» اخبار » اخبار سیاست خارجی » طرح سناتور جمهوری خواه آمریکا به ترامپ: خریداران نفت ایران را تنبیه کنیم
اخبار سیاست خارجی

طرح سناتور جمهوری خواه آمریکا به ترامپ: خریداران نفت ایران را تنبیه کنیم

1403/05/04 1037

لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه، اعلام کرد یک طرح قانونی برای اعمال تعرفه بر کالاهای وارداتی از کشورهایی که فرآورد‌ه های نفتی از ایران خریداری می‌کنند، به ترامپ پیشنهاد کرده است.

به گزارش دیده بان ایران، لیندسی گراهام در پستی در شبکه ایکس نوشت، «کسانی که رژیم ایران را غنی می‌کنند» خیلی پیش از این باید هزینه چنین اقدامی را می‌‌پرداختند و «هیچ هزینه‌ای بهتر از تعرفه بر محصولاتی که وارد ایالات متحده می‌شوند نیست.»

 

نماینده کارولینای جنوبی در سنا همچنین نوشته که «پس از گفتگوهای فراوان» با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا و نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا، این طرح را ارائه کرده است.

 

نشریه «جوئیش اینسایدر» نیز در همین زمینه نوشت، سناتور گراهام ماه‌ها با ترامپ درباره راه‌هایی برای تقویت محروم کردن دولت ایران از درآمدهای نفتی‌ گفت‌وگو کرد و سپس از «قانون تعرفه‌های تروریسم» رونمایی کرد.

 

بر اساس این گزارش، در صورت تصویب نهایی و به اجرا در آمدن چنین قانونی، این تعرفه‌ها مانعی برای دولت ایران خواهد بود که بتواند نفت خود را به کشورهایی صادر کند که با ایالات متحده  آمریکا تعامل دارند.

 

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×