» اخبار » اخبار پزشکی » چطور واقعا از شنبه شروع کنیم؟
اخبار پزشکی

چطور واقعا از شنبه شروع کنیم؟

1403/03/20 0065

در این بخش درباره کمالگرایی و تعویق انداختن کارها صحبت میکنیم. همچنین علت و راهکارهای این موضوع را بررسی میکنیم. در صورتی که شما نیز درگیر این مشکل هستید تا انتها همراه ما باشید.

چطور واقعاً از شنبه شروع کنیم؟ شروع واقعی از شنبه به معنی ایجاد تغییرات مثبت و پایدار در زندگی است. برای اینکه هفته پرباری را آغاز و ادامه دهید، باید اقداماتی را در دو بخش اصلی ذهن و برنامه‌ریزی انجام دهید. اما رسیدن به این هدف به تنهایی ممکن نیست. به شما توصیه می‌کنیم تا از مشاوران متخصص و کاربلد، مانند فرناز قورچیان، کمک بگیرید. ایشان با ارائه دوره کمالگرایی کمک می‌کند تا تصمیم‌گیری و اقدام و عمل برای شما آسان‌تر شود.

 

 

شنبه‌ای در کار نیست، چرا منتظر بمانیم؟

اغلب ما به تعویق انداختن کارها را به عادت تبدیل کرده‌ایم و همیشه منتظر شنبه رویایی برای شروع هستیم. اما مسئله مهم این است که زمان ارزشمند را با این طرز تفکر از دست می‌دهیم و این موضوع نه تنها مانع از رسیدن به اهدافمان می‌شود، بلکه می‌تواند به عزت نفس و انگیزه ما نیز آسیب جدی برساند. در ذهن همه افراد ریشه دوانده که شنبه یک روز خاص و مجزا است و برای شروع هر کاری ایده‌آل می‌باشد. اما یک ضرب‌المثل قدیمی می‌گوید: (کار را به شنبه موکول نکن!) چرا منتظر شنبه بمانیم وقتی می‌توانیم از همین امروز، همین لحظه شروع کنیم؟ چرا برنامه‌هایمان را به تعویق بیندازیم و به جای انجام دادن، بهانه بتراشیم؟ آیا واقعاً سخت است که از روی مبل بلند شویم و دست به کار شویم؟

 

ذهن انسان عادت دارد که به تعویق انداختن را به عنوان یک راه حل در نظر بگیرد و همیشه با جملاتی مانند فعلاً وقت دارم، از شنبه شروع می‌کنم، الان حوصله ندارم از انجام کار مهم عبور می‌کند.اما این حرف‌ها فقط باعث دور شدن از اهداف مهم می‌شود. حقیقت این است که زمان ایده‌آل برای شروع وجود ندار، بهترین زمان، همین الان است. پس یادمان باشد که هر روز یک فرصت جدید است و هر روزی که می‌گذرد، یک روز از عمر ماست. دریافت کمک از افراد متخصص مانند فرناز قورچیان برای درمان کمالگرایی، کمک می‌کند تا از دام چطور واقعاً از شنبه شروع کنیم؟ رها شوید. فقط باید در نظر بگیرید که هیچکس کامل نیست و با استمرار و تداوم به موفقیت می‌رسید.

 

کمال‌گرایی، قاتل انگیزه‌ها

در دنیای پرمشغله امروز، بسیاری از افراد با چالشی به نام کمال‌گرایی دست و پنجه نرم می‌کنند. کمال‌گراها در تلاش دائمی برای بی‌نقص بودن و انجام هر کاری به بهترین شکل ممکن هستند. این تلاش در نگاه اول بسیار تحسین‌برانگیز به نظر می‌رسد، اما در واقعیت پیامدهای منفی به دنبال داشته و به عنوان بزرگ‌ترین مانع بر سر راه رسیدن به اهداف و آرزوها است. کمال‌گرایی با ایجاد ترس از شکست و به وجود آوردن فشار روانی برای بی‌نقص بودن، انگیزه انجام دادن کارها را از بین می‌برد.

 

معمولاً افراد دچار طرحواره کمالگرایی، دام کارها را به تعویق انداخته و این به مرور زمان باعث انباشته شدن کارها و افزایش استرس و اضطراب آن‌ها می‌شود. ارتباط بین کمال‌گرایی با چطور واقعاً از شنبه شروع کنیم مستقیم بوده و افراد دچار این مشکل مدام کارهای خود را به زمان‌های نامعلوم، به خصوص شنبه، موکول می‌کنند تا با خیالی آسوده کار را بدون نقص آغاز کنند. این شنبه خیالی هرگز فرا نمی‌رسد و فرد در چرخه معیوب به تعویق انداختن کارها گرفتار می‌شود. برای نجات از این چرخه معیوب، شرکت در دوره کمالگرایی که توسط دکتر فرناز قورچیان ارائه شده، توصیه می‌شود.

 

چطور واقعاً از شنبه شروع کنیم؟

اگر متوجه این موضوع شوید که کمال‌گرایی یک افسانه است و هیچ‌کس کامل نیست، در می‌یابید که هیچ کاری بی‌نقص نخواهد بود. مهم این است که یک فرد تمام تلاش خود را برای انجام دادن یک کار بکند و از مسیر لذت ببرد. اگر کمال‌گرایی را رها کنید، می‌توانید به انگیزه‌های خود دست پیدا کرده و به اهداف خود برای داشتن زندگی شادتر برسید. چطور واقعاً از شنبه شروع کنیم؟ پیدا کردن پاسخ این سوال به بسیاری از افراد کمک می‌کند تا به تدریج به اهداف مهم خود دست پیدا کنند.

 

برای اینکه این مسیر را بهتر طی کنید، می‌توانید از راهنمایی‌های دکتر فرناز قورچیان استفاده کرده و برای انجام کارهای کوچک به خود پاداش دهید. قطعاً شروع کار بعد از تعطیلات آخر هفته چالش‌برانگیز بوده و بسیاری از افراد با شروع شنبه دچار بی‌انگیزگی، استرس و اضطراب می‌شوند. اما با کمی برنامه‌ریزی و نگرش مثبت در کنار دریافت مشاوره از افراد متخصص، می‌توانید این چالش را به فرصتی برای شروع قدرتمند هفته تبدیل کنید.

 

در ادامه به چند نکته کاربردی برای شروع واقعی از شنبه می‌پردازیم:

 

برنامه‌ریزی از قبل

قبل از شروع تعطیلات، در پایان وقت کاری، زمانی را برای برنامه‌ریزی دقیق وظایف و اهداف خود در هفته آینده اختصاص دهید. با تعیین لیست کارهای مهم بر اساس اولویت و تعیین زمان انجام هر کدام از تسک‌ها، کارها بهتر انجام می‌شود.

 

تصویری از برنامه ریزی کاری

 

شناسایی و حل مشکل

علت بی‌انگیزگی خود را برای شروع شنبه‌ای هدفمند پیدا کنید. پس از پیدا کردن علت‌ها، راه حل‌هایی برای رفع این مشکلات جستجو کنید. برای غلبه بر ترس خود در شروع کارهای جدید، به تدریج پیش بروید و وظایف را به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم کنید.

 

آماده‌سازی برای هفته پیش رو

در تعطیلات آخر هفته سعی کنید محیط کار خود را مرتب کنید، چرا که در فضای منظم تمرکز افزایش پیدا می‌کند. همچنین تمام فعالیت‌های طول هفته مانند آماده‌سازی لباس‌ها را انجام بدهید تا در زمان خود صرفه‌جویی کنید.

 

ایجاد انگیزه با موسیقی

متناسب با سلیقه شخصی خود، لیست‌های پخش موسیقی انگیزه بخش را آماده کنید، چرا که در شروع کار به شما انرژی بیشتری می‌دهد.

 

شروع آرام و بدون استرس

برای کاهش استرس و اضطراب، روز خود را با یک صبحانه مقوی و ورزش یا مدیتیشن آغاز کنید تا ذهن شما آماده یک روز کاری باشد. به جای بررسی ایمیل‌ها و جستجو در فضای مجازی، لیست کارهای خود را بررسی کرده و بر طبق اولویت شروع به کار کنید.

 

شکرگزاری و قدردانی

به خاطر تمام داشته‌های خود سپاسگزار باشید و حتماً چند دقیقه وقت بگذارید تا هر روز چند مورد از چیزهایی که به خاطر آنها سپاسگزار خداوند هستید را در یک دفترچه یادداشت کنید.

 

تبدیل کردن شنبه به روز مورد علاقه

حتماً یک موضوع یا کار خاص را که مورد علاقه شما است در شنبه انجام بدهید. این مسئله می‌تواند از میل کردن یک وعده غذایی خاص یا تماشای برنامه تلویزیونی شروع شود.

 

دریافت کمک از مشاوران متخصص

یک راهکار مهم و کاملاً تخصصی، دریافت کمک از مشاوران حاذق در این حوزه است. این افراد با ارائه مشاوره یا دوره‌های آموزشی، انجام دادن کارها در زمان مناسب بدون درگیر شدن در اهمالکاری یا کمال‌گرایی را به شما یاد می‌دهند. دکتر فرناز قورچیان با آماده‌سازی دوره کمالگرایی توانسته است به تعداد زیادی از افراد کمک کند تا به جای منتظر ماندن برای رسیدن شنبه موعود، از همان لحظه کار خود را آغاز کنند.

 

تصویر از فردی که دچار کمالگرایی است

 

رازهای غلبه بر تعلل و به تعویق انداختن کارها

آیا تا به حال حسرت روزهای از دست رفته را خورده‌اید؟ به خودتان قول داده‌اید که از شنبه شروع می‌کنید، اما شنبه‌ها به یک چرخه معیوب تبدیل شده‌اند؟ خبر خوب این است که شما تنها نیستید، افراد زیادی درگیر تله شنبه هستند و به همین دلیل کارهای خود را به تعویق انداخته و اهداف و رویاهایشان را به فراموشی می‌سپارند. اما خبر خوب‌تر این است که برای تغییر این نگرش راه حل وجود دارد و با اتخاذ چند گام ساده می‌توانید از این تله رها شده و آینده درخشان‌تری را برای خود بسازید. این راه حل در باور شما قرار گرفته و باید نتایج خود را قبل از دیدن باور کنید. باور کردن با حرف زدن اتفاق نمی‌افتد، بلکه رفتار و عادات هر فرد در تقویت باورها موثر است.

 

بنابراین برای تغییر باورهای خود می‌توانید تنها چند قدم کوچک بردارید:

 

• ایام هفته را فراموش کنید، به خودتان بگویید هر روز شنبه است.

• بر روی عادت‌هایی تمرکز کنید که امکان تغییر آنها به سادگی میسر باشد.

• مسئولیت زندگی خود را بر عهده گرفته و منتظر هیچ‌کسی برای موفقیت نباشید.

• قبل از گرفتن هر تصمیمی لحظه‌ای صبر کرده و عواقب آن را در نظر بگیرید.

 

از همین امروز شروع کنید و به هر چیزی که در ذهن دارید برسید، برای روشن‌تر شدن مسیر خود می‌توانید از آموزش‌های دکتر فرناز قورچیان کمک بگیرید.

 

تصویر از فردی که درگیر کمالگرایی و اهمالکاری است

 

نتیجه‌ گیری

برای گذر از چالش‌برانگیزترین روز هفته، یعنی شنبه، لازم است که نگرش خود را تغییر بدهید و از قبل برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید. همچنین برای افزایش انگیزه فعالیت در روز شنبه، می‌توانید از گوش دادن به یک موسیقی آرامش‌بخش شروع کرده و با مدیتیشن و مراقبه استرس را از بین ببرید. اگر به دنبال راه حل‌های آسان و کاملاً تخصصی هستید که از شنبه به بهترین نحو بهره ببرید، می‌توانید با دکتر فرناز قورچیان ارتباط بگیرید.

 

سوالات متداول

چرا شنبه‌ها برای شروع کار سخت است؟

دلایل مختلفی برای این موضوع وجود دارد، اما از مهم‌ترین آنها کمال‌گرایی و به تعویق انداختن کارها به دلیل ترس از شکست است.

 

چطور می‌توان بدون به تعویق انداختن کارها از شنبه شروع کرد؟

مهم‌ترین نکته این است که از همین امروز شروع کنید و منتظر شنبه یا زمان دیگری نباشید.

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×