» مجله خودرو » دنیای خودرو » با ده دقیقه شارژ ۳۲۰کیلومتر رانندگی کنید!
دنیای خودرو

با ده دقیقه شارژ ۳۲۰کیلومتر رانندگی کنید!

1403/02/18 109

پولستار در طرحی آزمایشی موفق شد درصد شارژ باتری یک خودرو برقی را در 10 دقیقه از 10 به 80 برساند. 

به گزارش خبرآنلاین، پولستار، شرکت سوئدی زیر مجموعه‌ی ولوو، آزمایشی را با یک نمونه‌ی اولیه Polestar 5 انجام داد و شاهد شارژ مجدد باتری آن از 10 تا 80 درصد تنها در 10 دقیقه بود. این میزان شارژ معادل 200 مایل (320 کیلومتر) رانندگی است. پورشه تایکان با باتری 105 کیلووات‌ساعتی این کار را در حدود 18 دقیقه انجام می‌دهد.

  

براساس گزارش زومیت، در خودرو آزمایشی پولستار از باتری مخصوص شرکتی به نام StoreDot استفاده شد. ینس گروت، مهندس ارشد سیستم‌های باتری پولستار، می‌گوید: «این مدرکی است که نشان می‌دهد اکنون می‌توانیم با سرعت‌های بسیار بالا عملیات شارژ سریع را در یک خودرو استاندارد پیاده کنیم. ما به غیر از باتری، چیز جدیدی اضافه نکردیم. فقط باتری، پمپ خنک‌کننده‌ی اصلی و فن وجود داشت.»

 

 خودرو برقی,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی

 

پولستار اعلام نکرده است که آیا قصد دارد از باتری‌های StoreDot در محصولات آینده استفاده کند یا خیر، اما می‌گوید که این آزمایش، پیش‌نمایش «باتری نسل بعدی» را نشان می‌دهد و نتایج اولیه بسیار امیدوارکننده است.

 

انتظار می‌رود خودرو جدید Polestar 5 تا سال 2025 با برد تخمینی 600 کیلومتر فقط با یک بار شارژ و با قیمت پایه‌ی 90٬000 دلار، معرفی و عرضه شود.

 

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×