» اخبار » اخبار اقتصادی و بازرگانی » قیمت طلا و سکه امروز ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ / بازار جهانی به بازار داخلی طلا شوک داد
اخبار اقتصادی و بازرگانی

قیمت طلا و سکه امروز ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ / بازار جهانی به بازار داخلی طلا شوک داد

1403/03/12 1051

قیمت طلا و سکه امروز با کاهش ارزش بازگشایی شد. افت قیمت در بازار طلا متاثر از کاهش ارزش طلای جهانی رخ داد. معامله‌گران، موضوع اخبار مربوط به مجرم شناخته شدن ترامپ برای تمام 34 اتهام مطرح‌شده در روز جمعه را در روند کاهشی بازارهای جهانی موثر می‌دانند.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا و سکه در شروع هفته دوم خرداد با کاهش قیمت در تمام قطعات و وزن‌ها بازگشایی شد. این روند کاهشی در حالی رخ داد که روز پنجشنبه و در زمان بسته بودن بازارهای داخلی اونس جهانی طلا در روند افزایشی قرار داشت، اما بعد از انتشار اخبار مربوط به مجرم شناخته شدن ترامپ، طلای جهانی کاهش چشمگیری پیدا کرد و بازار داخلی طلا را با خود همراه کرد.

 

 

 قیمت طلا و سکه,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی

 

معامله‌گران، روند فعلی بازار فلز زرد را طبیعی می‌دانند و معتقدند فعلاً قیمت دلار در روند رنج قرار دارد و بازیگر فعالی برای تعیین قیمت طلا و سکه نیست. قیمت اونس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش روی رقم 2327 دلاری ایستاده و نسبت به روز پنجشنبه 10 خرداد کاهش نزدیک به 18 دلاری دارد.

 

نقره 2500 تومان ارزان شد

قیمت اونس نقره روی رقم 30 دلار و 41 سنتی در حال معامله است و بیش از دو دلار کاهش دارد. قیمت هر گرم نقره 999 در بازار داخلی با رقم 57 هزار و 550 تومانی در حال معامله است و نسبت به آخرین معامله هفته گذشته 2500 تومان ارزان شده است.

 

قطعات کوچک آماده برگشت به کانال پایین‌تر شدند

قیمت سکه امامی امروز شنبه 12 خرداد با کاهش 300 هزار تومانی روی رقم 40 میلیون و 400 هزار تومانی در حال معامله است. سکه‌ بهار با کاهش 215 هزار تومانی با رقم 37 میلیون و 290 هزار تومانی در حال معامله است.

 

 

 

گفتنی است قیمت نیم‌‌‌سکه و ربع‌سکه با کاهش 200 هزار تومانی به‌ترتیب روی قیمت‌های 23 میلیون تومانی و 15 میلیون تومانی در حال معامله است. سکه گرمی بدون تغییر و با قیمت 6 میلیون و 900 هزار تومانی معامله می‌شود.

 

ریتم حباب، در بازار سکه به هم ریخت

قیمت طلا در لحظه نگارش این گزارش کاهشی است. هر مثقال طلای 18 عیار با کاهش 20 هزار تومانی با رقم 14 میلیون و 394 هزار تومانی در حال معامله است. هر گرم طلای 18 عیار با افت پنج هزار تومانی روی رقم سه میلیون و 321 هزار تومانی ایستاده است. قیمت طلای دست دوم نیز با رقم سه میلیون و 279 هزار تومان در حال معامله است.

 

حباب سکه امروز روند متوزانی ندارد. حباب سکه امامی 52 هزار تومان، نیم‌سکه 36 هزار تومان و ربع‌سکه 118 هزار تومان کاهشی شد. حباب سکه‌ بهار 129 هزار تومان و سکه گرمی 40 هزار تومان کاهش پیدا کرد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×