» اخبار » اخبار سیاست خارجی » آمریکا: به‌دنبال تقویت تحریم‌های موجود علیه ایران هستیم/ گروه هفت پاسخ ایران به اسرائیل را محکوم کرد
اخبار سیاست خارجی

آمریکا: به‌دنبال تقویت تحریم‌های موجود علیه ایران هستیم/ گروه هفت پاسخ ایران به اسرائیل را محکوم کرد

1403/07/12 1024

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: ما به‌دنبال راه‌های جدیدی برای اعمال تحریم علیه ایران یا تقویت تحریم‌های موجود هستیم.

به گزارش ایسنا، «متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری خود با اشاره به اینکه واشنگتن درباره راه‌های احتمالی پاسخ‌دهی رژیم صهیونیستی به حملات ایران با تل‌آویو به گفت‌وگو می‌پردازد، ادعا کرد: «ما به دنبال راه‌های جدیدی برای اعمال تحریم علیه ایران یا تقویت تحریم‌های موجود هستیم. ما در حال حاضر در حال بررسی این تدابیر هستیم.»

 

میلر در بخش دیگری از اظهارات خود گفت که اقدام رژیم صهیونیستی در «عنصر نامطلوب» اعلام کردن «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل سازنده‌ نیست.

 

وی افزود: «ادامه تعامل اسرائیل با سازمان ملل حائز اهمیت است».

 

گروه هفت: درگیری در سطح منطقه به نفع هیچ‌کس نیست

سران گروه هفت در بیانیه‌ای با اشاره به نگرانی‌های شدید از تشدید بحران‌ها در خاورمیانه، اعلام کردند: درگیری در سطح منطقه به نفع هیچ‌کس نیست.

 

جورجیا ملونی نخست‌ وزیر ایتالیا که کشورش در حال حاضر ریاست دوره‌ای گروه هفت را برعهده دارد، امروز ریاست یک جلسه تلفنی با حضور سران این گروه را برعهده داشت.

 

در بیانیه گروه هفت که بعد از برگزاری این جلسه تلفنی از سوی دولت ایتالیا منتشر شد، آمده است: درگیری در سطح منطقه به نفع هیچ‌کس نیست و راه‌ حل دیپلماتیک همچنان قابل دستیابی است.

 

این بیانیه با تاکید بر لزوم اجرای کامل قطعنامه‌های 2735 (درباره طرح سه مرحله‌ای برای برقراری آتش‌بس در منطقه و آزادی گروگان‌ها) و قطعنامه 1701 (که به جنگ رژیم صهیونیستی و حزب‌الله در سال 2006 پایان داد)، می‌افزاید: سران گروه هفت موافقت کردند که برای کاهش تنش‌های منطقه‌ای در خاورمیانه به طور مشترک کار کنند.

 

بر اساس این بیانیه، سران کشورهای گروه هفت پاسخ مشروع ایران علیه اسرائیل را محکوم کردند.

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×