» علمی و آموزشی » آیا می دانید ؟ » کلید گنج یابی موفق با خرید فلزیاب
آیا می دانید ؟

کلید گنج یابی موفق با خرید فلزیاب

1403/05/03 1025

 

راهنمای خرید بهترین فلزیاب ها

در دنیای شگفت انگیز گنج ها، دستگاه های فلزیاب و گنج یاب چون راهنمایانی دقیق عمل می کنند که کاوشگران را بسوی و دریچه ای از گنجینه های پنهان در اعماق زمین مبیرند. 

بنابراین انتخاب فلزیاب مناسب، تنها کلید موفقیت در کشف گنج های زیادی در دل زمین است، این مطلب راهنمای جامعی است که به شما کمک می کند بتوانید بهترین فلزیاب مناسب با نیازها و بودجه تان انتخاب کنید.

 

فلزیاب چیست؟

فلزیاب وسیله ای است برای شناسایی فلزات و دفینه های گرانبهای موفون شده، این دستگاه به گو.نه ای طراحی شده است که از میدان های الکترومغناطیسی برای تشخیص وجود اجسام فلزی استفاده می کند. 

از فلزیاب ها می توان برای یافتن فلز در سطح، زیر زمین یا حتی زیر آب استفاده کرد. فلزیاب ها را می توان برای اهداف بسیاری استفاده کرد، مانند: 

فرودگاه ها و اسکن اشیاء غیر مجاز مختلف مانند سلاح 

کاوش و یافتن گنج، سکه، طلا و عتیقه جات

 

بررسی نحوه کار دستگاه فلزیاب

دستگاه های فلزیابی که از امواج الکترومغناطیسی برای یافتن اشیاء فلزی در زیر زمین استفاده می کنند، میتوانند با اندازه گیری تغییرات میدان مغناطیسی زمین، وجود اجسام فلزی را براحتی تشخیص دهند.

 

یافتن گنج فقط در 5 مرحله ساده

مراحل کار دستگاه فلزیاب و گنج یاب برای یافتن گنج به شرح زیر است:

1. ارسال امواج الکترومغناطیسی: این دستگاه در ابتدا با استفاده از کویل فرستنده دستگاه، امواج الکترومغناطیسی را به زمین ارسال می کند.

2. ایجاد میدان مغناطیسی: این امواج پس از ارسال شروع به ایجاد یک میدان مغناطیسی در اطراف کویل مینماید.

3. تداخل با میدان مغناطیسی اشیاء فلزی: درصورتی که در زیر زمین اشیاء فلزی وجود داشته باشد، بین میدان مغناطیسی آن فلزات و میدان مغناطیسی ایجاد شده توسط دستگاه تداخل ایجاد میشود.

4. تشخیص تداخل توسط کویل گیرنده: در این مرحله کویل گیرنده دستگاه بلافاصله این تداخلات را تشخیص داده و به دستگاه میفرسند.

5. تولید سیگنال صوتی: در نهایت دستگاه فلزیاب با تولید سیگنال صوتی یا همان صدای بوق  اپراتور دستگاه  متوجه وجود شیء در زیر زمین میکند.

 

4 عامل مهم در تشخیص عملکرد فلزیاب

بطور کلی میتوان گفت عوامل موثری که نشان دهنده عملکرد انواع دستگاه فلزیاب میباشد و لازم است حتما در زمان خرید فلزیاب به آن توجه گردد؛ به شرح زیر است:

1. نوع فلزیاب:فلزیاب ها انوع مختلفی چون VLF، PI، BFO، چند فرکانسی دارند که:

(Very Low Frequency) VLF: رایج ترین نوع فلزیاب است که، مناسب برای یافتن اشیاء کوچکی مثل سکه ها میباشد.

(Pulse Induction) PI: این مدل دارای حساسیت بیشتری نسبت بهVLF ها هستند، که برای یافتن اشیاء در عمق بیشتر مناسب هستند.

(Beat Frequency Oscillator) BFO:این مدل فلزیابها اغلب به دلیا درصد حساسیت کمتر ارزان تر از مدلهای دارای VLF و PI، میباشد.

چند فرکانسی(multi-frequency): این نوع دستگاه های فلزیابی دارای تطبیق پذیری بالایی هستند که باعث شده برای کاوش در انواع زمین مناسب باشند.

2. عمق کاوش: حداکثر عمقی که یک دستگاه گنج یاب فلزیاب می تواند اشیاء فلزی را کاوش و  را پیدا کند.

3. میزان حساسیت: توانایی دستگاه در تشخیص اشیاء کوچک و عمیق بستگی به میزان حساسیت آن دستگاه دارد. هرچه میزان حساسیت بیشتر باشد بنابراین عمق کاوش نیز بیشتراست.

4. تبعیض فلز: در نظر گرفتن توانایی دستگاه فلزیاب در تمایز قائل شدن بین فلزات مختلف با ارزش و بی ارزش زا تبعیض فلز میگویند.

 

خرید فلزیاب

 

ویژگی های دقیق ترین دستگاه گنج یاب فلزیاب

از آنجایی که انتخاب دقیق ترین دستگاه گنج یاب باتوجه به درنظر گرفتن نیازها و بودجه هر شخص بستگی دارد. بنابراین دستگاه های مختلف گنج یابی گه هر کدام دارای قابلیت ها و قیمت های متفاوت در بازار موجود است.

از جمله فاکتورهای مهم برای انتخاب دستگاه فلزیاب گنج یابی که توصیه میگردد هر کاوشگر به آن توجه میکند عبارت است از:نوع کاوش(فلز، حفره، تونل)، قابلیت های فلزیاب(GPS،اسکن سه بعدی)، برند دستگاه فلزیاب و در نهایت مهم ترین آن قیمت فلزیاب(متناسب با بودجه هر فرد) میباشد.

 

دستگاه گنج یاب تصویری

پیشرفته ترین دستگاه گنج یاب تصویری از تکنولوژی پالس الکترومغناطیسی (Pulse Induction) بهره میبرد، بطور کلی این دستگاه‌ها با فرستادن پالس‌های الکترومغناطیسی به زمین و تشخیص سیگنال‌های بازتابیده شده از زمین، توانایی این را دارند که به شناسایی دقیق فلزات، شیشه، آب و مواد معدنی در عمق های مختلف مورد استفاده بپردازند. این دستگاه ها با قابلیت تنظیم حساسیت و عمق جستجو، اتصال به GPS و سیستم های وایرلس و صفحه نمایش با کیفیت بالا، ابزار قدرتمندی برای جستجوی گنجینه های زیرزمینی هستند.

 

دستگاه گنج یاب

 

بهترین دستگاه گنج یاب تصویری جهان

انتخاب بهترین دستگاه گنج یاب تصویری در هر کجای دنیا حتی کشور ایران، برای هر شخصی متفاوت است و تعریف جداگانه ای دارد. به عبارتی دیگر؛ بهترین دستگاه گنجیابی فلزیابی دستگاهی است که بتواند باتوجه به نیاز و شرایط هر کاربر کارایی مناسبی داشته باشد و مفید واقع شود.

همانگونه که در پاراگراف های بالاتر نیز به آن اشاره شد، برای انتخاب بهترین دستگاه مناسب کاوش خود، باید به فاکتورهایی چون دقت، عمق جستجو، قابلیت تنظیم پارامترهای مختلف و قابلیت اتصال به سیستم‌های مختلف توجه کنید.

 

در اینجا به معرفی قویترین و معروف ترین برند های دستگاه فلزیاب و پیشرفته ترین دستگاه گنج یاب تصویری در جهان میپردازیم:

ماینلب (Minelab) بهترین برند دستگاه گنج یابی

کمپانی Minelab که یکی از بزرگترین و معروفترین شرکت‌های تولید  کننده دستگاه‌های گنج‌یابی میباشد، این شرکت با تمرکز بر تحقیق و توسعه، تلاش می‌کند تا بهترین دستگاه‌های گنج‌یابی را به بازار عرضه کند. دستگاه‌های برند Minelab به دلیل دقت بالا، کیفیت ساخت بسیار خوب، طراحی زیبا و عملکرد عالی، با عنوان بهترین سازنده دستگاه‌های طلایاب و گنج‌یاب در دنیا شناخته شده است.

 

گرت(Garrett)بهترین سازنده دستگاه های گنج یابی

شرکت تولید کننده دستگاه های فلزیاب برند Garrett نیز  یک از بهترین و معروف‌ترین سازنده های دستگاه گنج یاب و طلایاب در جهان است، که دستگاه های عرضه شده به بازار این شرکت طرفداران زیادی دارد. برند گرت دارای قابلیت کارکرد در شرایط سخت، دقت بالا، کارایی خوب، و همچنین قیمت مناسب میباشد که باعث شده جزء محبوب‌ترین دستگاه‌های گنج‌یابی در بازار محسوب شود.

 

نوکتا ماکترو (Nokta Makro) بهترین برند دستگاه های فلزیاب قوی

یکی دیگر از کمپانی های معروف در زمینه ساخت بهترین دستگاه فلزیاب در جهان Nokta Makro میباشد، توکتا ماکترو با عرضه فلزیابهای قدرتمند و حرفه ای متناسب با نیازهای طیف گسترده ای از جامعه و افراد توانسته جایگاه خوبی در بین کاوشگران کسب کند. از ویژگی های برتر دستگاه‌های فلزیاب برند Nokta Makro میتوان به دقت بالا، کیفیت ساخت بسیار خوب، طراحی زیبا و قابلیت کارکرد در شرایط مختلف اشاره کرد.

 

نکات مهم در خرید دستگاه فلزیاب

تیم متخصص گلد اسمیت همیشه به مشتریان و کاربران خود توصیه میکند که در زمان خرید  و استفاده از دستگاه گنج یاب و فلزیاب حتما به نکات زیر توجه کنند:

قبل از استفاده از دستگاه حتما دفترچه راهنمای آن را بدقت مطالعه کنید.

برای آشنای بیشتر با عملکرد و تنظیمات دستگاه حتما آن را در زمین های مختلف تست و آزمایش کنید.

در حین استفاده از دستگاه فلزیاب بهتر است برای تمرکز بیشتر از هدفون استفاده کنید.

قبل از گنج یابی قوانین و مقررات مربوط به کاوش با فلزیاب در کشور ایران را مطالعه کنید.

به هیچ عنوان به آثار باستانی آسیب نرسانید.

بعد از پایان کاوش و یافتن جنگ حفره‌ ها را با دقت پر کنید تا به محیط زیست آسیب نرسد.

 

پیشرفته ترین دستگاه گنج یاب

 

قیمت پیشرفته ترین دستگاه گنج یاب تصویری

در بازار روز، قیمت دستگاه های فلزیاب و گنج یاب تصویری، بوقی و…بسیار متفاوت است، بطور کلی هر دستگاه فلزیاب بسته به برند، مدل، کیفیت و کارایی که دارد میتواند متفاوت باشد، در حال حاضر دربازار ایران شما متوانید برای خرید دستگاه فلزیاب خود از مبلغ 10 میلیون تا سقف 200 میلیون هزینه نمایید.

 

لازم بذکر است که بهترین و پیشرفته ترین دستگاه فلزیابی خصوصا فلزیاب ها و گنج یاب های تصویری که در حال حاضر در بازار وجود دارد، اغلب دارای تکنولوژی‌های پیشرفته‌ی دیجیتالی هستند؛ این دستگاه‌ها از تکنولوژی‌هایی مانند رادار و فرکانس‌های الکترومغناطیسی، نور مادون قرمز و همچنین دوربین‌های تصویری برای تشخیص اجسام فلزی در اعماق مختلف بهره میبرند .

 

توصیه مهندسین شرکت گلد اسمیت برای افرادی که قصد خرید دستگاه گنج یاب تصویری دارند این است که، بهتر است به مواردی مانند عملکرد، قابلیت تنظیم و کاربر پسندی آن توجه کنید، سپس بر اساس نیازهای خود از دستگاه اقدام به خرید کنید.

جهت دریافت کاتالوگ فلزیاب، مشاوره رایگان، اطلاعات دقیق انواع فلزیاب ها وهمچنین قیمت پیشرفته ترین دستگاه گنج یاب تصویری با شماره 09121611094 تماس بگیرید یا در واتساپ یا تلگرام پیغام بگذارید. 

 

goldsmith-co.com :منبع

 

 

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×