» آشپزی و تغذیه » آموزش شیرینی پزی » طرز تهیه کروسان های خانگی خوشمزه و سریع
آموزش شیرینی پزی

طرز تهیه کروسان های خانگی خوشمزه و سریع

1403/06/29 006

در این مقاله از موزستان، با طرز تهیه کروسان خانگی آشنا می شوید. کروسان، نان خوشمزه و لایه لایه فرانسوی، با طعم کره‌ای بی‌نظیرش، صبحانه یا میان‌وعده‌ای دلچسب را برای شما رقم می‌زند. شاید تهیه کروسان در خانه کمی زمان‌بر و نیازمند حوصله باشد، اما نتیجه کار، کروسان‌هایی تازه و گرم خواهد بود که طعمشان هرگز فراموش نخواهد شد.

 

آموزش پخت کروسان های خانگی

کروسانت چیست ؟

کروسانت ها شیرینی های فرانسوی لایه لایه و پوسته پوسته (هزار لایه) به شکل هلال هستند. همه آنها را دوست دارند و دلیل خوبی دارند! ما درباره خمیر پفکی ابر مانند، نان کره ای، پوسته پوسته، مخمری و جویدنی صحبت می کنیم.

 

خمیر کروسانت لایه های متعدد خود را در نتیجه “لمینیت” خمیر به دست می آورد. این به این معنی است که ما بارها و بارها در حال چرخش و تا زدن هستیم و لایه های نازک زیادی از خمیر و کره به شما می دهیم. با پختن آنها، کره ذوب می شود و بخار می کند. این کار هر لایه خمیر نازک به اندازه کاغذ را پف می کند و صدها لایه کره ای به کروسانتان می دهد. (این همان خمیر هزارلایه است که می توانید تهیه کنید.)

 

این کروسان های خانگی کره ای پوسته پوسته، صبحانه شما را بسیار خوشمزه تر می کند! راهنمای کامل دستور پخت با تصاویر برای آموزش درست کردن کامل ترین کروسان ها را آورده ایم.

 

طرز تهیه کروسان کره ای :

 

مواد لازم برای کروسان :

 

طرز تهیه کروسان های خانگی :

مایه خمیر را آماده کنید: در کاسه همزن شیر گرم، شکر قهوه ای، مخمر را اضافه کنید و با چنگال کمی هم بزنید. بگذارید حدود 5 دقیقه بماند. اگر مخمر خوب باشد، با حل شدن مخمر، مخلوط کاملاً کف می کند. ممکن است کمی بیشتر طول بکشد. دقت کنید مخمر باید تازه باشد و در یخچال نگهداری شده باشد.

 

خمیر را درست کنید: مخلوط مخمر را نیز داخل کاسه همزن بریزید. آرد و نمک را به آن اضافه کنید،  و با استفاده از قلاب خمیر همزن برقی، حدود 5 دقیقه با سرعت کم مخلوط کنید تا خمیر یکدست و بسیار نرم شود. من حدود 3 و 1/4 فنجان آرد استفاده کردم، اما اگر به دلیل چسبندگی خمیر بیشتر نیاز دارید، فقط یک قاشق غذاخوری در هر بار اضافه کنید. ممکن است بخواهید با 3 فنجان شروع کنید و در صورت نیاز اضافه کنید. خمیر را از کاسه همزن خارج کرده و چند دقیقه دیگر روی سطح کار خود ورز دهید. خمیر باید نرم و کمی چسبنده باشد. خمیر را دوباره در کاسه قرار دهید، آن را با پلاستیک بپوشانید و یک ساعت در یخچال قرار دهید.

 

طرز تهیه کروسانت

 

کره را آماده کنید: در حالی که خمیر در حال استراحت است، کره را آماده کنید. قالب های کره را به صورت افقی روی یک تکه پلاستیک بچینید. روی کره را با یک پلاستیک دیگر بپوشانید. دو طرف آن را با وردنه فشار بدهید و باز کنید تا کره به شکل مستطیل 8 در 5 اینچی درست شود. با پوشش پلاستیکی بپوشانید و در یخچال قرار دهید تا آماده استفاده شود. 

 

خمیر را لمینیت کنید: سطح کار خود را کمی آردپاشی کنید سپس خمیر را به شکل مستطیل بزرگی به اندازه 16 در 10 اینچ باز کنید. کره را مستقیماً در مرکز خمیر قرار دهید و خمیر را مانند شکل تا کنید، به این صورت که یک سوم پایین خمیر را روی کره، سپس یک سوم بالا به پایین روی خمیر بریزید. اگر آرد اضافی دارد، حتما آن را پاک کنید.

 

مراحل پخت کروسانت

 

خمیر را طوری برگردانید که ضلع کوتاه آن به شما نزدیک شود و شروع به وردنه زدن آن به شکل مستطیل 16 در 10 اینچی کنید. دوباره مانند قبل به یک سوم تا بزنید. این اولین بار بود. آن را در پلاستیک بپیچید و یک ساعت دیگر آن را استراحت بدهید.

 

مانند بالا تکرار کنید. با ضلع کوتاه نزدیک خود، وردنه زدن را شروع کنید تا یک مستطیل 16 در 10 اینچی دیگر بدست آورید. دوباره آن را به یک سوم تا کنید، بپیچید و یک ساعت دیگر استراحت بدهید. این کار را 3 بار دیگر تکرار کنید تا در مجموع 5 تا شود. بعد از آخرین تا کردن، آن را یک شب یا حداقل به مدت 8 ساعت در یخچال قرار دهید.

 

کروسان‌ها را شکل بدهید: بعد از استراحت های کامل، خمیر را نصف کنید، اگر فقط می‌خواهید از نصف آن استفاده کنید، نصف آن را فریز کنید. هر تکه از خمیر را به شکل مستطیل دراز باز کنید، به طوری که ضخامت آن حدود 1/4 اینچ باشد. اگر قطعه را به 3 تکه برش بزنم راحت تر است، به طوری که با 3 مربع کار کنم. با استفاده از کاتر پیتزا، هر مربع را به 4 مثلث برش دهید. می توانید مستطیل و مربع را به اندازه ی بزرگتر باز کنید و مثلث های کشیده تری آماده کنید. می توانید مثلث ها را قبل از رول کردن کمی بکشید.

 

هر مثلث را، شروع به غلتاندن از ضلع عریض آن کنید و در همان زمان انتهای مثلث را بکشید. به چرخاندن کروسانت ها مانند شکل ادامه دهید.

 

این کار را با باقیمانده خمیر تکرار کنید و کروسان ها را روی یک سینی فر پوشانده شده با کاغذ روغنی قرار دهید و بین آنها حدود 1 تا 2 اینچ فاصله باشد.

 

بگذارید کروسان ها یک ساعت دیگر استراحت کند، متوجه می شوید که کمی پف می کنند، سپس تخم مرغ را خوب هم بزنید و به وسیله ی برس روی کروسان ها را با تخم مرغ بشویید. می‌توانید کروسانت‌ها را از قبل درست کنید و تا 18 ساعت قبل از پخت در یخچال بگذارید. اگر آنها را از قبل درست می کنید، باید حتما سینی فر را با پوشش پلاستیکی بپوشانید.

 

مراحل درست کردن کروسانت

 

پخت کروسانت: فر را از قبل با دمای 400 درجه گرم کنید. سینی فر را در فر قرار دهید و کروسان ها را به مدت 8 تا 12 دقیقه با دمای 400 درجه فارنهایت بپزید سپس حرارت را تا 375 درجه فارنهایت کم کنید و 8 تا 12 دقیقه دیگر آنها را بپزید. شما مطمئن شوید که آنها خوب پخته و قهوه ای طلایی شدند. فقط مراقب باشید که خیلی قهوه ای نشوند و نسوزند.

 

نکاتی برای تهیه کروسان خانگی

 

نکات اضافی برای تهیه کروسانت :

مخمر: همیشه تاریخ انقضای مخمر خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که تاریخ مصرف آن تمام نشده است. تمام محصولات مخمری شما چه در یک شیشه یا یک بسته بندی باشد باید با تاریخ مهر شود. همیشه مطمئن شوید که این تاریخ را بررسی کنید، حتی زمانی که مخمر را خریداری می کنید، ممکن است تاریخ انقضا آن در قفسه گذشته باشد.

 

شیر: مطمئن شوید که شیر شما خیلی داغ نباشد، در غیر این صورت می تواند مخمر را از بین ببرد که باعث می شود خمیر شما به هیچ وجه پف نکند. دمای ایده آل برای شیر باید بین 105 درجه فارنهایت تا 110 درجه فارنهایت باشد. در حالی که 95 درجه فارنهایت بهترین درجه حرارت برای تکثیر مخمر است، اما برای محافظت از مخمر خشک فعال به اندازه کافی گرم نیست.

 

نگهداری مخمر: برای تازه نگه داشتن مخمر و ماندگاری طولانی تر، بسته ها یا شیشه های مخمر باز نشده باید در جای خشک یا خنک مانند کمد نگهداری شوند. با این حال، می توانید مخمر خود را در یخچال یا فریزر نیز نگهداری کنید. اگر آن را در فریزر نگهداری می کنید و باید از مخمر برای پخت خود استفاده کنید، مطمئن شوید که مقدار مورد نیاز خود را خارج کرده و بگذارید حداقل نیم ساعت قبل از استفاده در دمای اتاق بماند.

 

هنگامی که بسته یا شیشه مخمر شما باز شد، باید مخمر را در یخچال بگذارید یا آن را در ظرف دربسته فریز کنید.

نکته ای که باید در مورد مخمر خود به خاطر بسپارید این است که این مخمر یک موجود زنده است و با گذشت زمان فعالیت خود را از دست می دهد، حتی اگر هرگز در شیشه یا بسته را باز نکرده باشید. بنابراین اگر اغلب پخت نمی کنید، به جای یک شیشه بزرگ مخمر، بسته های مخمر کوچکتر را بخرید.

 

فیلینگ: می توانید مواد پرکننده مختلفی را درست قبل از چرخاندن کروسان ها به آن ها اضافه کنید. شکلات، مربای میوه یا حتی ژامبون و پنیر را امتحان کنید!

 

میزان محصول: برای این میزان مواد لازم، 24 کروسان یا 32 کروسان کوچکتر می توانید تهیه کنید. در تصاویر بالا من 32 کروسان کوچکتر درست کردم.

 

گردآوری : بخش آشپزی موزستان

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×