» ورزش و تندرستی » زیبایی اندام » شیر بخورید تا عضلانی شوید
زیبایی اندام

شیر بخورید تا عضلانی شوید

1403/02/28 1017

 

 

قسمتی از مطالعات انجام شده در رابطه با خوردن شیر پس از تمرینات سنگین با وزنه نشان می دهد که شیر باعث می شود تمرین کنندگان چربی بیشتری از دست بدهند (بسوزانند).

 

محققان ، 55 جوان بین 18 تا 30 سال را در 3 گروه قرار دادند و آنها را به مدت 12 هفته و در هر هفته 5 روز تحت تمرینات سخت با وزنه قرار دادند و تمریناتشان را مطابق برنامه دنبال کردند. در حین تمرین شرکت کنندگان گروه اول از 2 فنجان شیر رقیق شده و بسیار کم چربی ، گروه دوم از جوشانده سبوس با همان مقدار پروتئین و انرژی و گروه سوم از نوشیدنی های کربوهیدراتی با همان مقدار پروتئین استفاده می کردند که تقریبا معادل 600 تا 700 میلی لیتر از نوشابه های نمونه مشابه ورزشی است.

 

به محض پایان یافتن مطالعات ، محققان دریافتند گروهی که در حین تمرین شیر می خورند 2 برابر بیشتر چربی از دست داده اند (حدود 2پوند). این در حالی بود که گروه مصرف کننده نوشیدنی های کربوهیدراتی یک پوند از چربی شان کم شده و گروه مصرف کننده جوشانده سبوس هیچ چربی از دست نداده بودند.همچنین گروه مصرف کننده شیر نسبت به 2 گروه دیگر در همان مدت بیشتر عضلانی شده بودند.پروفسور فیلیپس می گوید: از دست دادن چربی بیش از چیزی بود که ما فکر می کردیم.

 

من فکر می کنم مفاهیم سودمند این تحقیق کاملا روشن و آشکار است.اگر می خواهید بدنی عضلانی داشته باشید و چربی هایتان را از بین ببرید، هنگام ورزش و تمرین شیر کم چربی بنوشید.نکته دیگری که در این تحقیق روشن شد این بود که براساس حجم عضله ، مصرف کنندگان شیر در صدر این فهرست قرار داشتند و حجم عضلاتشان حدود 40 درصد (2.5 پوند) نسبت به مصرف کنندگان نوشیدنی های کربوهیدراتی و 63 درصد (3.3 پوند) نسبت به گروه مصرف کنندگان جوشانده سبوس بیشتر بود.شاید شیر به خاطر کلسیم و نقشی که در حمایت از سلامت استخوان ها ایفا می کند، شناخته شود، اما محققان قویا قدرت شیر را برای کمک به رشد عضلات و افزایش میزان دفع چربی از بدن یادآوری می کنند.به طور کلی شیر یک نوشیدنی مطلوب و ایده آل برای کسانی است که تمرینات ورزشی منظمی را دنبال می کنند.

منبع:khanevadeyema.com

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×