» اخبار » اخبار بین الملل » نتانیاهو و وزیر دفاع اسرائیل: ترور سیدهاشم صفی الدین موفقیت آمیز بود
اخبار بین الملل

نتانیاهو و وزیر دفاع اسرائیل: ترور سیدهاشم صفی الدین موفقیت آمیز بود

1403/07/18 1018

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی رسما مدعی به شهادت رساندن «سید هاشم صفی‌الدین»، رئیس شورای سیاسی حزب الله لبنان در حمله چندی پیش به ضاحیه جنوبی بیروت شد.

به گزارش شفقنا، نتانیاهو در سخنانی ادعا کرد: «ما توانمندی حزب‌الله را مورد هدف قرار دادیم و نصرالله، جانشین نصرالله و جانشینِ جانشین وی را هم از میان برداشتیم.»

 

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با بیان اینکه حزب الله نسبت به چند سال پیش بسیار ضعیف شده است، مدعی شد: «حزب الله لبنان را به انبار تسلیحات و قلعه عملیات نظامی تبدیل کرده است.»

 

وزیر دفاع اسرائیل: به نظر می‌رسد ترور سیدهاشم صفی الدین موفقیت آمیز بوده است

گالانت در جریان بازدید از فرماندهی شمالی ارتش اسرائیل مدعی شد: «حزب الله اکنون یک سازمان بدون رهبر است، نصرالله حذف شد، جایگزین او نیز احتمالا حذف شده است. این تأثیر چشمگیری بر هر اتفاقی دارد. کسی نیست که تصمیم‌گیری کند، کسی نیست که اقدام کند.» 

 

وی افزود که توانایی‌های قدرت آتش حزب‌الله نیز ضربه سنگینی خورده است.

 

گالانت مدعی شد: اقداماتی که ما انجام می دهیم در سراسر خاورمیانه دیده می‌شود. وقتی دود در لبنان کنار رود، ایران متوجه خواهد شد که با ارزش ترین دارایی خود را که حزب الله است از دست داده است.

 

سیدهاشم صفی‌الدین یکی از مقامات ارشد حزب الله است که به عنوان گزینه احتمالی برای جانشینی حسن نصرالله، رهبر کشته شده این گروه مطرح بود.

 

نتانیاهو وزیران خود را احضار کرد

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم، وزیران را برای رایزنی‌های امنیتی فرا خوانده است که امشب انجام می‌شود.

 

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×