» اخبار » اخبار اجتماعی » نکاتی که قبل از خرید سنگ قبر باید بدانید
اخبار اجتماعی

نکاتی که قبل از خرید سنگ قبر باید بدانید

1403/08/04 1012

خرید سنگ قبر علی رغم اینکه در طی زندگی به ندرت صورت می گیرد، ولی از جمله محصولاتی است که افراد باید موارد مختلفی را ارزیابی کنند تا بهترین خرید را برای خود ثبت کنند.

 

سنگ قبرها را ما برای عزیزانمان تنها یک بار خریداری می کنیم و به همین دلیل باید عوامل چندگانه ای را در نظر داشته باشیم تا خرید ما مادام العمر باشد. از آنجایی که خرید سنگ قبر یک بحث بسیار تخصصی است، باید همیشه با کارشناسان، این بحث رو پیش ببرید که ما هم همین رویه را در پیش گرفتیم.

 

آرام نگین برترین تولید کننده سنگ قبرهای لاکچری

در داخل، مراکز مطمئنی برای خرید سنگ قبر وجود دارد، ولی اینکه یک مرکز به صورت تخصصی بر روی سنگ قبرهای زیبا، مقاوم و با کیفیت کار کند، به ندرت دیده می شود. مجموعه آرمان نگین را باید از جمله مهمترین مراکزی در نظر داشته باشیم که توانسته صنعت تولید سنگ قبر را در ایران به کلی متحول کند. رویکرد متفاوت آرمان نوین در تولید سنگ قبرهای لاکچری سبب شده این صنعت، چرخش جدیدی داشته و ایرانی ها نیز به دنبال محصولات خاص این مجموعه باشند. استفاده از سنگ های با کیفیت و زیبا در کنار طراحی های خاص، این مجموعه را باید یکی از بهترین مراکز تولیدی در نظر بگیریم. حالا بر اساس تجربه مجموعه آرمان نگین، قصد داریم نکاتی که قبل از خرید سنگ قبر باید بدانید را ارزیابی کنیم.

 

نوع سنگ قبر عامل اصلی کیفیت

اولین و کلیدی ترین نکته ای که سبب می شود افراد نسبت به خرید سنگ قبر اقدام کنند، بررسی نوع سنگ قبر است. به صورت کلی ما دارای 4 نوع سنگ قبر هستیم که شامل سنگ قبر گرانیت، سنگ قبر مرمر، سنگ قبر قروه، سنگ قبر نانو است. هر یک از این سنگ قبرها دارای سطح مقاومت خاصی هستند که شما باید تحت تاثیر شرایط محیطی، بهترین را انتخاب کنین. به عنوان مثال، سنگ قبر مرمر تحت تاثیر زیبایی خاصی که دارد، برای بسیاری از ایرانی ها یکی از بهترین گزینه ها به حساب می آید. ولی از نظر مقاومت در برابر سنگ قبر گرانیت، سطح پایین تری دارد.

 

ضخامت سنگ قبر

به غیر از جنس سنگ قبر، عامل دیگری نیز وجود دارد که می تواند بر روی تصمیم شما تاثیر داشته باشد و آن نیز ضخامت سنگ قبر است. معمولا سنگ قبرها با ضخامت های 3 تا 8 سانتی متر هستند که شما باید بر اساس مدل سنگ قبر، شهر مزار و شرایط آب و هوایی آن را انتخاب کنید. ضخامت سنگ قبر از آن جهت اهمیت دارد که سرعت فرسایش سنگ را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد و سبب می شود طول عمر سنگ بیشتر شود.

 

رنگ سنگ قبر

از جمله مولفه های فرهنگی که در هنگام خرید سنگ قبر باید به آن دقت کنید، بحث رنگ است که منزلت و شان متوفی را به مخاطبین نشان میدهد. در سراسر دنیا تحت تاثیر شرایط فرهنگی، بسیاری از افراد، تمایل به خرید سنگ قبر سیاه و سفید دارند. در ایران، داستان تا حد زیادی متفاوت است. در ایران سنگ قبرهای مرمر تنها به رنگ سفید و کرن نیستند و رنگ هایی مانند مرمر هلویی، هویجی و پرتغالی نیز بدست می آید. افراد باید بر اساس معیارهای فرهنگی که در ذهن دارند، بهترین گزینه را انتخاب کرده و برای عزیزان فوت شده خریداری کنید.

شرایط آب و هوایی آرامستان

شاید در هنگام خرید سنگ قبر، کمتر فردی به این مسئله دقت کرده باشد، ولی شرایط هوایی، مستقیما بر روی سرعت فرسایش سنگ تاثیر دارد. آب و هوای بسیار سرد و گرم بر اساس تحقیقات صورت گرفته، می تواند سرعت فرسایش، ترک خوردگی و شکستگی را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. از این روست که افراد در شهرهای اردبیل، تبریز و حتی اهواز باید به دنبال سنگ قبرهایی با ضخامت بالا بگردند.

 

رگ و ریشه سنگ قبر

از اصلی ترین مولفه هایی که سبب می شود زیبایی سنگ قبر به شدت تحت الشعاع قرار بگیرد، بحث رگه دار بودن خود سنگ است. سنگ قبرهای بازار ایران به صورت کلی تحت تاثیر تنوع معادن قرار دارند و هر یک از سنگ ها زیبایی خاصی دارند. سنگ قبرهایی که بدون رگه و ریشه هستند، در ایران به عنوان سنگ قبر سوپر شناخته می شوند و گران ترین سنگ ها در دنیا هستند.

 

نتیجه گیری

در ایران تنوع سنگ قبر بسیار زیاد است و این مسئله تحت تاثیر وجود معادن متنوع در شهرهای مختلف می باشد. به عنوان کسی که عزیزان خود را از دست داده اید، در شرایط بد روحی باید بهترین تصمیم را اتخاذ کنید که در این مقاله ما تلاش کردیم به شما بیشترین کمک را انجام دهیم.

 

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×