» ورزش و تندرستی » ورزشکاران » بیوگرافی ارسلان کاظمی، بهترین بسکتبالیست
ورزشکاران

بیوگرافی ارسلان کاظمی، بهترین بسکتبالیست

1403/03/16 0052

در این مقاله از موزستان، با بیوگرافی ارسلان کاظمی آشنا می شوید. ارسلان کاظمی نائینی، متولد 2 اردیبهشت 1369 در اصفهان بود. وی بسکتبالیست ایرانی است. ارسلان کاظمی، کاپیتان تیم ملی زیر 18 سال بود و در سن 17 سالگی برای یک فصل بازیکن تیم بزرگسالان ذوب‌آهن اصفهان بود.

 

آشنایی با بیوگرافی ارسلان کاظمی بسکتبالیست

چکیده ای از بیوگرافی ارسلان کاظمی :

نام و نام خانوادگی : ارسلان کاظمی نائینی

تاریخ تولد : 1369/02/02

محل تولد : اصفهان

پست : فوروارد قدرتی

لیگ : لیگ برتر بسکتبال ایران

قد : (2/01 متر)

 

بیوگرافی ارسلان کاظمی :

ارسلان کاظمی در 2 اردیبهشت 1369 در اصفهان متولد شد. بسکتبالیست حرفه‌ای ایرانی ذوب آهن اصفهان از سوپرلیگ بسکتبال ایران است. او بسکتبال کالج را برای تیم های بسکتبال Oregon Ducks و Rice Owls بازی می کرد . او پنجاه و چهارمین انتخاب کلی در درفت NBA در سال 2013 توسط واشنگتن ویزاردز بود و اولین ایرانی بود که به لیگ دعوت شد. حقوق او بعداً به فیلادلفیا 76رز مبادله شد .

 

او کاپیتان تیم ملی بسکتبال زیر 18 سال ایران بود و پیش از این در 17 سالگی برای ذوب آهن اصفهان در سوپرلیگ بسکتبال ایران بازی کرده بود و در فوریه 2008 به آمریکا سفر کرد.  یک خواهر کوچکتر از خود دارد، پدرش یوسف کاظمی بوده و مادرش خانم رویا، لیسانس زبان انگلیسی دارد.

 

ورزش را با فوتبال آغاز کرد و تا 6 سالگی فوتبال بازی می کرد و سپس به تنیس روی آورده و مدتی هم شنا کار کرده و پس از آن والیبال کار کرده و از کلاس چهارم هم تمرکزش را روی بسکتبال گذاشت.

 

او در 17 سالگی در سال 1386 به تیم ذوب آهن رفت و بسکتبال را به صورت حرفه ای کار کرد، پس از بازی یک فصل برای این تیم، مورد توجه مربیان تیم ملی جوانان قرار گرفت.

 

پس از درخشش در تیم جوانان زیر 17 سال ایران در مسابقات قهرمانی غرب آسیا، «آنتونی ابراهیم» گزارشگر لبنانی NBA تحت تاثیر بازی این بسکتبالیست ایرانی قرار گرفت و شرایط سفر ارسلان را به آمریکا فراهم کرد و به او کمک کرد تا در مدرسه مقدماتی «تورث کارولینا» ثبت نام کند.

 

بعد از نقل مکان به آمریکا همزمان با تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی دانشگاه رایس آمریکا همراه با تیم بسکتبال این دانشگاه در رقابت های بسکتبال اتحادیه ورزشی کالج های آمریکا (NCAA) شرکت می کرد. او فارغ التحصیل رشته مدیریت بازرگانی از دانشگاه رایس آمریکا می باشد.

 

خصوصیات اخلاقی ارسلان کاظمی

 

شغل دانشگاهی ارسلان کاظمی :

رایس :

کاظمی، بازیکن بسکتبال ایرانی-آمریکایی، از ایالت اوکلاهما و میسوری به رایس دانشگاه رفت. در سال 2008، او اولین ملی پوش ایرانی شد که بسکتبال دسته یک آمریکا را بازی کرد و به تیم کالج مک مورتری در رایس پیوست. کاظمی با بازی در تیم رایس موفق به کسب نشان شجاعت بسکتبال آمریکا، با تأیید انجمن بسکتبال نویسان این کشور و جایزه ویژه “بین المللی ‌ها” شده بود.

 

دانشجوی سال اول :

در اولین فصل حضورش در رایس، کاظمی میانگین 10.3 امتیاز و 9.1 ریباند در هر بازی را ثبت کرد. او به عنوان عضوی از تیم تمام ستاره های لیگ کنفرانس ایالات متحده آمریکا (C-USA) معرفی شد، در کنار هم تیمی خود حسن وایتساید که در حال حاضر در NBA بازی می‌کند.

 

سال دوم :

کاظمی، دانش آموز دوم، توسط مربیان لیگ به تیم دوم C-USA انتخاب شد. او شروع خوبی را در فصل قبل داشت و میانگین 17.5 امتیاز و 11.14 ریباند را در 14 بازی ابتدایی خارج از کنفرانس به ثبت رساند. کاظمی در این مدت 9 دابل دابل به ثبت رساند که شامل یک بازی 26 امتیازی و 14 ریباندی در مقابل میامی در ACC و یک بازی 19 امتیازی و 17 ریباندی در برابر LSU در SEC بود.

 

در هفته‌های پایانی دسامبر 2010 و ژانویه 2011، کاظمی به عنوان بازیکن برتر C-USA انتخاب شد و اولین و تنها بازیکنی بود که دو هفته متوالی این افتخار را برای آن فصل دریافت کرد. در اولین بازی کنفرانس مقابل دانشگاه تولین، او رکورد 28 امتیازی را ثبت کرد. در ادامه، در 2 فوریه 2011 نیز 19 ریباند گرفت.

 

با وجود این، کاظمی در مجموع 8 دابل دوبل دیگر در بازی‌های کنفرانس ثبت کرد که شامل بازی‌هایی با 28 امتیاز و 13 ریباند در برابر تولین، 17 امتیاز و 13 ریباند در برابر هیوستون، 21 امتیاز و 16 ریباند در برابر SMU و 24 امتیاز و 18 ریباند در برابر SMU بود. در مجموع با 9 دابل دوبل (شامل بازی‌های کنفرانس) و میانگین 13.6 امتیاز و 10.9 ریباند در بازی‌های کنفرانس به فصل پایان داد که این عملکرد او را در بین ده بازیکن برتر Div I قرار داد. این نتایج خوب باعث شد تا او در تیم دوم کنفرانس C-USA قرار بگیرد.

 

بازی او در کنفرانس ایالات متحده آمریکا، او را در تیم دوم کنفرانس 2، درست همانطور که در پیش فصل پیش بینی شده بود، به دست آورد. کاظمی میانگین 15.2 امتیاز و 11 ریباند، در مجموع 487 امتیاز، 120 ریباند تهاجمی، 231 ریباند دفاعی و مجموع 351 ریباند در سال داشت.

 

تیم تمام کنفرانس تنها افتخار کاظمی در فصل 2010–2011 نبود. عملکرد برجسته او باعث شد تا او در چندین تیم منتخب ملی هم قرار بگیرد.

 

ابتدا، کاظمی به همراه دو بازیکن برتر هفته خود و تیم کنفرانس، به تیم دوم اتحادیه ملی مربیان بسکتبال (NABC) برای منطقه 11 معرفی شد. این تیم شامل آرون جانسون از UAB و ویل بارتون از ممفیس بود.

 

سپس، کاظمی به تیم اول تمام بین‌المللی NCAA که متشکل از تریستان تامپسون از تگزاس و نیکولا ووچویچ از USC بود، انتخاب شد.

 

کاظمی همچنین به تیم تمام ناحیه انجمن نویسندگان بسکتبال ایالات متحده (USBWA) در منطقه هفتم راه یافت. این تیم بهترین بازیکنان سال 2010 از جمله رندی کالپپر از UTEP، LaceDarius Dunn از بیلور، و جردن همیلتون از تگزاس را شامل می‌شد.

 

در نهایت، USBWA به کاظمی جایزه شجاع ترین سال 2010-2011 را اهدا کرد. کاظمی سومین دریافت کننده این جایزه شد. دیو رز ، مربی BYU ، و کلوین دیویس از ایالت سن دیگو دو برنده دیگر در سال های گذشته بودند.

 

جوایز ارسلان کاظمی

 

اورگن :

پس از پایان سال تحصیلی خود، کاظمی به دانشگاه اورگن منتقل شد. NCAA به دلیل مخالفت‌های رایس، معافیت سختی به کاظمی داد، به این معنی که او می‌توانست فوراً بازی کند، بدون اینکه نیازی به یک سال استراحت داشته باشد. این معافیت به دلیل ادعای کاظمی مبنی بر تجربه تبعیض در زمان عضویت در تیم بسکتبال رایس صورت گرفت.

 

با توجه به درخواست کاظمی برای معافیت از سختی کار، ریک گرینسپن، مدیر ورزشی رایس، اظهارات توهین آمیزی را متوجه کاظمی، هم تیمی‌هایش و یک دستیار مربی به نام مارکو مورکوس کرده است. یکی دیگر از هم تیمی‌های کاظمی به نام عمر عربی نیز معافیت سختی دریافت کرد و بلافاصله توانست برای دانشگاه کالیفرنیای جنوبی بازی کند.

 

در پی این اتفاقات، Morcos اخراج شد و از آن زمان شکایتی را مبنی بر وجود محیط کاری خصمانه در رایس به کمیسیون فرصت های شغلی برابر ارائه کرد، اگرچه Morcos هیچ مدرکی دال بر چنین رفتاری ارائه نکرد. کاظمی در مورد معافیت از مشقت اظهار نظر نمی کند و رایس قاطعانه این اتهامات را رد کرده است. ادعاهای معافیت از سختی که توسط کاظمی و اورابی مطرح شده بود توسط NCAA مورد بررسی قرار نگرفت، که این معافیت ها را به دلیل اعتراضات رایس اعطا کرد.

 

کاظمی در مورد معافیت از مشقت اظهار نظر نمی کند و رایس نیز این اتهامات را رد کرده است. ادعاهای معافیت از سختی که توسط کاظمی و اورابی مطرح شده بود، توسط NCAA مورد بررسی قرار نگرفت و این معافیت‌ها صرفا به دلیل اعتراضات رایس اعطا شده بود.

 

کاظمی فصل بزرگسالی موفقی را با تیم دانشگاه اورگن پشت سر گذاشت. او به طور میانگین تقریبا دو رقمی امتیاز و ریباند به دست آورد. کاظمی توانست اردک ها را به مسابقات Sweet Sixteen قهرمانی بسکتبال مردان NCAA هدایت کند. در این مسابقات، او به طور میانگین 15 ریباند، 10 امتیاز و 2.3 پاس گل در هر بازی کسب کرد. متاسفانه، آنها در نهایت توسط کاردینال های قهرمان لوئیزویل حذف شدند.

 

فعالیت های ارسلان کاظمی

 

شغل حرفه ای ارسلان کاظمی :

کاظمی توسط واشنگتن ویزاردز با انتخاب 54 در درفت NBA در سال 2013 انتخاب شد. حقوق او بعداً در شب درفت به فیلادلفیا 76ers منتقل شد. کاظمی به اولین بازیکن ایرانی الاصل تبدیل شد که توسط یک تیم NBA دعوت شد. او در سال 2013 برای لیگ تابستانی NBA به 76ers پیوست و میانگین 4.6 امتیاز و 4.6 ریباند در پنج بازی به دست آورد. سام هینکی، مدیر کل سیکسرز، علیرغم پتانسیل نشان داده شده کاظمی در لیگ تابستانی، گفت او نیاز به یک سال کار بر روی بازی خود در جای دیگری دارد و سپس آن زمان را خواهیم داشت که موقعیت او را ارزیابی کنیم.

 

در نتیجه، کاظمی برای فصل 2013-2014 به ایران بازگشت و با تیم پتروشیمی بندر امام قرارداد بست. در جولای 2014، او دوباره به 76ers در لیگ تابستانی NBA پیوست. در سپتامبر 2014، کاظمی با تیم اژدهای سر به فلک کشیده چونگ کینگ در لیگ بسکتبال چین قرارداد امضا کرد. در 27 بازی برای این تیم، او میانگین 15.0 امتیاز و 13.7 ریباند در هر بازی کسب کرد.

 

در ژوئیه 2015، کاظمی دوباره به 76ers برای لیگ تابستانی NBA 2015 پیوست، جایی که او در ریباند برتر از بازی در مقابل بوستون سلتیکس بود. در 29 سپتامبر 2015، پس از اینکه 76ers از حق پیش نویس او انصراف داد، او قراردادی با آتلانتا هاوکس امضا کرد. او در 10 اکتبر پس از حضور در یک بازی پیش فصل توسط هاوکس کنار گذاشته شد. دو روز بعد، هیوستون راکتس او را معاف کرد و او به تیم آنها پیوست. او در 24 اکتبر پس از حضور در یک بازی پیش فصل توسط راکت ها کنار گذاشته شد. در 29 دسامبر، با امضای قرارداد با ثامن مشهد و پیوستن به تیم همراه با مهران حاتمی، مربی سابق پتروشیمی بندر امام، به زادگاهش ایران بازگشت.

 

کاظمی فصل 2018-2019 را با مهرام تهران بی سی سپری کرد و میانگین 9.6 امتیاز، 10.6 ریباند، 2.5 پاس منجر به گل و 2.2 توپ ربایی در هر بازی به دست آورد. او در 7 سپتامبر 2020 با کمیدور تهران بی سی قرارداد امضا کرد.

 

حرفه بین المللی ارسلان کاظمی :

کاظمی به عنوان کاپیتان تیم زیر 19 سال ایران با کسب 16/6 امتیاز و 12/2 ریباند، در هر بازی و 3 پاس گل هدایت تیم ملی ایران را برعهده داشت و بهترین گلزن این تیم در مسابقات جهانی زیر 19 سال فیبا در سال 2009 در اوکلند نیوزلند شد.

 

کاظمی در سال 2010 یکی از 12 بازیکن اصلی تیم ملی ایران در مسابقات جام جهانی بسکتبال در استانبول بود. وی در طول این رقابت‌ها، با میانگین 12 امتیاز، 7.4 ریباند و 0.4 پاس منجر به گل در هر بازی، یکی از بازیکنان موفق تیم ملی ایران به شمار می‌آمد. همچنین، با ثبت 2.8 استیل در هر مسابقه، وی بهترین استیلر رقابت‌های جام جهانی بسکتبال 2010 بود.

 

کاظمی پس از چندین اجرا چشمگیر مورد تحسین رسانه های بین المللی قرار گرفت. مجله SLAM، کاظمی را به عنوان یکی از 5 بازیکن برتر درفت NBA که در مسابقات شرکت می کنند، رتبه بندی کرد.

حضور ارسلان کاظمی در NBA :

ارسلان کاظمی در درفت سال 2013 و در پیک 54 به واشینگتن ویزارد پیوست؛ ولی این بازیکن از واشینگتن به فیلادلفیا سونی سیکسرز ترید شد و دومین ایرانی لقب گرفت که تا به حال توانسته به لیگ NBA راه پیدا کند.

 

سال 1398 در 29 سالگی به تیم مهرام تهران ملحق شد و پس از یک سال به تیم شیمیدر قم رفت و از سال 1400 هم عضو تیم بسکتبال ذوب آهن اصفهان می باشد.

 

ازدواج ارسلان کاظمی :

ارسلان کاظمی چند سالیست که ازدواج کرده و زندگی متاهلی دارد، ثمره این زندگی موفق هم یک فرزند دختر می باشد.

 

تاریخچه فعالیت ارسلان کاظمی

 

خصوصیات اخلاقی ارسلان کاظمی :

من مودبم و در مدرسه درسخوان بودم، با همه می گویم و می خندم اما از آدم هایی که زود فامیل می شوند خوشم نمی آید، خصوصیات بدم هم این است که همیشه فکر می کنم خودم درست می گویم و حرف باید حرف من باشد البته آنقدرها هم بد نیست.

 

بهترین دانک یک دهه اخیر جهان :

سال 2020 دانک کاظمی مقابل یونان در رقابت های بین قاره ای انتخابی المپیک 2016، به عنوان بهترین «دانک» یک دهه اخیر بسکتبال جهان توسط سایت فدراسیون جهانی بسکتبال (فیبا) انتخاب شد.

 

(دانک) نوعی پرتاب و یکی از قواعد بازی در بسکتبال می‌ باشد به این صورت که بازیکن در هوا پریده و با دو یا یک دست لبه‌ های حلقه بسکتبال را گرفته و توپ را در داخل آن قرار می‌ دهد

 

جدیدترین تصاویر ارسلان کاظمی

 

تاریخچه فعالیت :

 

موارد برجسته و جوایز فعالیت :

لیگ برتر بسکتبال ایران قهرمان (1393)

 

گردآوری: بخش ورزشی موزستان

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×