» اخبار » اخبار علمی و آموزشی » گروه سینا پک: تسمه، تسمه کش ترانس پک، تعمیرات و ‌تامین قطعات
اخبار علمی و آموزشی

گروه سینا پک: تسمه، تسمه کش ترانس پک، تعمیرات و ‌تامین قطعات

1403/04/11 0039

برای آشنایی بیشتر با فعالیت گروه ما ابتدا باید تعریفی از بسته بندی و تاریخ آن داشته باشیم.

در فرهنگ نامه دهخدا بسته بندی را بستن اشیا متفرق در یک لفاف یا صندوق بیان شده است.

در واقع تعریف جامع و کامل تر آن میشود: « بسته بندی به معنی ساخت یا تهیه یا تعبیه ظرف یا محافظی که سلامت کالای مظروف یا محتوی خود را در فاصله زمانی از تولید، حمل و نقل ، انبار داری و توزیع تا مصرف نهایی حفظ کند و از صدمات، خطرات احتمالی فیزیکی یا شیمیایی جلوگیری کند.»

از دیرباز جوامع بشری با بسته بندی سر و کار داشته اند، هر کدام از جوامع با توجه به منابع روش خاص خود را به کار میگرفتند (نخ با الیاف گیاهی ، کاغذ های ابداعی و …).

بسته بندی در انقلاب صنعتی (قرن 18) دچار تحول شد. هنگامی که کارخانه ها جان تازه ای گرفتند و‌ روز‌ به روز به تعدادشان افزوده می شد، کارگران و کشاورزانی که برای کار به شهر ها می آمدند و طبعا تعداد فروشگاه ها و مغازه ها افزایش می یافت. ابتدا محصولات  در بسته بندی نظیر سبد ها و یا بشکه های بزرگ ارائه میگشت که باتوجه به نیاز طبقات متوسط و کارگران این بسته بندی ها روز به رو کوچکتر میگشت.

اما انقلاب در بسته بندی را می توان در قرن بیستم با ورود پلاستیک که یکی از مشتقات مواد پتروشیمی می باشد دانست.

پلاستیک در شکل های کیسه های پلاستیکی ، نخ ،تسمه و … ارائه شد .

 

تسمه:
تسمه های بسته بندی یکی از موضوعات فعالیت گروه سینا پک می باشد نوع های مختلفی دارد. دو‌ نوع مورد استفاده در بازار ایران PP یا پلی پروپلین و PET  می باشد.

تسمه های PP :
این نوع از تسمه ها در سایز های 5 الی 19 میلیمتر تولید میگردد.وزنی که تسمه های PP قابلیت تحمل آن را دارد(مواد اولیه درجه یک ) برای کوچکترین سایز یعنی 5 حداکثر 40 کیلوگرم و برای سایز 19 تا 220 کیلوگرم می باشد.

تسمه های PET :
تسمه های پت در حال رقابت با تسمه های فلزی می باشد. این تسمه که عموما در ایران در ساخت بطری به کار می رود ، در کوچکترین سایز یعنی 12 قابلیت تحمل وزن 300 کیلوگرم و در سایز 32 قابلیت تحمل وزن تا 1600 کیلوگرم را دارد.

گروه سیناپک با استفاده از مواد درجه یک و با بهره گیری از بروز ترین دستگاه تولید تسمه توانسته تسمه های با متراژ بیشتر و استقامت بالایی تولید نماید که مناسب تسمه کش های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک پرتابل و بادی باشد.این تسمه ها در سایز های 5 الی 19 میلیمتر تولید می گردد.

 چاپ روی تسمه از دیگرخدمات گروه سینا پک می باشد .

 

،تسمه کش های برقی نیمه اتوماتیک,تسمه کش های برقی اتوماتیک,گروه سینا پک

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×