» اخبار » اخبار اقتصادی و بازرگانی » ورق a283 gr c چیست؟ 7 عامل تعیین کننده قیمت ورق a283 gr c
اخبار اقتصادی و بازرگانی

ورق a283 gr c چیست؟ 7 عامل تعیین کننده قیمت ورق a283 gr c

1403/07/11 1020

چکیده : ورق a283 gr c یا همان ورق فولاد مبارکه اصفهان از انواع ورق های فولادی کم کربن با استحکام مناسب و انعطاف پذیری بالاست. ورق a283 gr c برای ساختمان سازی و تجهیزات ساختمانی، ساخت قطعات، لوازم خانگی، خودروسازی و ساخت مخازن کاربرد دارد. تنوع در مشخصات فنی، کیفیت و قیمت مناسب باعث شده تا ورق a283 gr c از ورق پرفروش بازار آهن‌آلات باشد.

ورق a283 gr c یا همان ورق فولاد مبارکه اصفهان از انواع ورق های فولادی کم کربن با استحکام مناسب و انعطاف پذیری بالاست. ورق a283 gr c برای ساختمان سازی و تجهیزات ساختمانی، ساخت قطعات، لوازم خانگی، خودروسازی و ساخت مخازن کاربرد دارد. تنوع در مشخصات فنی، کیفیت و قیمت مناسب باعث شده تا ورق a283 gr c از ورق پرفروش بازار آهن‌آلات باشد.

 

در این مطلب می خواهیم به بررسی ویژگی ها، کاربرد و مزایای ورق a283 gr c بپردازیم. نگاهی به فاکتورهای مؤثر بر قیمت ورق a283 gr c بیندازیم. پس اگر به دنبال خرید ورق a283 gr c هستید ادامه مطلب را از دست ندهید.

 

 

ورق a283 gr c چیست؟

ورق a283 gr c یکی از انواع ورق های فولادی با درصد کربن کم، استحکام مناسب و شکل پذیری بالا است. ورق a283 عمدتاً از آهن و کربن تشکیل شده و مقادیر کمی از عناصر دیگر مانند منگنز، فسفر، گوگرد، سیلیکون و مس را داراست. بنابراین در گروه ورق های آلیاژی قرار می گیرد.

 

ورق a283 گرید c با توجه به خاصیت خورندگی کمتر نسبت به ورق آهن سیاه st37 ، جهت ساخت مخازن ذخیره سوخت مانند نفت و بنزین نیز کاربرد دارد. از این رو به آن ورق مخزنی نیز می گویند. استفاده از ورق a283 gr c باعث افزایش طول عمر مخازن ذخیره نفت و بنزین و کاهش استهلاک آن‌ ها خواهد شد.

 

خواص مکانیکی ورق A283

خواص مکانیکی ورق a283 از جمله مقاومت کششی، شکل پذیری و قابلیت ماشین کاری بسته به گرید آن متفاوت است. به طور کلی ورق a283 دارای استحکام کششی و استحکام تسلیم کمتری نسبت به سایر آلیاژها مانند ورق a516 می‌باشد. با این حال، شکل پذیری و جوش پذیری آن بسیار بالا است.

 

باتوجه به ویژگی جوش پذیری عالی ورق A283، برای روش‌های مختلف جوشکاری، مانند جوشکاری قوس الکتریکی، جوشکاری گاز و جوشکاری مقاومتی کاربرد دارد. بنابراین آن رابه‌راحتی می‌توان با سایر فولادهای کربنی یا فولادهای کم آلیاژ، با استفاده از تکنیک‌های جوشکاری مناسب جوش داد.

 

کارخانه‌های تولیدکننده ورق a283

ورق فولادی a283 با توجه به کاربرد و استفاده بالا، در اندازه‌ها و گریدهای مختلف به‌طور گسترده توسط کارخانه‌های داخل و خارج کشور به تولید و عرضه می‌رسد. کارخانه فولاد مبارکه اصفهان و اکسین اهواز از مراکز اصلی تولید و فروش ورق a283 در کشور هستند.

ورق a283 فولاد مبارکه از ضخامت 4 الی 15 میلیمتر برخوردار است. این ورق ها به‌صورت رول و شیت با ابعاد 1.5 در 6 متر تولید و عرضه می‌شود. قیمت ورق a283 گرید c فولاد مبارکه را می‌توانید به‌صورت تلفنی از کارشناسان آلور فولاد استعلام نمایید.

 

ورق a283 gr c اکسین از ضخامت 8 الی 100 میلیمتر تولید می شود. این ورق ها دارای ابعاد 2 در 6 متر و 2 در 12 متر به بازار عرضه می‌شود. برای دریافت قیمت ورق a283 gr c اکسین و سایر جزئیات و مشخصات این نوع ورق می‌توانید با کارشناسان فروش آلور فولاد تماس بگیرید. همچنین مشاوره رایگان انتخاب و خرید محصول مورد نظر خود را دریافت نمایید. برای دریافت مشاوره همین حالا با با تلفن 02188668214 تماس بگیرید.

 

ورق a283 gr c وارداتی

7 فاکتورهای مؤثر بر قیمت ورق a283 gr c

قیمت ورق همانند سایر پروفیل های فولادی بسته به مشخصات فنی متفاوت است. ورق ها ضخیم و سنگین وزن قیمت بالاتری در قیاس با ورق های نازک دارند. نرخ فلزات جهانی به ویژه آهن، نوسانات ارز و دلار، میزان عرضه و تقاضا از دیگر مواردی است که قیمت ورق را دستخوش تغییر می کند. اگر نگاهی به نمودار قیمت ورق a283 gr c بیندازید، تغییرات و نوسانات قیمتی زیادی مشاهده می کنید. چون که فاکتورهای مختلفی در تعیین قیمت اثرگذار است. مهمترین آن ها عبارتند از:

 

1- قیمت جهانی فلزات از جمله سنگ آهن و فولاد
قیمت روز فلزات اساسی نظیر آهن بر هزینه تولید کارخانه ها مؤثر است. در نتیجه افزایش یا کاهش آن بر قیمت تمام شده و هزینه خرید ورق a283 gr c اثرگذار است. برای مثال میزان تقاضای فولاد در بازار ساخت و ساز چین میتواند بر قیمت جهانی فولاد و در نتیجه قیمت ورق a283 gr c در روزهای آینده اثر مستقیم بگذارد.

 

2-قیمت گاز و برق 

گاز و برق به عنوان انرژی های اولیه برای تولید و نورد فولاد می باشند و تاثیر به سزایی بر قیمت مقاطع فولادی دارند در صورت افزایش قیمت انرژی می توان انتظار افزایش قیمت محصول نهایی مانند ورق a283 gr c را داشت.

 

3-مشخصات فنی نظیر ابعاد، اندازه و وزن ورق 

بدون تردید مشخصات فنی نظیر اندازه و ابعاد، یکی از پارامترهای کلیدی در راهنمای خرید ورق a283 gr c است. ورق a283 gr c به شکل رول ورق (کویل) و پلیت فابریک (شیت) به بازار عرضه می شود. عرض استاندارد ورق رول معمولاً 1000، 1250، 15000 و 2000 میلی متر است. ضخامت آن ها نیز بازه 1.5 تا 15 میلیمتر را در بر می گیرد. از حیث طول نیز ورق a283 gr c رول شده، محدودیت خاصی ندارد. توجه داشته باشید هر چه ضخامت ورق a283 gr c کمتر باشد قیمت آن بیشتر می باشد برای مثال قیمت ورق 6 میل ورق a283 gr c از ورق 8 میل ورق a283 gr c گرانتر است.

 

4-تغییر قیمت دلار و نرخ ارز 

نوسانات نرخ ارز تاثیر مستقیم بر قیمت ورق a283 gr c دارد. برای مثال در صورت افزایش قیمت ارز، قیمت مقاطع فلزی نیز افزایش پیدا کرده و در صورت کاهش قیمت ارز، انتظار میرود تا قیمت ورق a283 gr c نیز کاهشی شود.

 

5-میزان عرضه و تقاضا در بازار 

میزان عرضه و تقاضا در بازار یا همان میزان خرید و فروش نیز می تواند قیمت را دچار تغییر نماید. مثلاً افزایش تقاضا همراه با کاهش عرضه در بازار می تواند سبب افزایش قیمت ورق a283 gr c شود.

 

6-هزینه های جانبی نظیر بارگیری و ارسال 

اگر قصد خرید مقاطع فولادی نظیر لوله فولادی، تیرآهن، ورق و یا میلگرد را داشته باشید، هزینه بنگاه داری و بارگیری از دغدغه های شماست. توجه داشته باشید قیمت نهایی خرید شما با توجه به نوع باربری و بارگیری متفاوت می باشد برای مثال یکی از عوامل کاهش قیمت ورق a283 gr c انتخاب باربری و روش بارگیری بهینه می باشد، جالب است بدانید، هزینه ناشی از این امر به فاکتورهای متعددی بستگی دارد. همین تعدد فاکتورهای مؤثر باعث شده تا بنگاه های آهن آلات قیمت های مختلفی ارائه کنند.

 

7-مرکز خرید ورق 

امروزه شرکت ها و مراکز مختلفی اقدام به تهیه و عرضه انواع ورق و آهن آلات می نمایند. توجه به تجربه و سابقه شرکت، تخصصی بودن و همچنین خدمات ارائه شده اهمیت زیادی انتخاب دارد. یک مرکز خرید خوب و مطمئن می تواند اصالت کالا، کیفیت مرغوب، پشتیبانی و رضایت را به همراه داشته باشد.

 

چگونه ورق a283 gr c را با بهترین کیفیت و قیمت خریداری کنیم؟

اگر برای خرید ورق a283 gr c به دنبال شرکتی معتبر و تخصصی هستید، ما در آلور فولاد با تعهد و تخصص و با کمال افتخار در کنارتان خواهیم بود. اما چرا آلور فولاد؟ چون آلور فولاد یک مجموعه تخصصی، جوان و با انگیزه برای ارائه بهترین خدمات در زمینه آهن آلات است. چون در سایت آلور فولاد به آدرس www.alverfoolad.com می توانید قیمت انواع لوله فولادی مانند لوله مانسیمان، لوله گاز، لوله سیاه درزدار و انواع ورق سیاه و ورق آلیاژی مانند: ورق ضد سایش st52 ، ورق a516 ، ورق a283 و سایر قاطع فولادی را دریافت کنید. همچنین از مشاوره تخصصی رایگان بهره مند شده و سفارش خود را با بهترین کیفیت و قیمت در جای جای ایران تحویل بگیرید.

 

 

 

 

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×