» اخبار » اخبار اجتماعی » جام ۳ هزار ساله حسنلو به دید عموم گذاشته می‌شود
اخبار اجتماعی

جام ۳ هزار ساله حسنلو به دید عموم گذاشته می‌شود

1403/02/27 1013

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: به‌مناسبت روز جهانی موزه‌ها و هفته میراث‌فرهنگی، جام طلای حسنلو از 29 اردیبهشت تا 4 خرداد ماه در موزه باستان‌شناسی ارومیه به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین از آذربایجان‌غربی، مرتضی صفری اظهار کرد: پس از گذشت چندین سال بار دیگر جام زرین حسنلو نقده به آذربایجان‌غربی منتقل می‌شود و در موزه باستان‌شناسی ارومیه به نمایش درمی‌آید، علاقه‌مندان به مشاهده این اثر نفیس تاریخی می‌توانند از ساعت 9 صبح تا 19 عصر به موزه ارومیه واقع در خیابان دانشکده مراجعه کنند.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی افزود: در حال حاضر 50 اثر تاریخی در سطح استان در حال مرمت هستند و خوشبختانه با توجه ویژه مسئولان استانی در سال گذشته اعتبارات ما نسبت به سال‌های ماقبل 5 برابر شده است.

 

صفری خاطرنشان کرد: در موزه باستان‌شناسی ارومیه 25 هزار شی تاریخی وجود دارد که تنها 10 تا 15 درصد آنها در معرض نمایش قرار گرفته و برای به نمایش درآمدن آنها نیاز به توسعه 3 برابری فضای موزه هستیم که برای این منظور اجرای پروژه توسعه موزه در سال جاری در دستور کار قرار گرفته است.

 

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×