» ورزش و تندرستی » زیبایی اندام » انتقال چربی به صورت؛ نحوه انجام، عوارض و کاربرد آن
زیبایی اندام

انتقال چربی به صورت؛ نحوه انجام، عوارض و کاربرد آن

1403/02/19 0011

با بالا رفتن سن، بافت چربی صورت کم میشود که افتادگی پوست و شلی و چین و چروک را بیش تر میکند ، بدین ترتیب پرتر بودن صورت سبب جوانتر شدن آن میشود و اینجاست که اهمیت تزریق چربی در پوست بدن مشخص میشود .

 

آیا میدانید بدون افزایش وزن می توانید صورت و دستهای خود را چاقتر و جوانتر کنید؟ آیا تا به حال عکس تزریق چربی دیده اید؟ آیا میدانید همیشه بعد از کاهش وزن ، نخستین جایی که لاغرتر میشود و دچار شلی و افتادگی می شود همان صورت و پشت دست شماست؟ آیا میدانید پیری صورت در برخی اشخاص به علت کاهش چربی زیر پوست است و نه صرفا پیری خود پوست ؟

 

با بالا رفتن سن، بافت چربی صورت کم میشود که افتادگی پوست و شلی و چین و چروک را بیش تر میکند ، بدین ترتیب کشیدن و بالا بردن پوست سبب جوان سازی کلی نمی شود. گاهی وقت ها سفت تر و کشیده تر نمودن پوست سبب جوانتر شدن آن نمی شود بلکه پرتر بودن صورت سبب جوانتر شدن آن میشود و اینجاست که اهمیت تزریق چربی در پوست بدن مشخص میشود . 

 

بعضی از مزایای تزریق چربی 

– ظاهری زیبا که سبب افزایش اعتماد به نفس شما در ارتباطات اجتماعی و روابط با همسرتان خواهد شد. 

– این شیوه بافت پوست را بهبود می بخشد .

– بهبود تن پوست و جوانسازی پوست 

– چربی ناخواسته می تواند از یک ناحیه دیگر بدن شما گرفته شود و می تواند یک محل دیگر را برجسته تر کند .

– استفاده از پرکننده های طبیعی احتیاج به یک بار هزینه کردن دارد و در مقایسه با دیگر پرکننده ها که باید هر چند ماه یک بار مجدد انجام شوند، شیوه باصرفه ای است .

– تغییر شکل و بدترکیبی های بوجود آمده در بدن می تواند اصلاح شود .

– چربی انتقال یافته به ناحیه صورت می تواند 3 تا 5 سال دوام داشته باشد .

– چربی برداشت شده از قسمت دیگر بدن شما، ایمن ترین پرکننده موجود در بازار است 

– در این شیوه، بدن شما نیازی به تطابق با یک ماده خارجی دیگر ندارد .

– چربی می تواند  تقریبا به هر منطقه از بدن شما تزریق شود .

 

انتقال چربی،تزریق چربی،کاهش چربی زیر پوست،مزایای تزریق چربی

 

مرحله های تزریق چربی 

 

عمل تزریق چربی، دارای چند مرحله است:

1- اول چربی موردنیاز برداشته میشود .

در مرحله نخست از عمل تزریق کردن چربی، اول پس از مشخص شدن اندامی که از آن چربی خارج خواهد شد، چربی موردنیاز به وسیله یک سوزن کوچک زیر پوستی برداشته میشود . ( شیوه لیپوساکشن) این مرحله با دقت زیادی انجام می گیرد زیرا بافت و سلول های چربی ابداً نباید اسیب ببینند.

 

همچنین موقع استفاده از سوزن، پزشک متخصص این عمل را با نهایت دقت انجام میدهد که بافت چربی اسیب نبیند. همچنین باید بدانید که اندازه چربی خارج شده از بدن فرد، بسیار کم میباشد . برخی ها فکر میکنند که پس از خارج شدن چربی از بدن، آن ها به اندازه قابل توجهی لاغر خواهند شد در صورتیکه این فکر درست نیست. 

 

2- آنگاه چربی خارج شده جدا میشود . 

برای عمل تزریق چربی، صرفا به سلول های چربی احتیاج است و نه موادی که به آن ها چسبیده اند. بدین ترتیب باید چربی را از مایعات و موادی که در کنار چربی هستند جدا کرد. برای این کار از دستگاه سانتریفیوژ استفاده میشود . سانتریفیوژ با تولید سرعتی بسیار زیاد، باعث بوجود آمدن نیروی گریز از مرکز میشود و به همین خاطر می تواند چربی را جدا و خالص سازی کند. 

 

3- عمل تزریق چربی شروع میشود . 

پس از اینکه چربی خالص سازی شد، تزریق چربی به اندام هدف آغاز خواهد شد. در این مرحله، پزشک متخصص شما، با یک نوع سرنگ مخصوص، چربی را به اندام های مشخص شده تزریق میکند تا بتوان به نتیجه خوب و دلخواه رسید. 

 

موردهای منع تزریق چربی چیست؟ 

1- مشکلات انعقادی خون( مصرف داروهای ضد انعقاد، هموفیلی و…) 2- اختلال های سوخت وساز چربی 3- بیماری های شدید داخلی 4- عفونت حاد یا نارسایی ارگان های داخلی 5- سابقه ترومبوز وریدهای عمقی پاDVT و یا آمبولی ریوی 6- بیماران لاغر7- ضعف در سیستم ایمنی( دیابت کنترل نشده) 8- بیماری عروق کرونر 9- HIV 

 

انتقال چربی،تزریق چربی،کاهش چربی زیر پوست،مزایای تزریق چربی

 

مهم ترین کاربرد های تزریق چربی در زیبایی 

برطرف کردن  خط خنده و اخم 

پرحجم کردن لبها 

پرحجم کردن گونه ها 

رفع مشکلات چانه و فرم دهی آن 

از بین بردن چین وچروک صورت 

اصلاح جای زخم، فرو رفتگی ها 

زاویه دار کردن فک تحتانی 

صورت کشیده را بصورت گرد درآوردن 

پر کردن فرو رفتگی های شقیقه در اثر پیری ویا لاغری 

پر کردن گود رفتگی چشمها 

لیفت ناحیه میانی صورت 

 

تزریق چربی بهتر است یا ژل؟ 

در آخر باید بدانید هیچگاه نمی توان ذکر کرد تزریق ژل بهتر است یا چربی، باتوجه به وضعیت هر فرد پزشک باید تشخیص دهد که آیا ژل مناسب است یا چربی. این نکته را نباید فراموش کرد که تزریق ژل هیالورونیک اسید به گزارش جامعه جراحان زیبایی امریکا دومین عمل پرطرفدار جهان بعد از تزریق بوتاکس است. 

 

ولی خب بطور خلاصه باید بدانید تزریق چربی احتیاج به شرایط دشوارتری دارد، مثل استریلیزاسیون و… که اینها به خودی خود سبب افزایش چند برابری هزینه تزریق چربی در در برابر ژل میشود ، ولی در برخی افراد بنا به علل گوناگون به تشخیص پزشک امکان تزریق ژل نمی باشد و بهتر است از چربی استفاده شود.

 

ماندگاری چربی چه مدت میباشد؟ 

همان طور که می دانید افرادی که تصمیم لاغری دارند، دغدغه سوزاندن چربی ها را دارند. این نوع اشخاص با ورزش کردن و … تلاش در از بین بردن و یا سوزاندن چربی ها هستند. بدین ترتیب چربی ها، من جمله چربی شکم و… با ورزش کردن از بین میرود . بدین ترتیب چربی های تزریق شده هم از بین خواهند رفت.

 

اینکه چربی ها چه موقع از بین بروند به شما و فعالیت شما بستگی دارد. همچنین چربی ها جذب بدن میشوند که این هم یک عامل اساسی برای ماندگاری چربی است. ولی در کل، تزریق چربی، یک عمل ماندگار است که معمولاً چند سال طول میکشد که اثرآن بطور کامل از بین برود. 

 

گردآوری: بخش ورزشی موزستان

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×