» قیمتها در بازار » سرمایه های دیجیتالی » راهنمای کامل و معرفی بهترین کیف پول تتر برای ایرانی ها
سرمایه های دیجیتالی

راهنمای کامل و معرفی بهترین کیف پول تتر برای ایرانی ها

1403/03/09 0057

 

فرقی نمی‌کند که شما معامله‌گر، هولدر یا ماینر ارز دیجیتال باشید؛ هر فعالیتی که در صنعت رمزارزها انجام می‌دهید، بدون شک بخشی از آن مرتبط با ارز دیجیتال تتر (Tether / USDT) بوده و از این رو، احتمالاً انتخاب بهترین کیف پول تتر برای شما نیز اهمیت زیادی دارد. 

همان‌طور که می‌دانید تتر یک استیبل کوین دلاری بوده و قیمت هر 1 توکن USDT، همیشه برابر با 1 دلار آمریکا است. تتر نوعی ابزار برای حفظ ارزش سرمایه و پوشش در برابر نوسانات شدید بازار ارزهای دیجیتال است و به همین دلیل، انتخاب بهترین کیف پول تتر مسئله‌ای نیست که به‌راحتی از آن عبور کرد. 

 

اما با توجه به این‌که نمونه‌های زیادی از کیف پول‌های ارز دیجیتال در دنیا وجود دارند، شاید انتخاب بهترین کیف پول تتر برای ایرانی ها و به‌ویژه سرمایه‌گذاران تازه‌وارد به این حوزه کمی دشوار باشد. به این ترتیب، تصمیم گرفتیم در این مقاله به شناخت مفهوم کیف پول تتر، معرفی بهترین کیف پول تتر TRC20 و نمونه‌های سخت‌افزاری آن بپردازیم.

 

کیف پول تتر چیست و چه انواعی دارد؟

 

کیف پول تتر چیست

 

کیف پول تتر یک نرم‌افزار یا دستگاه دیجیتال است که ویژه ذخیره و مدیریت ارز دیجیتال تتر (USDT) استفاده می‌شود. شما می‌توانید از طریق یک کیف پول تتر، این رمزارز را ارسال یا دریافت کنید، تراکنش‌های تتری انجام دهید و یا به خرید و فروش تتر در صرافی‌ها بپردازید. 

کیف پول تتر مشابه با کیف پول‌های کاغذی و سنتی، قابلیت نگهداری و خرج‌کردن ارز دیجیتال را دارد. هر کیف پول ارز دیجیتال، دارای یک کلید عمومی (Public Key) بوده که شبیه به شماره حساب بانکی شما عمل کرده و برای دریافت رمزارز با دیگران به اشتراک گذاشته می‌شود؛ همچنین، کیف پول‌ها یک کلید خصوصی (Private Key) نیز دارند که حکم رمز عبور حساب بانکی شما را داشته که متشکل از چندین کلمه است و به هیچ‌عنوان نباید آن را با دیگران به اشتراک بگذارید.

 

اما در مبحث انتخاب بهترین کیف پول تتر برای ایرانی ها، ابتدا باید انواع آن‌ها را بشناسید تا بتوانید بر اساس نحوه فعالیت خود در بازار ارز دیجیتال، مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید. کیف پول‌های ارز دیجیتال تنوع زیادی دارند، اما تمامی آن‌ها به دو دسته کلی کیف پول‌های نرم‌افزاری یا گرم (Software / Hot Wallet) و ‌سخت‌افزاری یا سرد (Hardware / Cold Wallet) تقسیم می‌شوند. این دسته‌بندی، بر اساس قابلیت عملکرد آن‌ها از طریق اینترنت (آنلاین) یا بدون نیاز به اینترنت (آفلاین) صورت گرفته است.

 

کیف پول‌های دسکتاپ (کامپیوتری / Desktop) و تحت وب، دو نوع از کیف پول های نرم افزاری تتر هستند که از طریق کامپیوتر و مرورگر، می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. کیف پول دسکتاپ، نرم‌افزاری است که بر روی کامپیوتر خود نصب می‌کنید و کلیدهای عمومی و خصوصی آن در کامپیوتر شما ذخیره می‌شوند و کنترل کامل دارایی‌ها در دست خودتان است.

 

کیف پول تحت وب (Web Wallet) تتر هم از طریق سرورهای آنلاین و راه دور عمل کرده و با یک مرورگر اینترنتی قابل دسترس است که گزینه مناسبی برای استفاده مکرر و روزمره تتر محسوب می‌شوند. 

 

نوع دیگر کیف پول های نرم افزاری تتر، کیف پول‌های موبایلی (Mobile Wallet) هستند که اپلیکیشن آن‌ها را بر روی گوشی موبایل خود نصب می‌کنید. این کیف پول‌ها معمولاً رابط کاربری ساده‌ای داشته، دانلود و نصب آن‌ها رایگان است و از ویژگی‌های امنیتی نظیر پین‌کد و کد دو عاملی (2FA) نیز پشتیبانی می‌کنند.

 

همچنین، صرافی‌های ارز دیجیتال هم یک کیف پول در اختیار کاربران خود قرار داده که از نوع آنلاین و گرم بوده و جهت انجام معاملات خرید و فروش ارز دیجیتال و انتقال سرمایه مورد استفاده قرار می‌گیرند. این کیف پول‌ها هم بیشتر مناسب فعالیت‌های روزمره و معامله‌‌گری هستند.

 

اما کیف پول سخت افزاری تتر همان‌طور که در بالا به آن اشاره شد، دستگاهی دیجیتال اغلب شبیه به فلش‌های USB است که قابلیت اتصال به کامپیوتر و سایر دستگاه‌های پشتیبانی‌شده را دارد. این کیف پول‌ها با قابلیت عملکرد به‌صورت آفلاین و بدون نیاز به اینترنت، به‌نوعی یک لایه امنیتی مضاعف در مقایسه با کیف پول‌های نرم‌افزاری دارند. 

کیف پول سخت افزاری تتر بیشتر برای ذخیره دارایی در بازه بلندمدت مناسب است. کلیدهای عمومی و خصوصی این کیف پول‌ها نیز به‌صورت آفلاین ارائه شده که این عدم نیاز به اینترنت، به‌طور قابل توجهی امکان هک‌شدن آن‌ها را کاهش داده است. کیف پول‌های سخت‌افزاری بهترین و امن‌ترین گزینه برای ذخیره ارز دیجیتال به‌شمار می‌آیند که البته تهیه آن‌ها رایگان نبوده و بیشتر مناسب افراد باتجربه در این بازار هستند.

 

معرفی بهترین کیف پول تتر TRC20

 

معرفی بهترین کیف پول تتر TRC20

 

تتر TRC20 نسخه‌ای از ارز دیجیتال تتر است که در بلاک چین ترون (Tron) صادر می‌شود و در این شبکه مورد استفاده قرار می‌گیرد. مهم‌ترین مزیت این نسخه از تتر در بلاک چین ترون با استاندارد TRC20، کم‌بودن کارمزد تراکنش‌های آن در مقایسه با سایر شبکه‌های بلاک چین نظیر تتر اتریوم (ERC20) و بایننس (BEP20) است. 

 

این یعنی که پس از انتخاب بهترین کیف پول تتر TRC20 برای خود، حتماً باید توجه داشته باشید که آدرس ارسال یا دریافت تتر شما در کیف پول، مربوطه به شبکه ترون و استاندارد TRC20 باشد. در غیر این صورت و عدم تطابق آدرس‌های ارسال و دریافت تتر، دارایی‌های شما از دست خواهند رفت و بازگرداندن آن‌ها بسیار دشوار و اغلب غیرممکن خواهد بود. در ادامه، به معرفی چند نمونه از بهترین کیف پول تتر TRC20 پرداخته‌ایم که از نوع گرم و نرم‌افزاری هستند. 

تراست ولت (Trust Wallet): کیف پول تراست ولت شاید بهترین کیف پول تتر TRC20 برای ایرانی ها باشد. این کیف پول از هزاران ارز دیجیتال مختلف در بیش از 70 شبکه بلاک چین پیشتیبانی می‌کند و متعلق به بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال دنیا یعنی بایننس (Binance) است. 

در این کیف پول می‌توانید علاوه‌بر انتقال تتر TRC20، خرید و فروش ارز دیجیتال را در صرافی‌های غیرمتمرکز انجام دهید، توکن‌های خود را به‌صورت آنی سواپ (Swap) کنید و حتی به کسب درآمد از طریق استیکینک (Staking) و ذخیره توکن‌های NFT خود بپردازید. استفاده از کیف پول تراست ولت رایگان بوده و نسخه‌های تحت وب و موبایلی آن برای کاربران عرضه شده‌اند. 

اتمیک (Atomic Wallet): کیف پول اتمیک قابلیت‌های فراوانی را در اختیار کاربران قرار داده و مشابه با تراست ولت، یک کیف پول غیرحضانتی (Non-Custodial) است. این کیف پول از چندین دستگاه با سیستم عامل‌های مختلف نظیر ویندوز، اندروید و آی‌او‌اس پشتیبانی می‌کند. همچنین قابلیت ذخیره هزاران ارز دیجیتال از بلاک چین‌های مختلف از جمله تتر TRC20 در این کیف پول وجود دارد.

 

اتمیک (Atomic Wallet)

 

نسخه‌های دسکتاپ و موبایلی کیف پول اتمیک رابط کاربری ساده‌ای دارند و داشبورد این نرم‌افزار، یک نگاه کلی از عملکرد دارایی‌ها به‌شما نمایش می‌دهد. همچنین، امکان مشارکت در استخرهای استیکینگ در این کیف پول وجود دارد و می‌توانید با مراجعه به بخش “ChangeNOW”، توکن‌های خود را با پرداخت کارمزد به‌صورت آنی به ارزهای دیگر تبدیل کنید. 

اکسودوس (Exodus): می‌توان گفت کیف پول اکسودوس بهترین کیف پول تتر TRC20 از نوع دسکتاپ و کامپیوتری است. این کیف پول از بیش از 50 شبکه بلاک چین پشتیبانی کرده و نسخه‌های تحت وب و موبایلی آن نیز عرضه شده‌اند. در این کیف پول مشابه با تراست ولت، امکان استفاده از اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز نظیر صرافی‌ها وجود دارد و علاوه‌بر قابلیت ذخیره NFT در آن، از کیف پول سخت افزاری تتر مانند ترزور (Trezor) نیز پشتیبانی می‌کند.

 

کیف پول اکسودوس حتی صرافی بومی و تعبیه‌شده خود را دارد که نیاز شما به استفاده از صرافی‌های خارجی را از بین می‌برد. این قابلیت باعث شده مدیریت سرمایه شما و خرید و فروش ارز دیجیتال، با سرعت بالاتری انجام پذیرند. همچنین امکان استیک ارزهای دیجیتال برتر بازار نظیر اتریوم، کاردانو، سولانا و . . . در کیف پول اکسودوس وجود دارد.

 

لازم به ذکر است، دانلود و نصب نرم افزار کامپیوتری و اپلیکیشن‌های موبایلی تمامی کیف پول‌های مذکور رایگان است و می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت رسمی آن‌ها، آخرین نسخه منتشرشده را به‌صورت امن دانلود کنید. به‌علاوه بعد از نصب و ورود به هر برنامه، به شما کلید خصوصی کیف پول داده می‌شود که معمولاً متشکل از 12 تا 24 واژه انگلیسی است که باید حتماً از آن بک‌آپ بگیرید یا در محلی امن یادداشت و ذخیره کنید و در معرض دسترس دیگران قرار ندهید.

 

بهترین کیف پول سخت افزاری تتر کدام است؟

 

بهترین کیف پول سخت افزاری تتر

 

همان‌طور که در بالا به آن اشاره شد، علت اصلی امنیتی بالایی که در یک کیف پول سخت افزاری تتر وجود دارد، عدم اتصال به شبکه اینترنت بوده که از این طریق، از خطرات حملات فیشینگ (Phishing) و هک‌شدن در امان است. این باعث شده کیف پول های سخت افزاری ارز دیجیتال، بهترین گزینه جهت نگهداری بلندمدت و حجم بالای سرمایه باشند. در ادامه 3 مورد از بهترین کیف پول سخت افزاری تتر را برای شما معرفی کرده‌ایم.

 

ترزور (Trezor): ترزور یکی از برجسته‌ترین کمپانی‌ها در زمینه تولید کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال به‌شمار می‌آید و طبق گزارشات موجود، مدل T این کیف پول بهترین و کامل‌ترین عملکرد را در برابر سایر محصولات ترزور دارد. ترزور در قالب بهترین کیف پول تتر از نوع سخت افزاری، به‌صورت آفلاین عمل کرد و تایید تراکنش‌ها را بر روی خود دستگاه انجام می‌دهد. مدل T کیف پول ترزور، دارای درگاه کارت حافظه “microSD” جهت ذخیره داده‌های رمزنگاری‌شده است و از طریق پورت C و USB، به گوشی‌های موبایل نیز متصل می‌شود. 

 

امنیت کیف پول ترزور نیازی به تعریف ندارد و از رمزارزها و بلاک چین‌های بسیار زیادی از جمله تتر TRC20 پشتیبانی می‌کند. صفحه لمسی کاربرپسند، استفاده از این کیف پول تتر را بسیار آسان کرده اما باید توجه داشته باشید که راه‌اندازی و استفاده از کیف پول های سخت افزاری، نیاز به دانش و تجربه در حوزه رمزارزها دارد. در صورتی که درگاه USB کیف پول ترزور آسیب ببیند، تنها از طریق کلید خصوصی 12 یا 24 کلمه‌ای می‌‌توانید به سرمایه ارز دیجیتال خود دسترسی داشته باشید.

 

لجر (Ledger): بهترین کیف پول تتر از برند لجر، مدل نانو اکس (Nano X) آن است. لجر در صنعت ارزهای دیجیتال نامی شناخته‌شده و معتبر بوده، دستگاه‌های آن اندازه‌های کوچک داشته و به‌راحتی قابل حمل هستند و مشابه با ترزور، به‌صورت آفلاین عمل کرده و از ارز دیجیتال تتر در شبکه‌های مختلف پشتیبانی می‌کند. این کیف پول لجر قابلیت اتصال از طریق بلوتوث داشته که می‌توان با نصب اپلیکیشن لجر لایو (Ledger Live) روی گوشی موبایل، به‌راحتی تمامی فعالیت‌های خود را پیش ببرید و مدیریت کنید.

 

علاوه‌بر امنیت ذاتی یک کیف پول سخت افزاری، کیف پول لجر رابط کاربری راحتی داشته و کلیدهای فیزیکی تعبیه‌شده روی دستگاه، استفاده از منوهای آن را فوق‌العاده راحت کرده است. تراکنش‌های ارز دیجیتال در این کیف پول نیز به‌طور مستقیم روی دستگاه تایید شده و مناسب نگهداری تتر و سایر ارزهای دیجیتال در حجم‌های سنگین و بازه‌های بلندمدت است.

 

سیف‌پل (SafePal): سومین نمونه از بهترین کیف پول سخت افزاری تتر، سیف‌پل نام دارد. این کیف پول راحتی استفاده و امنیت را با یکدیگر ادغام کرده و علاوه‌بر کیف پول سرد، نمونه‌های نرم افزاری و گرم خود را نیز به بازارها عرضه کرده است. این یعنی که استفاده از کیف پول‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری سیف‌پل به‌صورت همزمان وجود دارد و به یکدیگر متصل شده و همگام‌سازی می‌شوند. 

 

سیف‌پل از بیش از 45 شبکه بلاک چین برتر دنیا پشتیبانی کرده و استفاده از نسخه‌های مختلف تتر USDT در آن نیز امکان‌پذیر است. استفاده از این کیف پول نیازی به احراز هویت و واردکردن اطلاعات شخصی و محرمانه ندارد. ناگفته نماند که بر خلاف کیف پول های نرم افزاری تتر، نمونه‌های سخت‌افزاری شامل هزینه خرید هستند و به‌طور رایگان عرضه نمی‌شوند.

 

در رابطه با انتخاب بهترین کیف پول تتر، باید سبک سرمایه‌گذاری و نیازهای خود در بازار ارز دیجیتال را در نظر بگیرید؛ در صورتی که امنیت بالا مد نظر شما است و سرمایه‌های سنگین در اختیار دارید، کیف پول سخت افزاری تتر برای شما مناسب است؛ اما چنانچه به‌صورت روزانه در بازارها و صرافی‌ها فعالیت می‌کنید یا در این بازار تجربه کمی دارید، بهتر است از کیف پول های نرم افزاری تتر استفاده کنید. ستفاده از کیف پول‌های نرم‌افزاری به‌مراتب ساده‌تر است. 

 

در نهایت، توجه داشته باشید که تمهیدات امنیتی نظیر کد دو عاملی، اثر انگشت و این قبیل لایه‌های امنیتی را در کیف پول‌های خود فعال کنید و عبارت بازیابی یا همان کلید خصوصی چندکلمه‌ای کیف پول تتر خود را، در محلی امن و به دور از دسترس دیگران نگهداری کنید.

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×