» اخبار » اخبار فرهنگی و هنری » بهمن فرمان‌آرا: مهرجویی و همسرش سلاخی شدند و ما را دعوت به سکوت می‌کنید؟
اخبار فرهنگی و هنری

بهمن فرمان‌آرا: مهرجویی و همسرش سلاخی شدند و ما را دعوت به سکوت می‌کنید؟

1403/07/26 104

بهمن فرمان‌آرا گفت: مهرجویی و همسرش سلاخی شدند و ما را دعوت به سکوت می‌کنید؟

به گزارش رویداد24، بهمن فرمان آرا در سالگرد قتل داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر گفت: باورم نمی‌شود که یک سال گذشته و هنوز زخم جنایت، جوابی پیدا نکرده است. رفتار با هنرمندان نه قبل از انقلاب و نه بعد از آن خوب نبوده است.

 

بهمن فرمان آرا در ادامه گفت: داریوش آدم استثنایی بود. رشته‌اش فلسفه بود. من نمی‌توانم تصور کنم این قتل به این وحشتناکی اتفاق افتاده باشد و نتوانیم درباره اش حرف بزنیم! 

 

این کارگردان همچنین مرگ پوراحمد را هم مبهم دانست و سخنانش را اینگونه به پایان برد: داریوش همیشه در ذهن من است و متشکرم که آمدید.

 

سروش صحت: این فیلم مهرجویی تنها فیلمی است که مرا دیوانه کرد

سروش صحت با حضور در مراسم اولین سالگرد قتل داریوش مهرجویی گفت: «خیلی مفتخرم و خجالت زده، چون کوچک‌تر از آن هستم که درباره مهرجویی حرف بزنم. وقتی فیلم «هامون» را دیدم، دیوانه شدم. بلافاصله دوباره بلیت گرفتم و رفتم داخل سینما. من پیش از این فیلم؛ خسرو شکیبایی، بیتا فرهی و سرشار را نمی‌شناختم و بعد از آن شناختم. آقای مهرجویی از این مدل معرفی‌ها کم نداشتند.

 

او با اشاره به فیلم‌های مهرجویی گفت: اتفاق عجیب و غریبی که در فیلم‌های ایشان می‌افتد، بد جوری زندگی وجود دارد که داخل وجودمون می‌رود. صحت با بیان اینکه «آقای مهرجویی، سعدی سینمای ایران است» سخنانش را اینگونه به پایان برد: چگونه مهرجویی سال 68 «هامون» را ساخته است که هنوز شکیبایی و فرهی معروف نشده بودند؟! شاید الان هم بشود، اگر بگذارند.

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×