» اخبار » اخبار اجتماعی » وکیل ملکی بگیریم؟ وکیل ملکی چه کارهایی انجام می‌دهد؟
اخبار اجتماعی

وکیل ملکی بگیریم؟ وکیل ملکی چه کارهایی انجام می‌دهد؟

1403/02/29 0055

 

در سال‌های اخیر قیمت املاک و مستغلات به شدت افزایش پیدا کرده است و بسیاری از افراد به سختی قادر به خرید مسکن هستند. این در حالی است که تعداد کلاهبرداران ملکی نیز بیشتر شده و در صورت عدم تسلط روی قوانین حقوقی در زمینه ملک، امکان از دست رفتن اموال شما وجود دارد. حال به نظرتان در چنین شرایطی چه باید کرد؟

 

این مسئله در مورد زمین‌ها و املاک شمال، به خصوص مازندران اهمیت دوچندانی دارد؛ زیرا در سال‌های اخیر خرید و فروش ویلا در مازندران و تعداد معاملات ملکی در این استان به طور قابل توجهی افزایش پیدا کرده است. از طرفی، وجود زمین‌های مشکل‌دار و اراضی ملی نیز در شهرهایی نظیر قائمشهر، آمل، بابل، ساری، نور، فریدونکنار و … سبب شده است که در بازار املاک مازندران، کلاهبرداران ملکی فعالیت دوچندانی داشته باشند. بررسی‌های ما نشان داده است که برخی از افراد زمین‌های بدون سند و بدون جواز ساخت را خریده‌اند و اکنون گرفتار مسائل حقوقی آن هستند. به همین دلیل، اگر برای پول و اموال خود نگران هستید، بهتر است قراردادهای ملکی خود را با کمک دکتر زین العابدین فرهادی، بهترین وکیل مازندران تنظیم کنید.

 

ما نیز در این مقاله برخی از پرونده‌های ملکی را با هم مرور کرده و در مورد ضرورت مشورت با یک وکیل خوب ملکی در مازندران صحبت خواهیم کرد؛ شما هم بهتر است در ادامه مقاله همراه ما باشید….

 

دعاوی ملکی به چند دسته تقسیم می‌شوند؟

شاید برایتان جالب باشد که پرونده‌های ملکی جزء پر تعدادترین پرونده‌های حقوقی و کیفری در مراجع قانونی است. گسترده بودن موضوعات ملکی سبب شده است که هر وکیلی قادر به وکالت و پیگیری آن نباشد. علاوه بر آن، قوانین تنظیم شده در حوزه املاک و مستغلات دارای پیچیدگی‌های فراوانی هستند که وکالت آن را سخت و دشوار می‌کند. به همین دلیل همواره توصیه شده است که از وکلای حرفه‌ای و کاربلد برای وکالت دعاوی ملکی استفاده کنید.

 

پرونده‌های ملکی معمولاً دارای ماهیت حقوقی هستند و افراد برای دفاع از حقوق خود تلاش می‌کنند. این در حالی است که برخی از جرایم نیز در حوزه املاک رخ می‌دهد که جزء دعاوی کیفری هستند و افراد مجرم نیز به مجازات‌های مشخص شده خواهند رسید. برخی از مهم‌ترین دعاوی ملکی شامل موارد زیر است:

* دعاوی خلع ید 

* دعاوی رفع تصرف عدوانی 

* دعاوی الزام به تنظیم سند رسمی 

* دعاوی فک رهن 

* دعاوی جعل اسناد ملکی

 

دعاوی خلع ید و رفع تصرف عدوانی از جمله دعاوی حقوقی در زمینه ملک هستند که اکثر پرونده‌های ملکی را شامل می‌شوند. علاوه بر آن، دعوی الزام به تنظیم سند رسمی نیز زمانی مطرح می‌شود که شما بخواهید سند رسمی ملک خریداری شده را از فروشنده بگیرید. دعاوی فک رهن هم برای املاکی به کار می‌رود که در رهن بانک بوده و پس از طی مراحل قانونی باید فک رهن شود. لازم به ذکر است که جعل اسناد ملکی جرم بوده و بر اساس قوانین کیفری در حوزه املاک به آن رسیدگی می‌شود. 

 

وکیل ملکی بگیریم؟

  

چرا باید با بهترین وکیل ملکی مازندران مشورت کنیم؟

همان‌طور که گفتیم، برای انجام معاملات ملکی و خرید و فروش ویلا و آپارتمان در شهرهای شمالی کشورمانند ساری، قائمشهر، آمل، بابل و فریدونکنار بهتر است با وکیل ملکی مازندران مشورت کنید. این وکلا تجربه لازم برای ارائه ادله قانونی در جهت دفاع از موکل را دارند و می‌توانند کمک بزرگی برای حل و فصل مشکلات ملکی شما باشند. نتایج بررسی کارشناسان ما نشان داده است که یک وکیل ملکی مجرب روی قوانین ملکی نیز مسلط بوده و تبصره‌های مختلف آن را به خوبی می‌شناسد. به همین دلیل، مشورت کردن با این وکلا تاثیر قابل توجهی در روند پرونده دارد. از جمله مزایای مشورت با بهترین وکیل و مشاوره ملکی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

* تنظیم قراردادهای ملکی مانند خرید، فروش، رهن و اجاره 

* پیگیری سریع و دقیق پرونده بر اساس قوانین موجود 

* بالاتر رفتن شانس موفقیت در پرونده 

* بررسی تمام راهکارهای قانونی برای دفاع از حقوق موکل 

* امکان تخفیف در مجازات و تبرئه موکل

 

به عبارت دیگر، برای تنظیم قراردادهای ملکی در مازندران و آسودگی خاطر از انجام معامله باید از وکلای پایه یک دادگستری که تجربه کافی در وکالت را دارند، استفاده کنید. حضور این وکلا منجر به بیشتر شدن شانس موفقیت در پرونده و همچنین بررسی تمامی راهکارهای قانونی برای جلوگیری از تضییع حقوق موکل خواهد شد. بنابراین، انتخاب یک وکیل مناسب برای وکالت پرونده‌های ملکی از اهمیت خاصی برخوردار است. در بخش بعدی مقاله با یکی از بهترین وکلای مازندران آشنا خواهیم شد.

 

بهترین وکیل ملکی در مازندران

  

دکتر زین العابدین فرهادی؛ بهترین وکیل ملکی مازندران

دکتر زین العابدین فرهادی وکیل پایه یک دادگستری و عضو سابق کمیته علمی حقوقی کانون وکلای قوه قضاییه در استان مازندران است که کارنامه درخشانی در وکالت دعاوی ملکی از خود بر جای گذاشته است. ایشان به عنوان نویسنده، پژوهشگر برتر حقوقی و استاد دانشگاه روی قوانین ملکی نیز مسلط بوده و قادر به ارائه ادله قانونی محکم در جهت دفاع از موکل می‌باشد. پس به منظور حل مشکلات ملکی خود در استان مازندران بهتر است قبل از هر کاری با دکتر فرهادی مشورت کرده و سوالات حقوقی و کیفری خود را از ایشان بپرسید؛ زیرا حق گرفتنی است!

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×