» اخبار » اخبار گوناگون » مدیتیشن شکرگزاری خدا صبح با صوت فارسی و با کیفیت + 25 جمله کوتاه
اخبار گوناگون

مدیتیشن شکرگزاری خدا صبح با صوت فارسی و با کیفیت + 25 جمله کوتاه

1403/03/20 0078

 

مدیتیشن شکرگزاری خدا صبح هنگام موجب یادآوری نعمات، زیبایی‌ها و نقاط مثبت زندگی برای فرد می‌شود و این خود منجر به افزایش نیروی زندگی، عشق، انگیزه و امید در فرد برای ادامه روز است. شما می‌توانید با توجه به زندگی شخصی خود، شغل، خانواده، سلامتی، اقتصاد، چالش‌ها و… جملات منحصر به فردی را برای شکرگزاری کردن پیدا کرده و در تمرین مدیتیشن شکرگزاری استفاده کنید. همچنین اپلیکیشن و سایت آرامیا برای تسهیل تمرینات شما صوت‌هایی را برای مدیتیشن شکرگزاری خدا صبح فراهم کرده‌اند. در نظر داشته باشید که برخی اثرات تمرینات مدیتیشن کوتاه مدت و برخی بلند مدت هستند، پس باید در انجام تمرینات استمرار داشته باشید.

 

صوت: 

 

مدیتیشن شکرگزاری

 

مدیتیشن شکرگزاری

 

Studies have shown that feeling thankful can improve sleep, mood and immunity. Gratitude can decrease depression, anxiety, difficulties with chronic pain and risk of disease. If a pill that could do this, everyone would be taking it. 

ترجمه:  مطالعات نشان داده شکرگزاری می‌تواند خواب، خلق و خو و ایمنی بدن را بهبود ببخشد. قدردانی می تواند افسردگی، اضطراب، مشکلات ناشی از درد مزمن و خطر ابتلا به بیماری را کاهش دهد. اگر قرصی می‌توانست این کار را انجام دهد، همه آن را مصرف می‌کردند! منبع: mayoclinichealthsystem

 

انسان موجود فراموش‌کاری است که با غرق شدن در کار و تحصیل و دغدغه‌های زندگی، گاه فراموش می‌کند که از چه نعماتی برخوردار است. گاه حتی چیزهای ساده‌ای که زندگی را برایش آسان می‌کند نمی‌بیند و از کنار آن‌ها می‌گذرد اما زمانی که آن‌ها را از دست می‌دهد تازه متوجه ارزش و جایگاه ساده‌ترین چیزها در زندگی‌اش می‌شود. حتما برای شما پیش آمده که احساس کنید دقیقا در آن چند ساعتی که آب محله به دلیل تعمیرات قطع شده است، تمام کارهایتان معطل است و تا قبل از آن اصلا توجه نکرده بودید که هر زمان نیاز داشت باشید می‌توانید با باز کردن شیر، از آب تمیز استفاده کنید.

 

یا شاید پیش آمده تا مدت‌ها بعد از پیچ خوردن مچ پا، نتوانسته‌اید با دوستان خود به پیاده روی یا کوهنوردی بروید و حسرت همراهی آن‌ها را خورده‌اید در صورتی که در روزهای عادی اصلا متوجه نعمت بزرگ سلامتی و راه رفتن خود نبوده‌اید و ناخودآگاه به سادگی از کنار آن عبور می‌کردید. مدیتیشن شکرگزاری تمرینی است که فرصت دیدن، درک کردن و قدردانی از نعمات کوچک و بزرگ زندگی را برای ما فراهم می‌کند.

 

فواید مدیتیشن شکرگزاری خدا صبح

اگر بخواهیم به‌شکل اصولی شکرگزاری و سپاسگزاری را به جای بیاوریم، به نحوی که واقعا باعث شود نگاه‌مان به زندگی تغییر کرده و احساس خوبی پیدا کنیم، باید آن را به‌شکل دقیق انجامش بدهیم! در واقع شکرگزاری بابت داشتن خانواده، انتخاب خیلی خوبی است. اما زمانی واقعا قدردان داشته‌های‌مان خواهیم بود که بدانیم دقیقا بابت چه چیزی که در خانواده‌مان وجود دارد، شکرگزاریم؟ پس در ادامه به سراغ جملات و متن‌های سپاسگزاری می‌روم که کمی شما را به فکر بیندازد.

 

مدیتیشن انواع مختلفی دارد و به طور کلی می‌توان گفت فواید مدیتیشن بسیار زیاد است، از سلامت جسم و روان گرفته تا رها شدن از استرس و اضطراب، بهبود علائم افسردگی، خواب بهتر و… که می‌توانید در اپلیکیشن آرامیا مقالات مرتبط را بخوانید و با صوت‌ها و ویدیوهای موجود، تمرینات مدیتیشن را پیش ببرید؛ اما مدیتیشن شکرگزاری خدا صبح از فواید منحصر به فرد دیگری نیز برخوردار است. در این بخش به اختصار به بررسی فواید مدیتیشن شکرگزاری خدا صبح می‌پردازیم:

جلوگیری از بروز استرس و اضطراب در روز

آغاز پرانرژی صبح و روز جدید

ذهن آگاهی بیشتر در طول روز

قدردانی از نعمات مختلف

بالا بردن خلق

افزایش خوش بینی و مثبت نگری

آماده و پذیرای شرایط مختلف شدن در طول روز

بهبود سلامت جسمانی

انگیزه و انرژی بیشتر

افزایش انعطاف پذیری

تاب آوری

بهبود قدرت تفکر و خلاقیت

افزایش قدرت تصمیم گیری

حل مسئله بهتر

بهبود ارتباطات فرد

و… 

مراحل مدیتیشن شکرگزاری خدا صبح

 

مراحل مدیتیشن شکرگزاری خدا صبح

 

شما می‌توانید در هر زمان و مکانی به شکرگزاری از خدا و قدردانی بابت داشته‌های خود بپردازید تا حس خوب ناشی از آن در زندگی‌تان جریان یابد اما قرار دادن تمرینات مدیتیشن شکرگزاری در روتین زندگی شما منجر می‌شود شکرگزاری را فراموش نکنید و با داشتن برنامه ثابتی برای آن، همواره و هر روز از فواید جسمانی و روانی آن بهره ببرید. مراحل انجام مدیتیشن شکرگزاری خدا صبح عبارت‌اند از:

 

1_ انتخاب زمان مناسب

سعی کنید حداقل نیم ساعت قبل از تایم معمول و همیشگی بیدار شوید تا زمان لازم را برای تمرین کنید. اصراری به سحرخیز شدن شما وجود ندارد زیرا به اجبار بیدار شدن در صورتی که خواب کافی را دریافت نکرده باشید، باعث می‌شود احساس خوبی به تمرین شکرگزاری نداشته و آن را شبیه به تمرینی اجباری ببینید؛ و این اصلا هدف ما نیست. پس انتخاب زمان مناسب به دست شماست. زمانی که در آن کاملا بیدار باشید، عجله نداشته باشید و بتوانید چند دقیقه در آرامش تمرین کنید.

 

2_ انتخاب مکان مناسب

موقعیتی از خانه را برای تمرین انتخاب کنید که در آن تنها باشید، صدای اضافه‌ای وجود نداشته باشد، بتوانید در موقعیت راحتی بنشینید و ترجیحا بتوانید از نور خورشید، صدای پرندگان و هوای بیرون نیز استفاده کنید.

 

3_ تنفس صحیح دیافراگمی

در ابتدا چشم‌های خود را ببندید تا محرک‌های کمتری در جهت حواس‌پرتی ادراک کنید. حال نوبت به نفس کشیدن صحیح می‌رسد. تنفس صحیح دیافراگمی، تنفسی است که در آن به جای قفسه سینه، شکم شما در حین نفس کشیدن بالا و پایین می‌شود. در آغاز تمرینات برای اطمینان از درست بودن روش می‌توانید یک دست خود را بر قفسه سینه و دست دیگر را بر روی شکم خود قرار دهید تا فرایند تنفس را کنترل کنید. اکنون بر تنفس تمرکز کنید. ورود و خروج هوا به ریه‌ها و جریان آن را دنبال کنید و سعی کنید کاملا بر آن متمرکز بمانید. این تمرین را تا چند دقیقه و منظم شدن تنفس و آرام شدن بدن خود انجام دهید.

 

4_ حواس‌پرتی

 

حواس‌پرتی

 

ذهن انسان تمایل دارد همواره چیزی برای پردازش داشته باشد به همین دلیل طبیعی است که عوامل درونی (مانند افکار) و عوامل بیرونی (مانند انواع اشیا و صداها) موجب حواس‌پرتی شما شوند، پس خودتان را برای پرش ذهنتان سرزنش نکنید. هر بار که حواس‌پرت شدید، تلاش کنید عوامل محرک را کنار زده و مجدد بر فعالیت و تمرین خود تمرکز کنید. همچنین شما می‌توانید برای تمرکز بیشتر بر تمرین، از آهنگ مدیتیشن شکرگزاری استفاده کنید.

 

5_ شکرگزاری

حال تلاش کنید موقعیت‌های مختلف زندگی و نعماتی که دارید را به خاطر بیاورید. هر چیز کوچک و بزرگی که در روند زندگی شما نقش داشته، مسیر زندگی شما را هموارتر کرده یا درسی برای آینده شما شده است، مستحق قدردانی و شکرگزاری از خدا است.

 

6_ خروج از حالت مراقبه و مدیتیشن

اندکی صبر کنید، در این فاصله سعی کنید حواس پنج‌گانه خود را کم‌کم به محیط معطوف کنید. صداهای مختلف را بشنوید، زمین را لمس کنید، بوها را استشمام کرده و یواش ‌یواش چشم‌های خود را باز کنید. اکنون زمان این است که روز خود را با انرژی و انگیزه بیشتر آغاز کنید.

 

جملات کوتاه شکرگزاری خدا صبح

 

جملات کوتاه شکرگزاری خدا صبح

 

شرایط و موقعیت زندگی هر فرد با دیگری متفاوت است به همین هم می‌توان گفت نحوه شکرگزاری و جملاتی که افراد در شکرگزاری صبح خود استفاده می‌کنند نیز منحصر به فرد است. پس بهتر است تلاش کنید زندگی خود را از موقعیت‌های مختلف مانند شغل، تحصیل، سلامتی، وضعیت اقتصادی، خانواده، امنیت، شادی و… مشاهده کرده و جملات شخصی خود را در مراقبه استفاده کنید. در این بخش تعدادی مثال برای ایده گرفتن شما در جهت ساختن جملات شخصی‌تان ارائه شده است:

خدایا شکر بابت توانایی راه رفتن و دویدن.

خدایا شکر بابت داشتن خانه‌ای که پس از خستگی از کار روزانه می‌توانم در آن استراحت کنم.

خدایا شکر بابت داشتن خانواده‌ای همراه.

خدایا شکر بابت داشتن نعمت دیدن طبیعت و آسمان زیبا.

خدایا شکر بابت عاشق شدن و عشق ورزیدن.

خدایا شکر بابت داشتن فرصت زندگی در روزی دیگر.

خدایا شکر بابت داشتن فرزندانم.

خدایا شکر که توانایی فکر کردن و تصمیم گیری دارم.

خدایا شکر که فرصت تجربه شرایط جدید و کسب تجربه را پیدا کردم.

خدایا شکر که می‌توانم درآمد کسب کرده و آن را خرج کنم.

خدایا شکر بابت داشتن دوستانم که در شادی و غم کنارم هستند.

خدایا شکر که می‌توانم غذا بخورم و از مزه آن لذت ببرم.

خدایا شکر که خواهر یا برادری دارم که با وجود تمام دعواها، پشتوانه گرم من است.

خدایا سپاس برای طلوع خورشید و فراهم کردن فرصت حیات در این سیاره.

خدایا سپاس که در شرایط سخت زندگی همراهم هستی.

خدایا سپاس که توانستم از یکی از چالش‌های زندگی‌ام سربلند بیرون بیایم.

خدایا شکر که توانایی شنیدن صدای فرزند خود را دارم.

خدایا شکر که فرصت زندگی کردن و کسب تجربه در کنار پدر و مادر را به من دادی.

خدایا سپاس از فرصت تفریح و مسافرت در دنیای طبیعت.

خدایا شکر بابت شغلی که دارم.

خدایا شکر بابت تمام سختی‌هایی که از دل آن‌ها درس زندگی برایم ایجاد شد.

خدایا شکر بابت درک احساسات خوب و بد مختلف که از واقعیت‌های زندگی است.

خدایا شکر بابت زنده بودن و زندگی کردن.

خدایا شکر برای توان حرکت کردنم به سمت اهداف بزرگ‌تر.

خدایا شکر بابت انگیزه‌های کوچک و بزرگ زندگی

 

چند نکته تکمیلی در ارتباط با مدیتیشن شکرگزاری خدا صبح

 

مدیتیشن شکرگزاری خدا صبح

 

در کنار مطالعه این مطلب و اجرای تمرینات مدیتیشن شکرگزاری نکات زیر را نیز مدنظر داشته باشید:

سعی کنید تمام جملاتی که برای شکرگزاری بیان می‌کنید را از ته دل احساس کنید و به آن باور داشته باشید.

در نظر داشته باشید که شکرگزاری نوعی خودگویی مثبت است و بیان نقاط مثبت زندگی یا نگاه کردن به نیمه پر لیوان منجر می‌شود تا ذهنیت شما مثبت نگر شده و تاب آوری بیشتری در مواجهه با مسائل مختلف داشته باشید.

می‌توانید دفترچه یادداشتی برای شکرگزاری خود کنار گذاشته و جنبه‌های مثبت زندگی خود را در آن یادداشت کنید. گاهی که انسان در زندگی با شرایط بسیار دشوار مواجه می‌شود، ناخودآگاه ذهنش در سختی‌ها غرق شده و از نعمات و خوبی‌های زندگی‌اش غافل می‌شود. مطالعه مجدد دفترچه موجب یادآوری نعمات و خوبی‌های زندگی شده و انگیزه شما را برای مقابله با شرایط دشوار کنونی بالا می‌برد.

می‌توانید در هر ساعت و مکانی که احساس تهی بودن، غم یا پوچی داشتید، چند دقیقه را به مدیتیشن شکرگزاری سپری کنید تا مجدد انگیزه زندگی پیدا کرده و زیبایی‌های زندگی را به خود یادآوری کنید.

 

کلام آخر

مدیتیشن شکرگزاری خدا صبح هنگام موجب افزایش قوا و انگیزه فرد برای کار و تلاش در روز می‌شود و انجام مکرر آن در روتین روزمره، موجب جریان حس خوب زندگی و انگیزه در سراسر زندگی فرد می‌شود.

 

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×