» قیمتها در بازار » سرمایه های دیجیتالی » همه چیز درباره ارز دیجیتال سیف مون (SafeMoon)
سرمایه های دیجیتالی

همه چیز درباره ارز دیجیتال سیف مون (SafeMoon)

1403/02/30 1066

صنعت دیفای با هدف سازماندهی سرویس‌های مبتنی بر ارزهای دیجیتال، یکی از پدیده‌های بزرگ بازارها در سال‌های اخیر است. این صنعت، تاکنون بازیگران موفق و ناموفق زیادی داشته که یکی از مهم‌ترین آنها ارز سیف مون (Safemoon) است که در این مقاله از موزستان به بررسی این ارز دیجیتال می‌پردازیم. 

 

نقد و بررسی کامل ارز دیجیتال سیف مون

با جذب سرمایه‌گذاران بیشتر و بیشتر به سمت ارزهای دیجیتال، هر ساله پروژه‌های زیادی در این حوزه ظهور می‌کنند. آیا همه آنها قابل اعتماد و ارزش سرمایه‌گذاری دارند؟ یک سرمایه‌گذار چقدر می‌تواند انتظار سود داشته باشد و ریسک ضرر چقدر است؟ برای پاسخ به همه این سوالات، جزئیات پروژه، تاریخچه و مشارکت‌ها مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد.

 

ما این عوامل را برای ارز دیجیتال سیف مون (SAFEMOON) که با افزایش قابل توجهی در محبوبیت مواجه شده است، تجزیه و تحلیل می‌کنیم. در این بررسی تحلیلی، شما را با تاریخچه، اهداف و چشم‌اندازهای آینده ارز دیجیتال سیف مون آشنا می‌کنیم.

 

safemoon چیست, ارز سیف مون چیست

 

سیف مون (SAFEMOON) چیست؟

سیف مون در دسته‌بندی ارزهای دیجیتالی قرار می‌گیرد که بر روی یک بلاک‌چین شخص ثالث ساخته شده‌اند. به عنوان یک ارز دیجیتال و پروتکل دیفای (امور مالی غیرمتمرکز)، سیف مون عمدتاً بر روی بلاک‌چین بایننس، زنجیره BNB، مستقر شده است. کلمه سیف مون از ترکیب کلمات «امن» (safe) و «ماه» (moon) ساخته شده است.

 

عبارت «به ماه رفتن» (to the moon) در بین سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال برای اشاره به رشد  ارزش یک دارایی رایج است. بنیان‌گذاران سیف مون دقیقاً خود را در این جایگاه قرار می‌دهند، زیرا معتقدند که ارز دیجیتال سیف مون، که ارز دیجیتال SFM نیز نامیده می‌شود، تحول قابل توجهی را تجربه خواهد کرد. بر اساس این منطق، آنها سرمایه‌گذاران را تشویق می‌کنند تا دارایی‌های خود را تا آنجا که ممکن است نگه دارند. این سیاست تشویقی عمدتاً از طریق شبکه‌های اجتماعی اعمال شده است و همین امر باعث افزایش قابل توجه محبوبیت سیف مون شده است.

 

تاریخچه و بنیانگذاران رمز ارز سیف مون

ارز دیجیتال سیف مون (SAFEMOON) در مارس 2021 توسط تیمی از علاقه‌مندان به بلاکچین و ارزهای دیجیتال وارد بازار شد. در راس این تیم افرادی مانند جان کارونی، مدیرعامل، و توماس اسمیت، مدیر ارشد فنی، قرار دارند. هدف اعلام‌شده بنیان‌گذاران سیف مون ایجاد یک اکوسیستم مناسب برای مشارکت جامعه و تشویق به نگهداری بلندمدت توکن‌ها بود.

 

جان کارونی و تیمش برای تحقق این چشم‌انداز از روش‌های مختلفی از جمله بازاریابی پرحجم و تهاجمی استفاده می‌کنند. اکثر شبکه‌های اجتماعی، به ویژه توییتر، به عنوان ابزاری برای معرفی و محبوب‌سازی سیف مون عمل می‌کنند. به سرعت، توجه سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال به توکن SAFEMOON جلب شد. ارزش بازار سیف مون تقریباً همزمان با شهرتش، با سرعتی چشمگیر افزایش یافت.

 

با این حال، در مقابل این سیاست که به نظر می‌رسد تنها افراد را به خرید سیف مون تشویق می‌کند، به سرعت منتقدانی هم ظهور کردند. برخی منتقدان با استدلال‌های نسبتاً محکمی، این مدل اقتصادی با مشوق‌های فراوان را به‌صورت بالقوه پنهان‌کننده یک استراتژی «پامپ و دامپ» می‌دانند. این استراتژی بر اساس افزایش ارزش یک دارایی خریداری‌شده با قیمت پایین از طریق تبلیغات فریبنده برای فروش مجدد آن با قیمتی بسیار بالاتر عمل می‌کند (باد کردن حباب و ترکاندن آن).

 

همچنین شباهت‌هایی با یک طرح هرمی (پانزی) نیز مورد سوءظن قرار گرفته است. به‌طور کلی، این پروژه به دلیل فقدان فناوری‌های با ارزش ذاتی خارج از اکوسیستم سیف مون مورد انتقاد قرار می‌گیرد. راه‌اندازی کیف پول سیف مون بعد فنی بیشتری به پروژه بخشید، اما انتقادها همچنان وجود دارد.

 

در دسامبر 2021، سیف مون نسخه 2 خود را راه‌اندازی کرد که به‌طور قابل توجهی بر روی بلاک‌چین اتریوم مستقر شد. این انتقال به یک آدرس قرارداد جدید، منجر به به‌روزرسانی قیمت، حجم در گردش و حتی تعداد کل توکن‌ها شد. با این حال، این به‌روزرسانی باعث سردرگمی بیشتر بین سرمایه‌گذاران شد. به‌طور مشابه، داده‌های جدید اعلام‌شده توسط تیم به‌طور کامل قابل تأیید نبوده است.

 

safemoon چیست, ارز سیف مون چیست

 

سیف مون چه ویژگی منحصر به فردی دارد؟

کاغذ سفید سیف مون اشاره می کند که مشکل بزرگ در صنعت نوظهور دیفای، وجود فارم های با درصد بازدهی سالانه (APY) بالا است که دسترسی آسان برای تازه واردان به این حوزه را ندارند. در سیف مون، آنها هدفشان استفاده از ایده پاداش های ایستا (یعنی مشروط کردن پاداش بر حجم معاملات توکن) است تا فشار ناشی از فروش توکن ها را بر روی آن حذف کنند.

 

همچنین، در این کاغذ سفید ذکر شده است که “مکانیزم بازتاب” آنها انگیزه ای برای دارندگان سیف مون ایجاد می کند تا توکن های خود را برای مدت طولانی تری نگه دارند (HODL).  تامین نقدینگی خودکار سیف مون نیز با ایجاد یک کف قیمت/پشتیبان برای دارندگان توکن، ثبات را به پروتکل اضافه می کند. طبق کاغذ سفید آنها، استراتژی سوزاندن دستی سیف مون نیز در بلندمدت به دارندگان توکن سیف مون کمک می کند.

 

امنیت شبکه سیف مون چگونه تامین می شود؟

طبق کاغذ سفید سیف مون، برنامه آنها برای امنیت پروتکل به شرح زیر است:

• سوزاندن تمام توکن های کیف توسعه دهندگان قبل از راه اندازی

• راه اندازی عادلانه بر روی DxSale

• قفل شدن LP (استخر نقدینگی) برای چهار سال بر روی DxLocker

• ایجاد و قفل شدن خودکار یک LP با هر تراکنش بر روی پنکیک سواپ

 

 

چگونه سیف مون (SAFEMOON) کار می کند؟

سازندگان ارز دیجیتال سیف مون (SAFEMOON) برای رسیدن به اهداف تعیین شده خود، چندین مکانیزم تعریف کرده‌اند:

 

پروتکل بازتاب (Reflection Protocol):

این مکانیزم بدون شک عملکرد اصلی اکوسیستم سیف مون است. این پروتکل مالیات تقریباً 10 درصدی را بر روی هر تراکنش با توکن SAFEMOON اعمال می کند. این 10 درصد نگه‌داشته‌شده برای دو هدف در نظر گرفته شده است: 5 درصد توکن‌ها به همه دارندگان سیف مون توزیع می‌شود و 5 درصد دیگر از توکن‌ها (که بخشی از آنها توکن‌های LP یا توکن‌های نقدینگی هستند) باعث تقویت نقدینگی بازار و ثبات قیمت می‌شوند.

 

پنج درصدی که بین دارندگان سیف مون توزیع می‌شود، بر اساس تعداد توکن‌هایی که هر فرد در اختیار دارد، تقسیم می‌شود. بنابراین، پروتکل بازتاب، مکانیزم پاداش برای دارندگان ارز دیجیتال سیف مون است. همچنین این پروتکل، نقدینگی بالایی را برای پوشش نیازهای تراکنش و کاهش نوسانات قیمت، حفظ می‌کند. نیمی دیگر از کارمزد به بایننس کوین (BNB) تبدیل شده و سپس به استخر نقدینگی سیف مون/BNB اضافه می‌شود.

 

ایجاد و قفل شدن LP (Liquidity Pool):

دومین مکانیزم کلیدی که نحوه عملکرد سیف مون را تعیین می کند، قفل شدن نقدینگی است. سیستم سیف مون بخشی از نقدینگی را برای محافظت از وجوه سرمایه‌گذاران قفل می‌کند. بدین ترتیب، سازندگان این ارز دیجیتال قصد دارند اعتماد سرمایه‌گذاران به سیف مون را جلب کنند. از لحاظ تئوری، به دست آوردن توکن‌های LP و قفل کردن آنها به محافظت از اکوسیستم در برابر کلاهبرداری‌های «پامپ و دامپ» کمک می‌کند. بنابراین، توسعه‌دهندگان تنها یک بار می‌توانند نقدینگی را از بازار خارج کنند.

 

سوزاندن توکن (Burning)

در نهایت، مانند بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر، سیف مون نیز از مکانیزم‌های مختلف سوزاندن توکن استفاده می‌کند. سوزاندن توکن شامل عملیاتی است که به تدریج عرضه توکن‌های در گردش را کاهش می‌دهد. به محض راه‌اندازی رسمی سیف مون، حجم مشخصی از توکن‌ها سوزانده شده بود. پس از آن، با انجام تراکنش‌ها، سوزاندن توکن به طور خودکار اتفاق می‌افتد. این فرآیند باعث کمیابی توکن‌ها می‌شود و به احتمال زیاد ارزش آنها را افزایش می‌دهد.

 

این عملیات توضیح داده شده، مربوط به شبکه اصلی میزبان پروژه است. با این حال، از زمان انتقال به V2، ارز دیجیتال سیف مون با بلاک‌چین‌های اتریوم و پالیگان سازگار است. علاوه بر این، با انتقال به V2، چهار عملکرد در هر تراکنش اجرا می‌شود:

• 4 درصد به پروتکل بازتاب اختصاص می یابد.

• 3 درصد صرف خرید توکن‌های LP می‌شود.

• 2 درصد از توکن‌ها سوزانده می‌شوند.

• 1 درصد به صندوق توسعه اکوسیستم سیف مون اضافه می‌شود.

 

از کجا سیف مون (SFM) بخریم؟

از اکتبر 2021، سیف مون (SAFEMOON) بر روی صرافی های متعددی برای معامله در دسترس است، از جمله:

• پنکیک سواپ (نسخه 2)

• دکوین

• گیت.ایو

• بیت مارت

• زد.بی.جی

• بیکی

• ال بنک

• هو

• هات بیت

• مکس سی

• بیت بنز

• بیت رو

• وایت بیت

• کیکس.ایکس

• بیت فارکس

• بهکس

• جوبی

• بی سواپ

 

این ارز دیجیتال با جفت های قیمتی مختلفی لیست شده است، از جمله:

• SAFEMOON/WBNB

• SAFEMOON/USDT

• SAFEMOON/BUSD

برای مشاهده قیمت زنده سیف مون به واحد پول مورد نظر خود، می توانید مستقیما از قابلیت تبدیل کننده در صفحه قیمت سیف مون در CoinMarketCap استفاده کنید. همچنین، می توانید از صفحه اختصاصی تبدیل نرخ ارز استفاده کنید. جفت های قیمتی محبوب سیف مون عبارتند از:

• SAFEMOON/USD

• SAFEMOON/GBP

• SAFEMOON/EUR

 

safemoon چیست, ارز سیف مون چیست

 

سوالات متداول و متفرقه درباره ارز سیف مون

1. آیا Safemoon نیز یک بلاک چین است؟

نه، Safemoon یک بلاک چین نیست. این یک ارز دیجیتال است که بر روی بلاک چین BNB ساخته شده است

 

2. اهداف سیف مون چیست؟

هدف سیف مون ایجاد یک اکوسیستم پایدار و بلندمدت برای سرمایه گذاران است. این پروژه قصد دارد با ارائه فرصت های مختلف کسب درآمد و تشویق دارندگان به نگهداری توکن های خود برای مدت طولانی، به این هدف دست یابد.

 

3. آیا سیف مون یک سرمایه گذاری خوب است؟

مانند هر سرمایه گذاری دیگری، هیچ پاسخ قطعی برای این سوال وجود ندارد. سیف مون یک پروژه نسبتاً جدید با سابقه اثبات شده کوتاهی است. این بدان معناست که خطرات مرتبط با سرمایه گذاری در این ارز دیجیتال بالا است. با این حال، سیف مون همچنین پتانسیل بازدهی بالایی دارد. این پروژه دارای یک جامعه قوی و فعال از سرمایه گذاران است و به طور مداوم ویژگی های جدیدی را به اکوسیستم خود اضافه می کند.

 

3. آیا سیف مون یک طرح هرمی است؟

سیف مون دارای برخی از ویژگی هایی است که با طرح های هرمی مرتبط است، مانند پاداش های ارجاع و تمرکز بر جذب سرمایه گذاران جدید. با این حال، سیف مون همچنین دارای برخی از ویژگی هایی است که با طرح های هرمی مرتبط نیست، مانند یک محصول واقعی (پروتکل بازتاب) و یک نقشه راه توسعه.

 

4. آیا سازندگان Safemoon شناخته شده اند؟

نام‌های پیشرو مرتبط با رمزنگاری SAFEMOON عبارتند از: جان کارونی (مدیر ارشد اجرایی)، توماس اسمیت (مدیر ارشد فنی)، ترور چرچ (مدیر جامعه)، و جک هاینز-دیویس (مدیر عملیاتی). آنها تنها زمانی شناخته شدند که هویت آنها به عنوان بنیانگذاران Safemoon تأیید شد.

 

5. آینده سیف مون چه می شود؟

آینده سیف مون نامشخص است. این پروژه پتانسیل موفقیت را دارد، اما همچنین با خطرات قابل توجهی روبرو است. فقط زمان مشخص خواهد کرد که آیا سیف مون به اهداف خود خواهد رسید یا خیر.

 

سخن آخر

سیف مون یک ارز دیجیتال نسبتاً جدید با سابقه اثبات شده کوتاهی است. این پروژه دارای چندین ویژگی منحصر به فرد است، از جمله پروتکل بازتاب، LP Generation and Lock-in، و Burning. سیف مون پتانسیل بازدهی بالایی دارد، اما خطرات مرتبط با سرمایه گذاری در این ارز دیجیتال نیز بالا است. قبل از سرمایه گذاری در سیف مون، همه عوامل را در نظر بگیرید،

در نهایت، تصمیم گیری با شماست که آیا سیف مون یک سرمایه گذاری مناسب برای شما است یا خیر. قبل از سرمایه گذاری، تحقیقات خود را انجام دهید و فقط پولی را که می توانید از دست بدهید، سرمایه گذاری کنید.

 

گردآوری:بخش سرمایه های دیجیتال موزستان 

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×