» اخبار » اخبار سیاسی و اجتماعی » مخالفت امامان جمعه با تعطیلی روز شنبه؛ روز تعطیلی دشمن است❗️
اخبار سیاسی و اجتماعی

مخالفت امامان جمعه با تعطیلی روز شنبه؛ روز تعطیلی دشمن است❗️

1403/02/28 1066

  آیت‌الله جعفر سبحانی مرجع تقلید شیعیان در مورد تصویب تعطیلی روز شنبه توسط نمایندگان مجلس در بیانیه‌ای اعلام کرد: در چنین روز‌هایی که دشمن صهیونیست فزون از هفت ماه، به نسل کشی پرداخته و هزاران شهروند غزه را به خاک و خون کشیده است آیا صلاح است در چنین شرایط روز تعطیلی دشمن که شنبه است، در جمهوری اسلامی ایران نیز به رسمیت شناخته شود. دنیای خارج که چشمانشان به ایران اسلامی باز  است در این مورد چگونه داوری می‌کنند و آیا این نشانه غلبه فرهنگ غربی نیست؟ 

 

مخالفت امام جمعه تهران با تعطیلی روز شنبه‌ /شورای نگهبان هنوز فرصت دارد!

خطیب نماز جمعه تهران به مصوبه اخیر مجلس مبنی بر تعطیلی شنبه ها اشاره و تصریح کرد: اجازه بدهید از مجلس بابت تعطیلی روز شنبه‌ها گلایه کنیم به جامعه مومنین برخورد؛ شاید دلایل خود را داشته باشند اما شورای نگهبان فرصت دارد آن را حل و فصل کند.

  

امام جمعه سمنان:تعطیلی شنبه‌ها با هویت فرهنگی ما سازگار نیست/بحران جمعیتی را جدی بگیریم

 خطیب جمعه سمنان با بیان اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رای مردم انتخاب می شوند و وظایفی دارند، گفت: فرایند اضافه شدن تعطیلی یک روز جدید روند قانونی را طی کرد و در صحن علنی مجلس تصویب شد. دولت پنجشنبه را به تعطیلات هفتگی اضافه کرد، اما در مجلس پنجشنبه جایگزین شد که البته این روند قانونی است و حق مجلس بود.

 

وی با اشاره به اینکه به نظر فرهیختگان دارای دغدغه فرهنگی و اجتماعی روز شنبه تعطیلی یهود است، گفت: اظهار عقیده نخبگان کار پسندیده ای است و انتظار از جامعه پویا این است که با وجود مصوبه مجلس، حرف داشته باشد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با بیان اینکه عصر روز پنجشنبه در فضای دینی و عرفی یک مساله هویتی است که مردم سر خاک درگذشتگان می روند و هویت اجتماعی و عرفی پیدا کرده و روز شنبه هم به عنوان روز کاری پذیرفته شده و جاافتاده است، افزود: کارشناسان اقتصادی بیطرف در پاسخ به برخی که ارتباط اقتصادی با دنیا را برای تعطیلی شنبه‌ها مطرح می کنند، گفته‌اند این دلیل دارای آمار دقیقی نیست و از طرفی مشکلات اقتصادی کشور ارتباطی با تعطیل بودن روز شنبه ندارد.

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×