمت مواجه شده و فشار فروش را در بازار افزایش داد.

به گزارش خبرآنلاین، همانطور که پیشتر نیز برخی از فعالان بازار رمزارزها پیش بینی کرده بودند، قیمت بیت کوین طی شبانه روز منتهی به روز جمعه، با ریزش شدید 7.5 درصدی قیمت مواجه شده و فشار فروش را در بازار افزایش داد.

 

به عنوان مثال، «اندرو کانگ» در پیش بینی چند روز پیش خود، قرار گرفتن بیت کوین در بازاه زمعاملاتی محدود و کم نوسان و همچنین، سطوح بالای اهرم بازار ارزهای دیجیتال را عاملی برای ریزش سنگین قیمت این رمزارز دانسته بود. وی همچنین پیش بینی کرده که در صورت ریزش قیمت به زیر کف چهار ماهه، بازار رمزارزها می تواند با افول شدید مواجه شده که این امر، قیمت بیت کوین را به زیر 40 هزار دلار خواهد کشید.

 

پیش بینی هایی از این دست که تعداد آنها نیز در شبکه های اجتماعی به ویژه توئیتر طی روزهای گذشته کم نبوده، بر این حقیقت دلالت دارند که بازار می تواند شرایط ریزش سنگین مجدد ماه می 2021 را بار دیگر تجربه نماید. چنین تحلیل هایی نشانگر احتمال ریزش قیمت بیت کوین به سطوح وحشتناک سال 2021 است که پس از یک دوره رشد و سوددهی مطلوب بازار، شاهد یک ریزش منتهی به ضررهای سنگین در بازار بودیم. ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که در صورت تصدیق این سناریو، باز هم درست مانند شرایط همان سال، باید منتظر ورشکستگی آلتکوین های بسیاری در بازار بود.

 

افزایش سنگین عرضه بیت کوین به بازار، عامل مهم ریزش قیمت

 

یکی از عوامل اصلی ریزش اخیر قیمت بیت کوین در بازار، مساله آغاز توزیع بیت کوین های به سرقت رفته در صرافی منحل شده Mt Gox بوده که قرار است طی روزهای آتی (ماه جولای) انجام شود. این بیت کوین ها در سال 2014 در جریان یک همله هکری از صرافی مذکور به سرقت رفته بودند. اکنون قرار است بخشی از 950 هزار بیت کوین به سرقت رفته از بیش از 20 هزار مشتری سرافی Mt Gox به آنها بازگردد که نشانگر عرضه سنگین بیت کوین در بازار است. بر اساس آخرین آمارهای موجود، تاکنون بیش از 2.7 میلیارد دلار بیت کوین به آدرس کیف پ. ل های ارائه شده از سوی مالباختگان بازگشته و این در حالیست که ارزش کل بیت کوین هایی که به پرونده Mt Gox مربوط می شود، حدود 9 میلیارد دلار خواهد بود.

 

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×