» علمی و آموزشی » معرفی دانشگاه ها و مراکز علمی » فرصتی طلایی برای تحصیل در چین: آشنایی با بورسیه کنفوسیوس چین
معرفی دانشگاه ها و مراکز علمی

فرصتی طلایی برای تحصیل در چین: آشنایی با بورسیه کنفوسیوس چین

1403/06/31 004

بورسیه کنفوسیس چین فرصتی استثنایی برای دانشجویان بین‌المللی است که به دنبال تحصیل در زمینه زبان و فرهنگ چینی در دانشگاه‌های معتبر چین هستند. در این مقاله از موزستان به بررسی مزایا، شرایط و مراحل درخواست این بورسیه پرداخته‌ایم. این برنامه شامل شهریه، هزینه اقامت و کمک‌هزینه‌های مختلف است.

 

تمام آنچه که باید درباره بورسیه کنفوسیوس چین بدانید: راهنمای جامع

در این مقاله به طور مفصل در مورد بورسیه انستیتو کنفوسیوس، مزایای آن و روند درخواست گام به گام توضیح خواهیم داد.

 

بورسیه انستیتو کنفوسیوس یک بورسیه تحصیلی کامل برای دانشجویان بین المللی است. این بورسیه برای تحصیل زبان و فرهنگ چینی در بیش از 150 دانشگاه چینی ارائه می شود. بورسیه CIS شامل شهریه و هزینه اقامت، بیمه پزشکی و کمک هزینه ماهانه برای هزینه های شخصی می باشد.

 

این بورسیه ها در بین دانشجویان از سراسر جهان بسیار محبوب هستند. انستیتو کنفوسیوس یک نهاد دولتی است که هدف آن ارتقای دانش زبان و فرهنگ چینی در سراسر جهان است.

 

بورسیه های انستیتو کنفوسیوس برای مطالعات دکترای خاص، اقامت تحقیقاتی، شرکت در کنفرانس های بین المللی، دوره های زبان و فرهنگ چینی ارائه می شود. اگر به بورسیه های ارائه شده برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی و محققان علاقه مند هستید، می توانید برای بورسیه های دولتی استان های چین درخواست دهید و بورسیه های کاملاً تامین مالی شده را همراه با محل اقامت، بیمه سلامت و کمک هزینه زندگی ماهانه دریافت کنید.

 

مزایای بورسیه انستیتو کنفوسیوس چین

بورسیه انستیتو کنفوسیوس شامل شهریه و هزینه اقامت (در خوابگاه دانشگاه، در اتاق مشترک با فرد دیگری)، بیمه پزشکی پایه و کمک هزینه ماهانه برای هزینه های شخصی به شرح زیر می باشد:

 

2500 یوان در ماه برای دانشجویان BTCSOL یا دوره زبان و فرهنگ چینی (حدود 350 دلار آمریکا در ماه).

 

3000 یوان در ماه برای دانشجویان MTCSOL (معادل حدود 420 دلار آمریکا در ماه).

 

اخیراً امکان زندگی بورسیه داران خارج از دانشگاه (رد کردن اقامت در خوابگاه دانشگاه) مورد بررسی قرار گرفته است. در این موارد، انستیتو کنفوسیوس ماهانه 700 یوان (به علاوه کمک هزینه ماهانه) برای حمایت از هزینه های اجاره ارائه می دهد.

 

در مورد بورسیه های بیش از یک سال

در مورد بورسیه های بیش از یک سال، انستیتو کنفوسیوس سالانه صلاحیت های اخذ شده توسط ذینفعان را بررسی می کند و برای تمدید بودجه کامل برای سال بعد نتایج برجسته ای را می طلبد. اگر نتایج دانشجو بالاتر از متوسط ​​نباشد، انستیتو کنفوسیوس بورسیه تحصیلی را تمدید نمی کند یا در برخی موارد، بودجه جزئی (که شامل تمام هزینه ها به جز کمک هزینه ماهانه برای هزینه های شخصی می شود) را ارائه می دهد. بسته به کشور مبدا، انستیتو کنفوسیوس هزینه های پرواز رفت و برگشت به/از چین را نیز پوشش می دهد.

 

همچنین بررسی کنید که چگونه برای ویزای دانشجویی چینی درخواست دهید

 دسته بندی ها و مدت زمان بورسیه انستیتو کنفوسیوس

 

 بورسیه های تحصیلی برای مطالعه زبان و فرهنگ چینی. سه نوع وجود دارد:

 

بورسیه های تحصیلی برای یک سال تحصیلی: در مجموع 11 ماه است که می تواند از سپتامبر (تا جولای سال بعد) یا مارس (تا ژانویه سال بعد) شروع شود.

 

بورسیه های تحصیلی برای یک ترم تحصیلی: مدت واقعی بورسیه 5 ماه است. می تواند ترمی باشد که از سپتامبر تا ژانویه (زمستان) یا از مارس تا جولای (تابستان) ادامه دارد.

 

بورسیه های تحصیلی برای تحصیل چهار هفته ای: دوره های یک ماهه در تعطیلات زمستانی در چین (دسامبر-ژانویه) یا در تعطیلات تابستانی (جولای-آگوست) تدریس می شود.

 

درخواست بورسیه کنفوسیوس, الزامات بورسیه کنفوسیوس

 

بورسیه های تحصیلی برای معلمان آینده زبان چینی. سه روش وجود دارد:

 

بورسیه تحصیلی برای تحصیل در رشته کارشناسی ارشد آموزش زبان چینی به عنوان زبان خارجی (MTCSOL): 2 سال تحصیلی طول می کشد.

 

بورسیه تحصیلی یک سال زبان و فرهنگ چینی + 2 سال MTCSOL: در مجموع 3 دوره تحصیلی وجود دارد.

 

بورسیه تحصیلی برای تحصیل در رشته کارشناسی آموزش زبان چینی به عنوان زبان خارجی (BTCSOL): 4 دوره تحصیلی دارد.

 

سه بورسیه CIS برای آموزش معلمان زبان چینی معمولاً در سپتامبر یا مارس آغاز می شود. درخواست این بورسیه ها باید به صورت آنلاین انجام شود. در طول این فرآیند، سیستم این امکان را به شما می دهد تا دو دانشگاه از 150 دانشگاهی که این بورسیه را در سراسر کشور ارائه می دهند، به ترتیب اولویت انتخاب کنید. به دانشگاه هایی که بورسیه انستیتو کنفوسیوس را ارائه می دهند نگاهی بیندازید (برای دسترسی به تمام اطلاعات که به زبان چینی و انگلیسی است ابتدا ثبت نام کنید) و دوره انتخابی خود را پیدا کنید (همه دانشگاه ها همه مدالیته های ذکر شده را ارائه نمی دهند).

 

چگونه برای بورسیه انستیتو کنفوسیوس درخواست دهیم؟

برای درخواست بورسیه انستیتو کنفوسیوس، لطفا مراحل زیر را دنبال کنید:

 

مهلت درخواست: تا ابتدای ماه مه (معمولا روز اول) اگر می خواهید برای بورسیه ای که از سپتامبر شروع می شود درخواست دهید، و تا ابتدای نوامبر اگر می خواهید در ماه مارس شروع کنید.

 

تحویل درخواست ها: اگر دانشجوی انستیتو کنفوسیوس هستید (برای درخواست این بورسیه ایده آل است)، با مسئول بورسیه ها تماس بگیرید. درخواست باید به صورت آنلاین در صفحه رسمی بورسیه های انستیتو کنفوسیوس انجام شود (باید اسکن تمام مدارک از جمله گذرنامه و عکس پاسپورتی را داشته باشید). سپس باید تمام مدارک کاغذی مورد نیاز (ترجیحا نسخه های گواهی شده، زیرا بازگردانده نمی شوند) را ارسال کنید.

 

مسئول بورسیه های انستیتو کنفوسیوس شما مسئول ارسال آنها از طریق پست به مقر هانبان (دفاتر مرکزی انستیتو کنفوسیوس در چین) خواهد بود. اگر دانشجوی انستیتو کنفوسیوس نیستید، می توانید به صورت آنلاین درخواست دهید و مدارک را به نزدیکترین انستیتو کنفوسیوس، سفارت یا کنسولگری چین در کشور خود یا برخی مراکز امتحانی یا موسسات آموزشی در کشور خود که با هانبان مرتبط هستند ارسال کنید.

 

تاریخ نتیجه: نتیجه نهایی دانشجویان بورسیه را می توان در ابتدای ماه جولای (اگر قرار است در سپتامبر شروع شود) یا در ابتدای ژانویه (اگر در ماه مارس شروع شود) در صفحه رسمی بورسیه های انستیتو کنفوسیوس یافت.

 

ارسال مدارک برای پردازش ویزا: مدارک لازم برای پردازش ویزا ظرف 15 روز پس از انتشار نتیجه از طریق پست ارسال می شود. در این مرحله از روند توصیه می کنم صبور باشید، زیرا ممکن است بیش از یک ماه طول بکشد تا نامه را دریافت کنید.

 

همچنین در چین درخواست دهید و فرصتی برای تحصیل در دانشگاه جینان، دانشگاه ژجیانگ، دانشگاه مهندسی هاربین، دانشگاه تیانجین، دانشگاه جیائوتنگ شانگهای و بسیاری دیگر داشته باشید. 

 

شرایط واجد شرایط بودن برای بورسیه انستیتو کنفوسیوس 

در ادامه مدارک و شرایط لازم برای بورسیه انستیتو کنفوسیوس آمده است:

شرایط واجد شرایط بودن

تابعیت چینی نداشته باشید و از سلامت خوبی برخوردار باشید. اگر قصد دارید بیش از شش ماه تحصیل کنید، باید برای پردازش مجوز اقامت خود در چین ثابت کنید که از نظر جسمی و روحی در شرایط خوبی هستید. برای این کار باید پس از رسیدن به دانشگاه مقصد (در زمان درخواست الزامی نیست)، یک نسخه تکمیل شده از فرم پزشکی رسمی چین یا فرم معاینه فیزیکی خارجی را تحویل دهید.

 

متقاضیان باید بین 16 تا 35 سال سن داشته باشند (برای افرادی که در زمان درخواست بورسیه به عنوان معلم چینی کار می‌کنند تا 45 سال تمدید می‌شود). متقاضیان بورسیه کارشناسی نمی‌توانند بیش از 20 سال سن داشته باشند.

 

داشتن مدرک سطح زبان چینی (کتبی و شفاهی HSK و در برخی موارد BCT و BCT شفاهی) ضروری است. این نیاز بر اساس نوع بورسیه تحصیلی است. به عنوان مثال، برای بورسیه تحصیلی برای تحصیل در یک دوره آکادمیک زبان و فرهنگ چینی، شما باید حداقل 180 امتیاز در HSK کتبی و حداقل 60 امتیاز در HSK شفاهی داشته باشید. 

 

حداقل صلاحیت: در مورد بورسیه MTCSOL، ارائه دیپلم و سوابق تحصیلی دوره کارشناسی ضروری است. در مورد بورسیه BTCSOL یا دوره های زبان چینی، باید ثابت کنید که تحصیلات متوسطه خود را تکمیل کرده اید. اگر این مدارک را به زبان انگلیسی یا چینی ندارید، باید ترجمه سوگندنامه شده به یکی از دو زبان را ارائه دهید.

 

نامه توصیه در مورد متقاضیان بورسیه که می خواهند یک دوره چینی یا تحصیل در BTCSOL را مطالعه کنند و دو مورد در مورد متقاضیان بورسیه MTCSOL. این نامه ها باید توسط مسئول انستیتو کنفوسیوسی که از طریق آن برای بورسیه درخواست می کنید امضا شود.

در مورد بورسیه MTCSOL، متقاضیانی که پس از اتمام تحصیلات کارشناسی ارشد در چین شغل استاد زبان چینی را داشته باشند، اولویت خواهند داشت.

 

در مورد بورسیه های یک ترمه یا چهار هفته ای،  متقاضیان باید قبلاً در چین تحصیل نکرده باشند. 

  

سوالات متداول درباره بورسیه کنفوسیس چین

1. بورسیه کنفوسیوس چین چیست؟

بورسیه کنفوسیوس چین یک فرصت تحصیلی کامل برای دانشجویان بین‌المللی است که به منظور تحصیل زبان و فرهنگ چینی در دانشگاه‌های چین ارائه می‌شود. این بورسیه شامل شهریه، هزینه اقامت، بیمه پزشکی و کمک‌هزینه ماهانه برای هزینه‌های شخصی است.

 

2. چگونه می‌توان برای بورسیه کنفوسیوس درخواست داد؟

برای درخواست بورسیه کنفوسیوس، باید به صورت آنلاین از طریق صفحه رسمی بورسیه‌های انستیتو کنفوسیوس اقدام کنید و مدارک لازم را ارسال نمایید. همچنین می‌توانید مدارک را به نزدیک‌ترین انستیتو کنفوسیوس، سفارت یا کنسولگری چین در کشور خود ارسال کنید.

 

3. شرایط واجد شرایط بودن برای دریافت بورسیه کنفوسیوس چیست؟

متقاضیان باید تابعیت غیرچینی داشته و از سلامت خوبی برخوردار باشند. سن متقاضیان باید بین 16 تا 35 سال باشد و برای بورسیه‌های کارشناسی، متقاضیان نباید بیشتر از 20 سال سن داشته باشند. همچنین، مدرک زبان چینی (HSK) و تحصیلات مرتبط نیز مورد نیاز است.

 

4. چه مزایایی از بورسیه کنفوسیوس دریافت می‌شود؟

بورسیه کنفوسیوس شامل پوشش شهریه، هزینه اقامت در خوابگاه دانشگاه، بیمه پزشکی پایه و کمک‌هزینه ماهانه برای هزینه‌های شخصی است. مبلغ کمک‌هزینه ماهانه بسته به نوع بورسیه بین 2500 تا 3000 یوان متغیر است.

 

5. مهلت‌های درخواست برای بورسیه کنفوسیوس چه زمانی است؟

مهلت درخواست برای بورسیه‌هایی که از سپتامبر شروع می‌شود، معمولاً تا ابتدای ماه مه و برای بورسیه‌هایی که از مارس آغاز می‌شود، تا ابتدای نوامبر است. پس از انتشار نتایج، مدارک لازم برای پردازش ویزا باید ظرف 15 روز ارسال شوند.

 

سخن پایانی مقاله درباره ی بورسیه کنفوسیس چین

در نهایت، بورسیه کنفوسیس چین یک فرصت بی‌نظیر برای دانشجویان بین‌المللی فراهم می‌آورد تا در دانشگاه‌های معتبر چین به تحصیل بپردازند و با فرهنگ و زبان چینی آشنا شوند. این بورسیه نه تنها هزینه‌های تحصیل و زندگی را پوشش می‌دهد، بلکه امکان دسترسی به منابع آموزشی و فرهنگی گرانبهایی را فراهم می‌آورد. اگر شما نیز به دنبال گسترش افق‌های علمی و فرهنگی خود هستید، استفاده از این بورسیه می‌تواند گامی مؤثر در مسیر تحصیلی و حرفه‌ای شما باشد.  

 

 

 

  گرد آوری:بخش علمی موزستان

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×